Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit en bra lördag :). Var så skönt med sovmorgon med älsklingen ❤ och vakna till solsken, så härlig början på en ledig helg 🥰. När sambon åkte iväg passade jag på att fixa lite hemma; som sagt så plockade jag ner det mesta av julen; allt utom juleljusen och gardinerna 😊. Sen tog jag med fika och åkte till stallet; bara älskar att kliva in där och känna hästdoften 😍. Pysslade lite med min underbart fina häst ❤. Sen middag och så soffhäng med godis och frukt till Rederiet :).
 
Jag bor i en stad med 50000 innevanare. Har i Oregon har vi en mycket tydlig grans mellan stad och "utanfor staden". Jag bor nagon kilometer fran den gransen at ett hall. En natt hade en kamera, sakert 3 kilometer eller mer fran nagon grans och narmare centrum, filmat en puma. Den gick upp pa verandan vid ytterdorren pa ett hus och nosade runt innan den med behagfulla lata (typiskt katt) rorelser fortsatte mot centrum.

Visst ja, jag skulle kanske ocksa beratta att puma, bergs lejon, cougar, panther, painter och catamount alla namn ar ett och det samma djur. Da den lever over sa stora ytor (Nord och Syd Amerika) har den fatt olika namn pa olika platser.
Har i USA och Canada kallas den vanligen Cougar, Mountain Lion, eller Panther (Florida Panther), men det ar samma djur. Scientific namn ar Puma Concolor och det ar den storsta av de sma kattdjuren.


Och nu maste jag verkligen aterga till att stada.:meh:
 
Gått promenad med hunden och nattat hästarna. Har frusit på nu efter att ha varit plusgrader ett par dagar = kände mig som Bambi på hal is.
 
Suck. Hade förträngt vilka ***** det finns. La en liten filosofisk berättelse om hundens pälsvård i en grupp på fb.

Hej och hå sån respons. Roligast var en person som rekommenderade att jag skulle ta hunden till någon som var van vid pälsvård. Och en uppsjö av folk som berättar hur jag ska göra.
 
Hämtat upp två garderobsdörrar som jag målat i källaren och burit upp på övervåningen. Första dörren på plats men den andra går inte på pga att vi satt nya dörrfoder :arghh: Nu måste jag alltså bryta bort det utan att döda det helt, få på dörren och sen få på fodret igen utan att göra fula märken i det. Suck...
 
Kan rekommendera att handla halv nio en söndagsmorgon. Inte en katt på bussen (lämnade en massa kartonger på återvinningen) och sju, åtta personer på Hemköp vid Gullmarsplan.
Här har folk tyvärr blivit rätt morgonpigga. Willys öppnar kl 9:00 på söndagar. Jag var där ungefär en kvart efter öppning. Det var ju verkligen inte trångt, men ändå hyfsat många människor som hade letat sig dit så tidigt. Så var det aldrig förut.
 
Precis betalat räkningarna. (Kollegan råkade ge mig lön den 19e istället för 25e som alla andra. :D )
Såg då att min hyresvärd (kommunala bostadsbolaget) Äntligen erbjuder e-faktura. Jag har väntat i flera år på att detta ska ske. Plötsligt händer det. Säkert därför jag fick 6 brev med räkningar i december. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 454
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 792
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp