Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var lite naiv när jag gick ut till hönsen. Tänkte att mina powerboots skulle räcka. Nja, snön räckte halvvägs upp på låren. :laugh: nu hänger mina arbetsbyxor på tork på elementet, jag har bara ett par nämligen. :angel:

Det är alltid svårt att visa på bild, men våra fönster sitter ganska högt, jag som är 170 cm kan precis se in om jag står utanför i vanliga fall. ❄️
IMG_20210122_075311.webp
 
Regnade hela dagen igår så det mesta av all snö är borta, sååå ledsamt :( Isgata ute på gårdsplanen och det ska fortsätta regna idag och sen frysa på igen under helgen och nästa vecka. Varför kunde vi inte ha fått behålla den fina vintern ett tag?

Men men, äldsta dottern skickad till skolan med bussen och yngsta har bäddat ner sig i soffan framför tvn. Jag har jobbat lite under morgonen och ska nu fortsätta.
 
Ögat var rött och linsen som jag envisades med skavde. Tog ut när jag kom till jobbet. Fick för mig att ögat är svullet (samordnaren som kollade med höll inte med) och att jag nu har ont i huvudet på den sidan skulle bero på hjärntumör...räckte ju för att trigga igång skiten . Ska inte googla för då lär ju hypokondrin och ångesten därav skena ....
 
Har enhetsmöte och de har i 30 minuter pratat om två stolar som försvunnit. Jag har zonat ut för hundra år sedan. :cautious:
Det är tulip stolar! Herrejösses! Någon använde en av tulip stolarna som sågbock! Katastrof!
Men köp inte så vansinnigt fancy stolar till en sådan här utbildning då! :rage:

Edit: Tydligen har även 5 coconut stolar försvunnit! ve och fasa! :meh:
 
Kräk snöar här efter plusgrader igår och snösmältning 😫Omväxlande väder delux ..
Stallet färdigt för två av fyra hästar, hann inte med de andra två då vi ska ha zoom möte på en helt annan tid en vad som var planerat. Även skickat iväg ett väldigt ångestfyllt mejl, suck hatar att skriva sådant som jag tycker är jobbigt och diskutera samtidigt så kan man väl inte få hjälp om man inte är ärlig 🤷‍♀️
 
Jahopp. Dags att försöka få någon ordning på den här dagen.

Har lovat(indirekt tvingats? 🙄) att hjälpa exet med att plocka in en pall pellets idag. Så lär åka dit innan det börjar mörkna. Vill dock se på Buffy innan så han får vänta tills efter kl 13. :p
 
Jag sitter och håller andan, lyckades totalt snurra till det när jag behövde ominstallera calibre companion på min platta. Poof, 24500 böcker borta (ok läser mycket fanfic :angel: ) efter lite om och men verkar det som jag kan synca den med calibre på datorn.

Bara tanken på att behöva lägga över alla böckerna igen gör mig helt matt
 
Fick samtal från verkstan gällande A-traktorn. De står just nu still och måste invänta en bildel som kanske kan få den att starta, men det är inte säkert. De vet mer på måndag. Jag som naivt hoppades på att slippa åka en tredje gång idag. Körde skolbarnen till skolan 8.30, ska hämta hem mellanbarnet vid 13 och sedan tonåringen vid 15. 6 mil bara på skolkörning idag och snön vräker ner, verkligen inte ett väder jag vill ut i :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 385
· Visningar
38 861
Senast: MJLee
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 787
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp