Citronkladdkaka med massa citron och vispgrädde till efterrätt .
Oh, det lät som nåt för mig och särbon! Är det en "vanlig" kladdkaka (med choklad) med citron i, eller ett helt annat recept?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Citronkladdkaka med massa citron och vispgrädde till efterrätt .
Har en riktig skitdag och drunknar i pappas alkoholism, klimatångest, pandemiångest och jobbångest. Tog en promenad runt hela ön för att rensa tankarna men det hjälpte inte.
Bara citronOh, det lät som nåt för mig och särbon! Är det en "vanlig" kladdkaka (med choklad) med citron i, eller ett helt annat recept?
"Min" Willys öppnar 7Här har folk tyvärr blivit rätt morgonpigga. Willys öppnar kl 9:00 på söndagar. Jag var där ungefär en kvart efter öppning. Det var ju verkligen inte trångt, men ändå hyfsat många människor som hade letat sig dit så tidigt. Så var det aldrig förut.
Bara citron
225 g smör, 4 ekologiska citroner; rivet skal samt 1 dl saft. 3 dl strösocker. 2.25 dl vetemjöl. 1 msk vaniljsocker. 3 ägg.
Smält smöret på medelvärme. Häll i bunke. Skölj, riv, pressa citronerna och blanda i bunken med övriga ingredienser. Rör försiktigt och bara tills ingredienserna gått ihop. Häll I form och grädda i mitten på 175 grader ca 25 min. Blir rätt fast på ytan men kladdig inuti .
Hittade receptet på Instagram av Camilla Hamid .Tack, det sparar jag definitivt för att testa!