Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en riktig skitdag och drunknar i pappas alkoholism, klimatångest, pandemiångest och jobbångest. Tog en promenad runt hela ön för att rensa tankarna men det hjälpte inte.

Sjukt vad ungdomar idag lever i en annan verklighet än vad vi gjorde när vi var små, förresten. De kan så mycket. Jag träffade lillasyster igår som är 15 år, och jag trodde att jag skulle kunna stötta henne och berätta någonting hjälpsamt om beroendesjukdomar och psykisk ohälsa. Men hon öppnade med: ”Jag vet inte hur arg jag ska visa att jag är, för jag är rädd att han blir ännu sämre om jag skuldbelägger honom. Samtidigt vill jag inte bara tycka synd om honom och agera som en medberoende, så att han inte förstår allvaret”.

Jag kände bara... yikes, när jag var 15 försökte jag lära mig måla kladdig eyeliner och slå rekord på snakes.
 
Strax blir det fläskkarré som har legat i crock-potten tillsammans med salt, peppar, buljongtärning och honung. Sås gjorde på buljongen och matlagningsgrädde. Rösti och broccolibuketter till detta. Tror att det kommer att bli riktigt gott :) !
 
3 visningar avklarade och jag känner bara Hur i hela friden orkar folk med att köpa lägenhet? Speciellt om de samtidigt jobbar/har barn/har en annan lägenhet de ska sälja etc? :eek:

En av de tre kommer jag att buda på i alla fall, jag blev helt såld på varenda liten detalj i den lägenheten. Den andra var meh, den tredje fick jag en känsla av "nej fy när kan jag lämna utan att det känns awkward" :angel:

Hjärnan känns som en urvriden disktrasa och jag har definitivt spenderat varenda liten procent social och utåtriktad som min introverta själ kan klämma ur sig. Vill helst inte träffa någon på en hel vecka nu :D
 
Oh, det lät som nåt för mig och särbon! Är det en "vanlig" kladdkaka (med choklad) med citron i, eller ett helt annat recept? :d
Bara citron :)

225 g smör, 4 ekologiska citroner; rivet skal samt 1 dl saft. 3 dl strösocker. 2.25 dl vetemjöl. 1 msk vaniljsocker. 3 ägg.

Smält smöret på medelvärme. Häll i bunke. Skölj, riv, pressa citronerna och blanda i bunken med övriga ingredienser. Rör försiktigt och bara tills ingredienserna gått ihop. Häll I form och grädda i mitten på 175 grader ca 25 min. Blir rätt fast på ytan men kladdig inuti :).
 
Bara citron :)

225 g smör, 4 ekologiska citroner; rivet skal samt 1 dl saft. 3 dl strösocker. 2.25 dl vetemjöl. 1 msk vaniljsocker. 3 ägg.

Smält smöret på medelvärme. Häll i bunke. Skölj, riv, pressa citronerna och blanda i bunken med övriga ingredienser. Rör försiktigt och bara tills ingredienserna gått ihop. Häll I form och grädda i mitten på 175 grader ca 25 min. Blir rätt fast på ytan men kladdig inuti :).

Tack, det sparar jag definitivt för att testa! :)
 
Jag har fyllt i mönstringsunderlaget :D
Det var sjukt många frågor så det tog ett tag. För mig känns det lite onödigt att jag skulle svara på alla frågorna eftersom jag ändå inte får göra något inom försvarsmakten (har man en NPF-diagnos är det nej direkt). Men jag förstår ändå att de inte kan hålla koll på sånt.

Pratade med en kompis som också fyllt i mönstringsunderlaget. Man anger bland annat sin längd och min kompis som är kort fick uppmaningen att ange ett giltigt svar :D Hon är 148.5cm och som minst kunde man fylla i att man är 150cm :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 487
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 792
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp