Konstiga komplimanger ni fått!

”It takes a while to discover your genius.”

Sagt av en doktorand i fysik första året på graduate school. Men vad bra att jag verkar så korkad på ytan, då slipper jag ju prata med dig. O_o
 
Jag fick ytterligare en konstig "komplimang" av en dejt en gång. Han var väldigt, väldigt politiskt engagerad, så pass att det nästan blev ett problem och det hade nog definitivt blivit ett problem om vi hade blivit ihop på riktigt. Av någon anledning råkade det sig så att han och min pappa var på samma möte en gång och vi har ett så pass ovanligt efternamn att han direkt gjorde kopplingen att det måste vara min pappa. (Ska tillägga att detta var en snubbe jag träffade genom en gemensam utbildning, så vi hade en annan relation än om jag bara hade träffat honom på en dejtingsajt eller så.)

Hans enda kommentar efter det där mötet var "mmm, han var sosse va?" i extremt obehagligt mystonfall. Han var så pass politiskt aktiv och så pass besatt av sossarna att han definitivt hade kunnat dumpa en tjej för att pappan var moderat...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 748
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
8 380
Senast: Lipperta
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 072
Senast: As_Vegas
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är så konstigt – jag tänker ofta att jag skulle vilja skriva och har tusen idéer i skallen, men när jag väl får tid och möjlighet...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp