Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på Spotify och försöker peppa mig själv att gå till apoteket och affären prick kl 9 när apoteket öppnar. Har skjutit upp det hela helgen så det börjar bli lite tomt i kyl/frys.

Jag har skjutit upp det i veckor... Ekar banne mig i kyl och frys nu :rofl: Tvingat sambon till affären för det nödvändigaste.

Lagt beställning på apoteket nu innan det börjar bli kris.
 
Just hjälpt företaget bredvid som lyckats köra fast med sin truck vid lastning så vår truck fick lyfta bil och truck så han kom loss :)

Skönt när man kan hjälpas åt såhär. Var inte så längesen jag bad ett annat företag komma över med sin truck och hjälp med att lossa. Vi är några småföretag som ligger nära varandra och det är en stor trygghet.

I somras kom det förbi en man 2 min innan jag skulle stänga och jag var själv. Mannen ville låna toaletten för att tvätta händerna. All kändes lite olustigt så jag smet över till "grannen" och en av killarna där följde med in och höll mig sällskap tills mannen gått.

Nu ska jag bara tagga till ordentligt för måndag och ny jobbvecka är aningens seg idag ska tilläggas.

Huliganerna aka hundarna har lugnat sig efter 30 min intensiv lek med mycket skällande och inväntar nu frukost kl 9 :D
 
Hungrig. Dags att äta något tror jag. Sen lär jag duscha och göra mig iordning för att åka till jobbet. Ev att jag äter lunch däremellan också.
 
Kom till lagret och höll på att göra en praktvurpa vär jag klev ur bilen. Total isgata! Lyckades stå upp och inte mosa vovvi.
Det är kallt som attan här idag! Jag har kläder så jag knappt kan röra mig och vovvi är olycklig i overall i en filthög. Ibland kikar hon ut ur filthögen för att ge oss onda ögat. :cautious:🐶 😂
 
Där klappade passerkortssystemet ihop, igen. :banghead:
Så himla svajigt och spännande att jobba med system från 80-talet. :angel: Kommer den funka i dag? Kommer den inte? Är denna ihopklappning döden? Vem meddelar skolan att vi i princip inte kan ha skolan öppen pga 80-tals systemet nu har somnat in? Har vi råd med ett nytt överhuvudtaget? Ska vi ha tyst minut? 🤷‍♀️⚰️🎻

Denna gången verkar det vara ett större fel än tidigare när jag tillsammans med IT lyckats återuppliva stackarn från döden. Nu är IT killen dessutom pappaledig så det är bara jag och en konsult (enda andra människan sverige som kan systemet) det hänger på.
Vet vad jag ska göra resten av dagen/veckan i alla fall!
 
Ringde precis på dörren. Var en elektriker som skulle byta någon elmätare och behövde bryta strömmen. Bra att jag hade hunnit ur duschen. Hade det dock på känn då jag hörde vaktmästarna prata genom väggen när jag var på toa så skyndade mig lite. 😇
 
Försov mig till en biblioteksföreläsning idag... hade svårt att somna igår pga vaknade sent och var såpass trött imorse att jag stängde av larm på larm. Borde bli en väckarklocka (hehe) att gå och lägga mig och gå upp i tid. Hade tur denna gången eftersom de har en likadan föreläsning nästa vecka också samma tid, så det var tur att jag valde att försova mig idag :D
 
Har fortfarande inte kommit iväg, råkade somna lite. Hoppsan.
Kollar dr pol och äter lunch som består av hårtbröd med philadelphiaost och vatten. Ska masa mig iväg kl 14 har jag tänkt.
 
Vart på mitt halvårs kontroll hos diabetessköterskan, fick mycket och fundera på .. Vete tusan hur jag vill göra och vad jag ska göra .. Gah hatar funderingar, tur jag ska prata med min läkare på Torsdag och hoppas kunna få lite klarhet i saker då. ..

Nu är de föreläsning på Zoom, inte taggad ..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
39 560
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 797
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp