Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag maste beratta lite om mitt job nu i corona tider. Jag kor "special ed" (alltsa special undervisning) i vanliga fall, men nu nar ingen gar i skolan hela dagar som kor vi ocksa andra elever i vara sma bussar.

Jag kor ett par "gymnasie" killar 3 ganger i veckan som gar i en special klass i matte for begavade elever. En av killarna ar kvar pa min buss nar jag hamtar upp en kille fran "hogstadiet" som akte med mig innan Corona for att han var sa stokig och inte klarade skolsituationer sa bra.

Jag har hort hur de suttit och smapratat dar bak, men inte lyssnat sa noga. I dag hor jag hur Hogstadie killen ivrigt fragar om en losning pa ett matteproblem han hallit pa med hemma (han gar bade virtuell skola och nagra timmar per dag i den riktiga).

Gymnasie killen kollar, de jobbar och diskuterar med nagot som blev fel, loser problemet och Hogstadie killen utbrister ... Men jag tror ju att jag faktiskt GILLAR matten. Det ar inte alls ett daligt amne langre. Gymnasie killen sager lungt att han tror att Hogstadie killen kan kvalificera sig till Begavade klassen i sin arskurs och lovar hjalpa honom. Han forklarar var och hur man soker, sager att han ocksa ska prata med sin larare och be henne fora det vidare och att han ocksa kan hjalpa till med problemen om Hogstadie killen inte kan sjalv. ❤️

Detta ar varfor jag gillar att kora skolbuss. Vi har sa himla fina elever.❤️🤩
 
Umgåtts med en kompis (den enda jag umgås med under Corona). Bara klass-2 varning än så länge (ska tydligen bli klass 3). Tänkte gå hem cirka 1,5 km. "Hur mycket snö kan det vara?!".

Svaret är: bitvis över knäna. Fick gå i ett spår på 70-vägen :laugh: dock mötte jag enbart två bilar mot normalt 50? på den sträckan. :angel:

Mvh kaxig norrlänning
 
Umgåtts med en kompis (den enda jag umgås med under Corona). Bara klass-2 varning än så länge (ska tydligen bli klass 3). Tänkte gå hem cirka 1,5 km. "Hur mycket snö kan det vara?!".

Svaret är: bitvis över knäna. Fick gå i ett spår på 70-vägen :laugh: dock mötte jag enbart två bilar mot normalt 50? på den sträckan. :angel:

Mvh kaxig norrlänning
Jotack! Mor och far fick väcka traktorn för att skotta sig fram till grillkåtan. Snödjupet vid skyffeln. :D Jag är både avundsjuk och inte.
1611357561124.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 398
· Visningar
39 122
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 792
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp