Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker koncentrera mig på omtentan som ska skrivas, den ska in på Onsdag kväll senast meeeen tittar på veckofinalen av Farmen istället 😂 Tror datorn får följa med till sängen ..
 
Sambon har köpt en till skoter, så vi körde omkring på gården i djupsnön. Jag körde ett knak och funderade på vad tusan som knakade. Krälade dit i snön och grävde lite. Tills slut dök det upp en parkbänk. Vi hade glömt att den stod där. :angel:
 
Tog en spontantur till lägenheten nu på kvällen. Dagens upptäckt var tveklöst att tvn inte bara är ny och fin, det är en smart-tv som är plättlätt att få igång youtube på :D Pratade i telefon med kusin säkert en timme, herregud så lika vi är på många sätt även om han är äldre, klokare och har betydligt mer koll på allt än vad jag har. Men just i hur vi uttrycker oss, personlighetsdrag, intressen osv. Har även skuttat runt i lägenheten med musik från just tv-youtube och känt att det kanske någon gång kan bli ordning på allt. Det är verkligen en bergochdalbana med allt just nu.
 
Wohoo! Sia har släppt sina sorbet nyheter för i år och det finns en jordgubb/fläder sorbet :bump: tyvärr antar jag att kaktus/lime och Hallon åker :down:

Edit: Yup kaktus-lime försvinner men inte Hallon. Suck, varför envisas de med att fortsätta med den ickiga mangosorbeten, den enda jag verkligen inte gillar, samtidigt som de slopat både blåbär och fläder. Hmmph.
 
Smått less. Efter duschen tittade jag ned på min fot och insåg att den är nästan lika svullen nu som när skadan var nu, är dessutom varm igen. Dock har jag nu även en knöl av svullnad under hålfoten.. Aningens less.
Jag är så rädd att det ska vara något fel och jag ska behöva operera, pallar verkligen inte det. Japp, har katastroftankar och ångest nu. Får se vad fysioterapeuten säger imorgon.
 
Dags att gå upp! Jag hade gärna fortsatt sova men så funkar ju inte livet :p
Jag med. Hade gärna sovit förbi hela veckan. Bilen ska in på reparation så vi måste trassla med lånebil en dag. Hästarna behöver vaccineras, så jag måste försöka få tag i kliniken idag (hade en tid bokad redan, men när en fjäder på bilen visade sig vara brusten så avbokade jag). Vi har möte på jobbet imorgon, så jag måste vara kvar extra länge. Och det är såklart också då vi ska hämta bilen, köra och lämna lånebilen, osv. Det ska bli KALLT (men ingen snö :meh: ) mot slutet på veckan. Morr, alltså.... :wtf::D
 
Har ar det kvall, klockan ar nastan 10 och min Tater Tot vandrar med leksak i munnen.🙄
Han ar olycklig. Matte har svikit honom. Han har fatt ett bad i dag. Inte alls populart, men varst av allt ar att matte insisterade pa att borsta honom overallt. PRECIS overallt. Han HATAR verkligen att bli "touched". Han reser inte ragg nar jag ror honom dar han inte vill bli rord, men han gillar det INTE.

Aven om han star kvar nar sadana han kanner, (och gillar) klappar honom (pa ryggen och sidan) star raggen rakt upp nar de (eller ibland jag, beroende pa hur han ser ut) tycker att de klappat klart reser han raggen av obehag nar han gar ivag.

Ofta ryser han av obehag av att bli rord av manniskor han inte anser ska rora honom ... Nu nar jag insett att det inte kommer att bli battre behover han inte sta ut sa ofta i alla fall. Men ibland (framfor allt med familjen) sa maste han atminstone i bland.
Dock accepterar han att barnen ror honom ... aven dar han forsoker komma undan mina hander. Go figure!
 
På agendan idag är träning, möte med min uppsatspartner och två föreläsningar. Båda samma tid men jag har för mig att båda spelas in och att det kan vara så att den ena redan är inspelad, så det blir lätt att veta vilken jag ska se på i realtid. Jag borde förmodligen köra till kontoret där internetuppkopplingen är lite stabilare men jag orkar inte göra det nu.
 
Jag med. Hade gärna sovit förbi hela veckan. Bilen ska in på reparation så vi måste trassla med lånebil en dag. Hästarna behöver vaccineras, så jag måste försöka få tag i kliniken idag (hade en tid bokad redan, men när en fjäder på bilen visade sig vara brusten så avbokade jag). Vi har möte på jobbet imorgon, så jag måste vara kvar extra länge. Och det är såklart också då vi ska hämta bilen, köra och lämna lånebilen, osv. Det ska bli KALLT (men ingen snö :meh: ) mot slutet på veckan. Morr, alltså.... :wtf::D

Bara massor av besvär! :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
39 560
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 797
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp