Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tränat ute i leran och vinglat hem på spagettiben, tryckte i mig en poke bowl på vägen hem och nu har jag duschat och krupit ner i soffan. Messar lite med lillasyster om pappa, och ska träffa henne också i helgen. Skruttan är bara 15 år, det kan inte vara lätt :heart

Jag har alltid sett mig själv som flängig, känslig, saker har varit svårt för mig som varit enkelt för andra. Känner ibland att jag växt upp lite i skuggan av min perfekta storebror som jag hela tiden flåsar efter. Men när sånt här händer, och alla plötsligt vänder sig till mig, då känner jag att jag hittat hem. Att jag funnit mitt syfte här på jorden. Det är fint, i allt det eländiga.
 
Visa bifogad fil 63631
Rimlig vädervarning. 200 minusgrader och 50 meter snö 🤷

Det är Norrland... det krävs mer än så för en 3:a :cool:

Vi har ju klassikern:

Norrlänningar och temperaturer:


+15°C Tar Stockholmarna på sig mössor, vinterjackor och handskar. Norrlänningen solar, för varmare än så här blir det inte i Norrland.


+10°C Göteborgarna försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus. Norrlänningen planterar blommor i trädgården.


+5°C Malmöbornas bilar vägrar att starta. Norrlänningen cruisar i en Volvo 240.


0°C Vatten fryser till is. Vattnet i Torneälven blir lite tjockare.


-5°C Folk i Skåne håller på att förfrysa. Norrlänningen grillar den sista korven före vintern.


-10°C Gävleborna sätter på värmen i sina hus. Norrlänningen tar på sig en långärmad tröja.


-20°C Stockholmarna flyr till Mallorca. Norrlänningen slutar fira midsommar, hösten har kommit.


-30°C Folk i Malmö dör av kyla. Norrlänningen börjar torka tvätten inomhus.


-40°C Stockholm krackelerar sönder i kylan. Norrlänningen köar vid den lokala hembrännarn.


-50°C Isbjörnarna börjar evakuera Nordpolen. F21 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntan på bättre vinterväder.


-60°C Torneälven fryser. Norrlänningen hyr video och stannar inne.


-70°C Den falska norrlänningen flyttar söderut. Norrlänningen blir frustrerad eftersom det inte går att lagra brännvinet utomhus. F21 drar ut på vinteröverlevnadskurs.


-183°C Mikroberna i maten överlever inte. Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.


-273°C ALL atombaserad rörelse stannar. Norrlänningarna börjar säga till varandra "Helvete, vad kallt det känns ute i dag".


-300°C Helvetet fryser till is. Norrlänningarna är ensamma kvar på jorden.

💪
 
Hörde en duns och sedan ett märkligt durrande. Visade sig vara taket till luftvärmepumpen som inte pallade snömängderna...
20210121_212243.jpg
 
Har tränat ute i leran och vinglat hem på spagettiben, tryckte i mig en poke bowl på vägen hem och nu har jag duschat och krupit ner i soffan. Messar lite med lillasyster om pappa, och ska träffa henne också i helgen. Skruttan är bara 15 år, det kan inte vara lätt :heart

Jag har alltid sett mig själv som flängig, känslig, saker har varit svårt för mig som varit enkelt för andra. Känner ibland att jag växt upp lite i skuggan av min perfekta storebror som jag hela tiden flåsar efter. Men när sånt här händer, och alla plötsligt vänder sig till mig, då känner jag att jag hittat hem. Att jag funnit mitt syfte här på jorden. Det är fint, i allt det eländiga.
Bra att ni har varandra och att alla kan vara så öppna :)
 
Sitter i zoom-möte och avkomman har ordet.

Stackars hunden hör sin älsklingsmänniska prata, men ser ingen. Han är helt förvirrad och går och tittar vid ytterdörren och morrar lite förtvivlat. Plutten
Jag gjorde samma förut när sambon var i DK. Jag svarade i tel innan hunden hunnit in i samma rum. Hon hörde husse och kutade skrikande av glädje till dörren. Ingen där.. Mkt snopet! :heart
 
Har tränat ute i leran och vinglat hem på spagettiben, tryckte i mig en poke bowl på vägen hem och nu har jag duschat och krupit ner i soffan. Messar lite med lillasyster om pappa, och ska träffa henne också i helgen. Skruttan är bara 15 år, det kan inte vara lätt :heart

Jag har alltid sett mig själv som flängig, känslig, saker har varit svårt för mig som varit enkelt för andra. Känner ibland att jag växt upp lite i skuggan av min perfekta storebror som jag hela tiden flåsar efter. Men när sånt här händer, och alla plötsligt vänder sig till mig, då känner jag att jag hittat hem. Att jag funnit mitt syfte här på jorden. Det är fint, i allt det eländiga.

Jag tycker du verkar vara en så himla härlig och icke-dömande människa som inte räds känslor åt något håll hos andra.
Tusen gånger mer värt än någon som kanske alltid hade bäst betyg eller klättrat högst på karriärstegen etc.
Min allra bästa vän är förutom sjukt rolig, intelligent, intressant etc också den jag vet att jag kan säga och göra vad som helst inför utan att bli dömd. Och som jag vet finns där no matter what.

För mig är det mycket viktigt att utveckla de sidorna hos mig själv. Och det är sidor jag faktiskt är bra på, trots eller tack vare att jag själv är känslig och komplex. Att folk vågar dela mkt känsliga saker med en är en fin gåva som jag tror du gjort dig förtjänt av.

Hoppas det ordnar upp sig med din pappa! Vet hur tufft det kan vara med sådana problem hos närstående. :heart
 
Har haft så mkt att göra idag. Glömde äta lunch. När jag sedan skulle göra middag serverades det vidbränd färdig-fiskgratäng. Dvs middagen bestod främst av äppel-toscakaka. :laugh:
Nu är jag aphungrig igen och funderar på att smyga ner och göra köttbullsmacka. :idea:
 
Nu har jag spenderat nastan tva timmar med att titta pa youtubes av att baka surdegsbrod. JAG VILL OCKSA ... men min mage tal det inte :cautious: Jag funderar nu pa att ringa min magdocktor och klaga och fraga efter annan medicin. Jag behover fa baka surdegsbrod ... och ata det ocksa.:p

Princess Diva ar upprord. RIKTIGT upprord. I kvall glomde jag nagot viktigt. Jag gjorde i ordning deras mat, stallde stalde in Tate's matskal i hans pen, och Diva's i henne's bur. De sitter alltid och vantar pa att jag ska saga (typ) varsagod. I kvall glomde jag saga det.
Jag svarade Maken som fragat nagot fran ett annat rum ... och gick in i badrummet. Nar jag var klar dar oppnade jag sovrummsdorren och gick ut. Diva (hon ar en expert gnallare) borjade genast gnalla. HOGT. Intensivt. sa jag tog ett steg tillbaka och undrade vad som var fel.
Dar satt de bada och dregglade med ett mycket olyckligt ansiktsuttryck. :o ❤️ De fick ocksa varsin "super godis".:p
 
Slängde ut katten för jag tyckte hon kunde gå ut en stund. Det regnar ute. Undrar hur länge det dröjer innan hon förlåter mig 😂
Vår hankatt gick ut lite innan jag åkte till jobbet igår morse och kom inte fram i tid...Utelåst tills jag kom hem från jobb och stall halv sju, inte så nöjd katt haha. Idag är sambon ledig meeen katten tänker inte gå ut nu på morgonen haha.
 
Nu har jag spenderat nastan tva timmar med att titta pa youtubes av att baka surdegsbrod. JAG VILL OCKSA ... men min mage tal det inte :cautious: Jag funderar nu pa att ringa min magdocktor och klaga och fraga efter annan medicin. Jag behover fa baka surdegsbrod ... och ata det ocksa.:p

Princess Diva ar upprord. RIKTIGT upprord. I kvall glomde jag nagot viktigt. Jag gjorde i ordning deras mat, stallde stalde in Tate's matskal i hans pen, och Diva's i henne's bur. De sitter alltid och vantar pa att jag ska saga (typ) varsagod. I kvall glomde jag saga det.
Jag svarade Maken som fragat nagot fran ett annat rum ... och gick in i badrummet. Nar jag var klar dar oppnade jag sovrummsdorren och gick ut. Diva (hon ar en expert gnallare) borjade genast gnalla. HOGT. Intensivt. sa jag tog ett steg tillbaka och undrade vad som var fel.
Dar satt de bada och dregglade med ett mycket olyckligt ansiktsuttryck. :o ❤️ De fick ocksa varsin "super godis".:p
🙈 kompisen som tog över en tjänstehund gjorde en liknande grej, hen skulle åka iväg en sväng, hunden i den inhägnade trädgården med resten av familjen inne med öppen dörr. Kompisen sa "Du får stanna här" och hunden stod still på exakt den punkten tills hen kom tillbaka. De lärde sig sakta men säkert vilka ord man använde i vilka situationer.
 
🙈 kompisen som tog över en tjänstehund gjorde en liknande grej, hen skulle åka iväg en sväng, hunden i den inhägnade trädgården med resten av familjen inne med öppen dörr. Kompisen sa "Du får stanna här" och hunden stod still på exakt den punkten tills hen kom tillbaka. De lärde sig sakta men säkert vilka ord man använde i vilka situationer.
Mamma hade en fd ledarhund. En schäfer. De gick till affären, såklart lös. Hon sa åt hunden att sitta och gick in och handlade.
När hon kom ut igen grät/gnäller hunden och satt och lyfte på tassarna. Mamma hade helt missat att ytan var saltad... Hunden satt kvar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
38 600
Senast: Mia_R
·
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 787
Senast: monster1
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp