Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klipper marsvin. Charlie behövde en kortare och mer praktisk frisyr.
Charlie_efter.webp
 
Varför i hela fridens namn sitter jag på incelforum och läser på lunchen? Alla hjärnceller flyr fan i panik.

"Om man har en flickvän är man skyddad från corona, för då får man bättre immunförsvar, och får man corona får man den milda varianten. Så man behöver inte ta vaccinet om man har en flickvän."
Ett par inlägg senare
"Jag har ingen flickvän så mitt liv är värdelöst i alla fall, så jag kommer inte ta vaccinet för jag bryr mig inte om mitt liv"
Ytterligare några inlägg senare
"Jag hoppas alla kvinnor som tar vaccinet blir infertila för jag hatar dem"

...:banghead::confused::arghh:

(omskrivet för att vara aningen mer "vettigt" och bukevänligt så klart.)
 
Varit ute i duggregn och byggt snögubbar och snölyktor. Får se om vi kan tända lyktan ikväll eller om de töat bort.
Tack och lov verkar det bli minusgrader igen nästa vecka.
 
Ibland blir jag så jäkla trött på mig själv. Beställde en ny källarnyckel eftersom jag inte kom in med den andra. Gick iväg i regn och rusk en bra bit och höll på att halka ett antal ggr, mitt redan inte så bra knä gör ont nu. Gick ner till källaren - och det var fel nyckel och förrådsnyckeln är samma som tvättstugenyckeln som jag redan har! :banghead: :banghead: :banghead:

Tack och lov pratade jag med snälla låssmeden som gick med på att jag fick lämna tillbaka nyckeln och få tillbaka pengarna så på måndag blir det mer slirande. Gaah! Naturligtvis är jag inte smart nog att försöka med nya nyckeln till förrådet som var samma som till tvättstugan. :banghead::banghead::banghead:

Kill me now
 
Nu vet jag med hur kul det är att jobba med munskydd och glasögon i kombination, ser ju typ ingenting 🤪. Men nu är det ledig helg! Slutade 13.07 för att vara exakt :D.
Min Pappa har krav på jobbet att de ska ha munskydd inne i verkstaden, han sa att innan han fick visir istället var de helt värdelöst då han har glasögon och är beroende av dem då han ser jätte dåligt utan.
 
🙈 kompisen som tog över en tjänstehund gjorde en liknande grej, hen skulle åka iväg en sväng, hunden i den inhägnade trädgården med resten av familjen inne med öppen dörr. Kompisen sa "Du får stanna här" och hunden stod still på exakt den punkten tills hen kom tillbaka. De lärde sig sakta men säkert vilka ord man använde i vilka situationer.

Min forra Rottis sa jag till att lagga sig utanfor en hage och tog in hastarna. 4 timmar senare insag jag plotsligt, efter en ritt pa ridbanan och organiserande i stallet, att jag inte sett Miss Mandy pa lange och blev genast orolig. Nar jag visslade pa henne och sag varifran hon kom springande visste jag precis vad som hant :o
 
Jag sitter och håller andan, lyckades totalt snurra till det när jag behövde ominstallera calibre companion på min platta. Poof, 24500 böcker borta (ok läser mycket fanfic :angel: ) efter lite om och men verkar det som jag kan synca den med calibre på datorn.

Bara tanken på att behöva lägga över alla böckerna igen gör mig helt matt
24 500 böcker?!! O_o
 
Nu har jag jobbat första veckan på 75% efter halvtid på fem månader. Har varit en bra första vecka, bara en omställning såklart 😊. Under den här tiden har jag lärt mig att man inte alltid hinner så som man tänkt. När jag slutade idag hade jag tänkt hinna både det ena och det andra men så har det inte blivit och så får det vara; det är liksom okej det med✌. Samt så säger jag även ifrån om orimliga krav utifrån. Hålla balans på rimliga krav från både mig själv och andra är ett måste för att inte bli fast i stressen igen!
 
Blä.
Det ha spöregnat i timmar och nu blåser det halv storm. Åtminstone låter det så när vinden viner runt huset.
Totalt onödigt om det nu ska bli minus 10 på söndag.
Här har det regnat och blåst satan hela dagen. Vovvi håll på att blåsa omkull när hon kissade på ett ben.
Så glad att jag inte behöver vara ute mer än snabba kissrundor med hunden iom att hon ska vila.
Och åkern runt vår gård har fått en sjö av allt vattnet. Har ju aldrig skett ens på höst/vår.
Det som var så mysigt med snö! ❄️:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 385
· Visningar
38 861
Senast: MJLee
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 787
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp