Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
528273F1-F20C-4A8C-92ED-CB60AD0D1703.webp

Varför jag hatar snö, när de smälter och samtidigt är tjäle i diket då rinner de ut över vägen istället och hästarna hoppar över. De tror väl att de är världens krondike som ska äta upp dem 🤨 Mindre vinter åt folket.
 
Vaknade kl 8 av att ryggen inte ville ligga still i sängen längre så det vara bara att gå upp. Maken ska till skogen och jag tänkte sätta på hög musik och storstäda nervåningen innan jag tar med mina huliganer ut och grillar korv till lunch.
 
Trögstartad morgon.

hunden brukar troget väcka mig vid halv ått. Idag var han inte på hugget förrän efter åtta och morgonen blev sen och trög.

det har töat såpass ute att det kommer att bli hundpromenad idag. Jag har inte gått på ett tag eftersom det varit för halt och för mycket modd gör att man ska vilja gå på länsvägen. Den är det enda alternativet när skogen är full av snö och man har en kortbent hund och själv är lite klen.
Vi har roat oss i trädgården.

Ska bara vakna ordentligt föst.
 
Okej, nu tycker till och med norrlänningen att det är så mycket snö att man ska hålla sig hemma. :laugh: tror vi börjar närma oss 1-1,5 meter på en dryg vecka + drivbildning. Jag skottade klart taken för några dagar sen, nu får jag börja om. :laugh:
Usch. Skotta tak låter rätt farligt :nailbiting: ? Här är det ingen snö och is alls kvar. Märkligt egentligen att det kan vara så olika i samma lilla land..... :)

Sitter med kyrkböcker och följer människor igenom in- och utflyttningslängder. Intressant att det går att få en såpass komplett bild över folks boende på 1920- och 1930-talen :) .
 
Usch. Skotta tak låter rätt farligt :nailbiting: ? Här är det ingen snö och is alls kvar. Märkligt egentligen att det kan vara så olika i samma lilla land..... :)

Sitter med kyrkböcker och följer människor igenom in- och utflyttningslängder. Intressant att det går att få en såpass komplett bild över folks boende på 1920- och 1930-talen :) .
Jag skottar tak på carporten, farstukvisten, stugan vi hyr ut osv. De är max tre meter? Vi har fått så mycket snö att det går bra att hoppa ner när man är klar. Har kompisar på Instagram, deras barn hoppar från balkongen på andra våningen såg jag idag. :laugh:

När vi var små klättrade vi upp på ladugårdstaket på vintern och åkte "pulka" ner för det. :angel:
 
Skööön sovmorgon och härligt att vakna till solsken :love: . Hade ju varit underbart att rida i men hästen har vintervila i samband med isgatorna som råder så passar på att göra lite annat. Tex står en citronkladdkaka med massa citron i ugnen just nu. Köpte ju ekologiska citroner i nät i onsdags och var ju tur att bara en hade möglat helt och hållet så det fanns 3 fina kvar samt att jag alltid har citronkoncentrat hemma :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 792
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp