Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herrejösses, det här var så roligt! Teknikens under.
Så för att aktivera mina utlandsbetalningar/överföringar var jag tvungen att ringa upp Swedbank via telefon och att ringa härifrån och sitta över en timme i telefonkö var helt enkelt inte hållbart.
Så... Jag satt i videochatt med mor och far på min dator -> deras padda. Mor ringde upp banken på sin telefon, vi väntade tillsammans genom telefonkön och när vi väl kom fram till kundtjänst höll upp telefonen mot paddan så att jag fick prata med Richard från Stockholm!
😂


Smidigare än väntat.
 
Min hjärna är totalmosig av boendekalkyler, årsredovisningar, visningar, budgivningar och annat. Inte lätt alls detta när man inte har någon i sin närhet som köpt lägenhet innan 😅 Hjälper inte att jag är totalt livrädd för att jag ska buda och vinna på "fel" lägenhet. Flytta in och komma på att näää så här vill jag inte bo. Eller att något är totalfel med mögel osv.

Men. Nu ska jag försöka släppa det (känner jag mig själv kommer jag inte kunna det ändå :D) och stressa ner lite. För nu stressar jag bara upp mig i onödan. Har inte ens varit på visning liksom :angel:
 
Min hjärna är totalmosig av boendekalkyler, årsredovisningar, visningar, budgivningar och annat. Inte lätt alls detta när man inte har någon i sin närhet som köpt lägenhet innan 😅 Hjälper inte att jag är totalt livrädd för att jag ska buda och vinna på "fel" lägenhet. Flytta in och komma på att näää så här vill jag inte bo. Eller att något är totalfel med mögel osv.

Men. Nu ska jag försöka släppa det (känner jag mig själv kommer jag inte kunna det ändå :D) och stressa ner lite. För nu stressar jag bara upp mig i onödan. Har inte ens varit på visning liksom :angel:
Risken att du ska hamna i fel bostad finns ALLTID. Vårt förra hus var helt okej, tills vi fick nya grannar tvärs över vägen. Tack och lov hittade vi sedan vårt nuvarande hus, som är helt "perfekt" (vattnet visade sig vara odrickbart när vi flyttade in, men det löste sig tack och lov med marknadens förmodligen dyraste filter.... ;) ). Vi stormtrivs här, men det tog ett tag innan vi hittade helt rätt. Och det gör det kanske för dig också, så det kan vara bra att vara beredd på det..... :)
 
Till slut lyckades jag beställa kisse mat. Sedan hans bästa kompis fick bort i somras i en tragisk olycka har han vart dels deppig men också blivit jätte fjantig med mat. Så gäller att ha flera olika för annars kan de vara så att han inte äter tills de passar honom igen ... Vi var inne på att skaffa en kattunge kompis till honom men vill inte göra de så länge gammal tanten lever, tror inte hon skulle orka med de.
Hans bästis var en vuxen omplacering från min storasyster en fantastisk fluffig honkatt men den rolig Batman teckning i ansiktet, som vi saknar henne ❤️

Men nu är de äntligen helg, ska dock plugga ändå för dels massor och läsa och en omtenta och skriva. Har bara lyckats få två skriftliga omtentor på 3 terminer 😅 Funderar ibland på hur jag lyckats med så få ... Många får desto fler och andra inga, men idag får Hjärnkontoret ledigt för resten av kvällen ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 398
· Visningar
39 122
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 792
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp