Konstiga komplimanger ni fått!

Det var nog sjukgymnasten som blev väldigt fascinerad av mig och min trasiga kropp.
Hon tyckte jag hade en jättehäftig axel som liksom fastnade och hoppade till som ett kugghjul i vissa rörelser. Den började som vanligt, fastnade, knixade till lite och fortsatte normalt.
"Woooow! Gör det igen! Jag har aldrig sett något liknande. Coolt!" 😅
Haha har en liknade upplevelse. Mina knäskålar går att förflytta vääääääldigt långt åt sidorna, liksom hela vägen bort från sin plats. Något som min fysio tyckte var otroligt spännande och tjoade entusiastiskt om. ”Oooh! Får jag prova igen? 🤩

Eeeh, visst. Kör på? 🤣😅
 
Haha har en liknade upplevelse. Mina knäskålar går att förflytta vääääääldigt långt åt sidorna, liksom hela vägen bort från sin plats. Något som min fysio tyckte var otroligt spännande och tjoade entusiastiskt om. ”Oooh! Får jag prova igen? 🤩

Eeeh, visst. Kör på? 🤣😅
Hade vi levt i en annan tid, hade vi kunnat visas upp på cirkus.
"Kom och se och känn på dessa konstiga kroppar! Bara x öre!"
 
Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende. En arbetskompis till mig sade efteråt: "Så synd att jag inte träffade honom. Då skulle jag ha sagt vilken fruktansvärt fin dotter han uppfostrat!" Och sedan" jag menar det verkligen" Öh, jag är 55 år...Min far 82 år...Kände mig som ett barn eller ngn som precis blivit myndig (max). Har ni fått några lustiga komplimanger?
Jag är 44 och mina föräldrar är 71 och 72 och jag tycker bara att det är fint när folk har sagt liknande saker. Inte alls konstigt tycker jag.
 
"Du är en sån där person som går runt med tusentals kulor i händerna och sen.... tappar du dem."
Sagt av min pappa. Jag förstår nog fortfarande inte och han var usel på att förklara men det var mycket tydligt att det var en bra sak :p

Jag har gett min pappa en konstig komplimang också. Vi sätter oss i bilen och jag ska köra. Jag börjar med att säga att "Vet du, du är en så himla bra pappa" ... Pappa håller andan. Nu kommer det liksom. Tänker han. Sen fortsätter jag "När jag ska köra bilen efter dig behöver jag bara dra fram stolen och fixa en aning med backspegeln. Slipper joxa med alla inställningar så mycket"
Stackars pappa :angel: Men jag menade det jag sa i början också.
 
Ja just det, jag fick ju en komplimang, eller något, av en kollega en gång.
Du verkar egentligen inte vara så fet, för du ser inte fet ut i ansiktet.
Helt appropå ingenting, vi diskuterade inte vikt. Ja, jag har en del övervikt, men fet är jag ändå inte. Kanske 10 kg tyngre än den här kollegan.
 
Jag var ihop med en kille när jag var 25 som var ganska stor och tränad (absolut inte överviktig men han hade mycket muskler till en inte alltför lång längd vilket nog förstärkte uttrycket av att det var en större kille liksom) och mitt i akten kläcker han ur sig något om att han tycker att det är bra att jag inte är så pinnsmal. Dels hade han inte svenska som modersmål och dels tror jag faktiskt att han menade att han tyckte att det var bra att jag inte var anorektiskt mager för med tanke på min ringa längd (1,57) hade han känt sig som en jätte om jag hade vägt typ 40 kilo.

Om jag tittar på foton nu så ser jag att jag var verkligen smal på den tiden, även om det kanske inte såg ut som att jag precis blivit utsläppt från ett koncentrationsläger. Men då tyckte jag förstås att jag var jättetjock och fick nästan panik av hans kommentar. (Hade han haft svenska som modersmål så att jag inte hade kunnat ursäkta kommentaren lite med att han kanske inte riktigt alltid visste vilka ord han skulle välja hade jag tagit ännu mer illa upp.)
 
Den konstigaste "komplimangen" jag kan komma på på rak arm är att två olika personer vid separata tillfällen har sagt att de skulle vilja spela in min röst, så de kan lyssna på inspelningen på kvällen när de ska somna. Väldigt märkligt, vad svarar man på nåt sånt liksom :D
Jag har en kollega som jag skulle kunna göra detsamma med, jag har dock inte sagt det åt henne 😅 (och inte heller spelat in henne förstås, haha!)

Duktigt förvånad blev jag dock när hon ringde en gång och sa till MIG att ”Det är så skönt att höra din röst!”

Det var en oväntad komplimang ❤️
 
En studiekompis som jag även delade lägenhet med.
"Du är så trofast".
Kände mig lite som en hund men när hon förklarade vad hon menade så var det fint och stämmer väldigt bra. Lite svår att lära känna och bli vän med men när man har fått mitt förtroende så finns jag alltid där och man kan lita på mig.
 
”Du har något. Jag målar hundporträtt så jag ser sånt”

Sagt efter en föreläsning jag deltog på som ung. Jag fick aldrig veta vad jag har, men något har jag enligt denna tillförlitliga källa :laugh:
Jo, jag vet vad jag har! Tänder!

”Oj, så många tänder du har!” sagt av en tandläkare. Mig veterligen har jag inte fler än någon annan, men min bästa gissning är att personen var förvånad över att alla mina visdomständer var både framme och kvar i munnen 🙃
 
"Du har verkligen en... intressant personlighet!"

Sagt av kollega som jag inte jobbar särskilt nära. Vet fortfarande inte om hen ville vara snäll eller dryg.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 748
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
8 380
Senast: Lipperta
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 072
Senast: As_Vegas
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är så konstigt – jag tänker ofta att jag skulle vilja skriva och har tusen idéer i skallen, men när jag väl får tid och möjlighet...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp