Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skottat tak 😅💪🏻
IMG_20210123_142934.webp
 
Har tagit en powernap. En ganska lång sådan, tog sömnmedicin för sent igår så de satt kvar i kroppen på förmiddagen. Men nu är jag vaken, tror jag.
Ska snart masa mig iväg till instabox och hämta paket. Skulle behöva slänga pappförpackningar också men känner mig för seg.
 
Här är det is och snömodd efter gårdagens regnande :(
Snömodd som man halvt-om-halvt gick igenom på vovvepromenaden, snacka om styrkepass för benen - jag kommer att få träningsvärk misstänker jag :o

Sen har jag varit ut och röjt på stallgången (innan stallet, inte inne i stallet), nu är det renplockat efter en vägg så jag kan sätta upp lite Ivar-hyllor (kommer du och hjälper mig @MJLee :angel:).
Där ska jag förvara allt jag har kvar efter hästarna i kartonger är tanken, prydligt värre ;)
 
Sitter och spanar på nytt möblemang till köket och kan absolut inte bestämma mig för vilken stil jag vill ha på det. Klassiskt skandinaviskt avskalat eller lite mer rustikt och industriellt? Båda skulle passa ungefär lika bra in, men det lutar åt det sistnämnda. Samtidigt väntar jag ivrigt på att kunna korka upp vinflaskan, men först ska sambon spela klart sitt spel så att vi sen kan göra dagens yoga.
 
Nu ar klockan over 10 och jag MASTE verkligen stada mitt kontor. Jag har namligen ett hoj och sankbart skrivbord som star i vardagsrummet och vantar pa att fa plats.:p
 
Sökte ett till jobb i fredags, på samma sjukhus som jag jobbar på men annan klinik. Som är granne med min nuvarande klinik. Velade i flera dagar sen bara tog jag steget och skickade :nailbiting:

Känns som det kommer bli så konstig stämning om jag säger att jag ska sluta, de kommer säkert tycka att det kommer från ingenstans - men det är väl inte direkt något man pratar om på sin nuvarande arbetsplats egentligen?

Sen på kvällen ångrade jag mig nästan och tänkte att det nästan är samma jobb som jag har nu, jag vill egentligen ha något helt annat. Eller, jag vet inte ens vad jag vill egentligen. Något nytt bara. Jag vill ändra på något. Så det är väl värt ett försök!

Imorgon går ansökningstiden ut på ett annat jobb jag är nyfiken på, skickade ett mail imorse om att jag är väldigt intresserad så hoppas de hör av sig i veckan! De verkar ha kortat ansökningstiden och min kära vän trodde det var pga ”för många” sökande, känns ju hoppfullt :meh: Men jag hoppas ändå! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 792
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp