Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbat till 14, sen förbi närbutiken på vägen hem. Snart middag; fyllda paprikor :d . Sambon skulle bli lite tidigare hem idag så han får koka sina ravioli med ost och fixa bea eftersom han inte vill äta samma som jag :p.
 
På riktigt? autocorrect tandsköterska ska alltså vara diab.sköterska
Tänkte väl det! Jag funderade SÅ på vad en tandsköterska kunde tänkas ha med saken att göra och tänkte att där var en grej om diabetes som jag inte visste, att man involverar tandvården också! Att jag inte fattade direkt att det var ett fel orsakat av autocorrect säger något om min mentala kapacitet just nu... :angel:
 
Har fikapaus och är alldeles mosig i huvudet efter en dag som innehållit lite för mycket siffror, grafer och tabeller för min smak. Som tur är kan jag byta till en annan arbetsuppgift såhär sista timmen på arbetsdagen - den innehåller i och för sig också siffror och grafer, men i en betydligt mindre komplicerad form.

Annars har jag en sådan där typisk måndag idag. Den inleddes starkt med att jag spillde ut morgonkaffet över halva diskbänken och har fortsatt med kraschande datorprogram (= en del jobb gick förlorat), mer spill och huvudvärk. Tror att dagens efter jobbet-yogapass kommer göra mig gott!
 
Idag har mamma gjort en polisanmälan eftersom vi igår upptäckte att någon klättrat över staketet bakom huset, flyttat på en aluminiumstege och snott en tvådelad lättmetallstege från 60-talet. Det är liksom växter överallt längs staketet så de har nog varit minst två personer. Och den ligger inte på skolgården som vi bor granne med så de måste ha burit iväg på den. Jättekonstigt faktiskt! 🙄
 
Pappersvändardag, inte helt lätt att rodda svenska myndigheter.
Ringde polisen för att höra om något så enkelt som att jag vill veta om min pappa har några aktiva vapenlicenser (han dog förra veckan) men så enkelt gick det inte, men jag har i alla fall fått dödspappret o skickat kremeringspappret.
 
Pappersvändardag, inte helt lätt att rodda svenska myndigheter.
Ringde polisen för att höra om något så enkelt som att jag vill veta om min pappa har några aktiva vapenlicenser (han dog förra veckan) men så enkelt gick det inte, men jag har i alla fall fått dödspappret o skickat kremeringspappret.
Jag sitter också med sånt där. Min pappa dog för ett par veckor sedan, och jag är lätt överväldigad över mängden pappersarbete.
 
Jag sitter också med sånt där. Min pappa dog för ett par veckor sedan, och jag är lätt överväldigad över mängden pappersarbete.
Jag har just börjat rodda i det,men gick på pumpen direkt då första frågan var vilka 4 sista siffror han har, bara det var ett företag att få till och det är ännu svårare när man bor 20 mil bort.
Men sakta med säkert tar jag mig framåt steg för steg, nu hade det varit bra med syskon :idea:
 
Jag har just börjat rodda i det,men gick på pumpen direkt då första frågan var vilka 4 sista siffror han har, bara det var ett företag att få till och det är ännu svårare när man bor 20 mil bort.
Men sakta med säkert tar jag mig framåt steg för steg, nu hade det varit bra med syskon :idea:
Ja, det hade varit toppen med syskon just nu. Då hade man känt sig lite mindre ensam, tror jag.
 
Har väntat några veckor på att min kompis ska svara på mitt sms. Vi skriver inte hela tiden utan man svarar när man har tid/orkar, men det brukar normalt sett bli inom några dagar. På sin höjd en vecka. Jag har inte tänkt på det varje dag, utan det är mer att tanken kommit till mig någon gång då och då. Typ "det skulle vara kul om X hör av sig snart :)" men inte mer än så.

Nu kändes det dock som en eeevighet sen vi hördes av! Så jag letade upp vår sms konversation. Det visade sig att det är JAG som inte svarat på hennes meddelande på två månader :cautious: :rofl:

Meeen... nu är det gjort :) och under tiden jag skrev detta har hon hunnit svara. En del är snabbare på att svara än andra :D
 
Fy satan vilken dag. Kaos på jobbet. Prata i telefon med mäklare och putta undan fobin. Spänd till tusen av alla telefonsamtal men jag gjorde det!

Hem och räkna boendekalkyler med pappa, försöka förstå vad alla dessa amorteringar osv är och hur de funkar hjärnan ännu mer mos.

Köra I det absolut halaste jag någonsin kört på, alltså absen gick igång konstant :crazy: hjärnan tripelmos.

Nu I stallet och ska försöka andas och vila hjärnan innan lektionen. Skönt nästan att hästen går lektionen innan faktiskt.

Jag behöver semester från mig själv :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 776
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 797
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
373
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp