Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Årets första frukost, vid lunchtid 🙃

52E04878-DE46-4273-B943-108AFEE87FC6.webp
 
Tog en låååång sovmorgon 😂 Somnade inte för ens vid tre tiden när de äntligen var lugnt och skönt. Herr katt var lite upprörd enligt sambon imorse som alltid kliver upp i ottan men nu vågade han sig ut genom dörren igen för att gå på sin vanliga lilla promenad ned till gärdeskanten. Han hatar ju när han behöver gå på kattlåda .. Han blir så arg den lille gossen fast han blir 9 år i år. Idag får bli en lugn dag tar nog en promenad sen så man blir av med lite nyårsmat 🥂
 
Promenerar högst upp på berget. Funderar på naturen. Varje dag som går blir det mer och mer vatten i markerna.
Där jag står nu är det vanligtvis alldeles torrt. Nu är det vatten, gölar och dammar överallt. Jag kommet inte vidare längs skogsvägen eftersom det är vatten på bägge sidor och vägen förvandlats till en sjö.
 

Bifogade filer

  • 20210101_105220.webp
    20210101_105220.webp
    522,2 KB · Visningar: 44
2021 inledde med att INTE elda upp min bil, duktigt år! :up: Vaknade med pushnotis från 112-appen plus mess från kompis om bilbrand inatt på min gata. Min lilla pärla stod dock tryggt i sitt garage tackolov! Såg inte var i området det brunnit, men verkar ha haft med fyrverkerier att göra om jag tolkar lokaltidningens webb rätt.
 
Jag hade samma tanke men kom på att jag bara har en ljusstake i köksfönstret och en stjärna i rummet. En adventsstake med levande ljus på bordet så den tog jag undan resten får vara kvar ett tag. Så det tog kanske en minut :D

Det kommer att ta lite längre tid för mig, jag har några tomtar utspridda över huset. Så... kanske 10min? :D

Edit: Det är en tomte på bron också :laugh:
 
"Svenska kyrkan skickas in i det farliga området", rapporterar Aftonbladet kring den hemska händelsen i Norge. För en sekund lät det faktiskt relativt rimligt. Kanske svenska kyrkan kunde upprätta någon slags hjälp till anhöriga eller dylikt. Men sedan läste jag om, och det var ju svenska STYRKAN...... :D
 
God fortsättning på er!
Vi firade lugnt som vanligt. God mat, spel och film med maken och barnen. Jag tog in hästarna redan vid 17.30 för att vara garderad. Hörde inga smällar förrän vid 21 då helvetet bröt lös hos en granne några 100 m längre bort så jag hävde mig ut. Shettisen lite fundersam men ändå lugn, islandshästarna ville bara ha godis :p Svor över idioter och hoppades att dom inte hade något mer till 12 slaget och det stämde!
Hela familjen gick ut till stallet vid 12 och skålade i ”skumpa” och matade hästar men det var ingen som smällde nåt så nära som dom vid kl 21 så det blev ett väldigt lugnt 12 slag tack och lov!
Var i säng vid kvart i 1 kanske. Gick upp vid 6 i morse och tog ut hästarna och la mig igen sen. Vaknade halv 11 :nailbiting:

Nu ska jag lyssna klart på podden jag började på igår och städa stallet och mata kaniner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
352
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp