Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tömt julgranen och plockat ner alla "småtomtar" också. Julstämningen var ju ändå noll så lika bra att börja närma sig "något annat". Dvs vi ska försöka att tömma huset på allt onödigt så långt det går. Är så jäkla mycket prylar överallt. Ska läggas nytt golv och tapetseras i "lill-hallen" också. Och flyttas taklampor.
 
Flera hundar som försvunnit, kommit lösa under 12 slaget inatt...
Varit ute nu igen och letat efter en som ska befinna sig i närheten som nu är hittad :heart

Vill inte skuldbelägga i inlägg där de letar efter hundarna men varför har man dem ute vid 12 på nyår? 😐
Det har jag undrat många gånger, Ville som är helt okej med skott stängde jag trots allt in i tv-rummet vid tolvslaget med norsk folkmusik på tvn och massor av godis att leta efter medans vi gick ut och titta på raketer från grannar och skålade med bubbel. Han var väldigt lugn och nöjd när vi kom in igen.
 
Vi fick en galen, knäpp och helt underbar present från vår utökade familj igår. Vi har köpt vårt hus av dem, de köpte hela gården för markens skull och är nu våra närmsta grannar. Men hon som bodde här lämnade kvar en stor mängd porslinssvanar i ett rum där vår utökade familj hade även köpt möblerna som stod i det. Alltså fick porslinssvanarna följa med möblerna när vi hjälpte till att köra hem dem till dem, under vissa protester. Nu visade det sig att vår utökade familj i maskopi med vår snickare har ställt tillbaka alla svanarna bakom väggen i vårt nya badrum när de byggde igen och isolerade i somras. I går fick vi en tavla och den enda svanen som var kvar. 😂 Jag skratta så jag grät!
20210101_133347.webp
 
Vi fick en galen, knäpp och helt underbar present från vår utökade familj igår. Vi har köpt vårt hus av dem, de köpte hela gården för markens skull och är nu våra närmsta grannar. Men hon som bodde här lämnade kvar en stor mängd porslinssvanar i ett rum där vår utökade familj hade även köpt möblerna som stod i det. Alltså fick porslinssvanarna följa med möblerna när vi hjälpte till att köra hem dem till dem, under vissa protester. Nu visade det sig att vår utökade familj i maskopi med vår snickare har ställt tillbaka alla svanarna bakom väggen i vårt nya badrum när de byggde igen och isolerade i somras. I går fick vi en tavla och den enda svanen som var kvar. 😂 Jag skratta så jag grät! Visa bifogad fil 62598
Underbart!!
 
Vi fick en galen, knäpp och helt underbar present från vår utökade familj igår. Vi har köpt vårt hus av dem, de köpte hela gården för markens skull och är nu våra närmsta grannar. Men hon som bodde här lämnade kvar en stor mängd porslinssvanar i ett rum där vår utökade familj hade även köpt möblerna som stod i det. Alltså fick porslinssvanarna följa med möblerna när vi hjälpte till att köra hem dem till dem, under vissa protester. Nu visade det sig att vår utökade familj i maskopi med vår snickare har ställt tillbaka alla svanarna bakom väggen i vårt nya badrum när de byggde igen och isolerade i somras. I går fick vi en tavla och den enda svanen som var kvar. 😂 Jag skratta så jag grät! Visa bifogad fil 62598
Vad jag vill vara en fluga på väggen om 75 år när nån öppnar den väggen vid renovering och får en fullkomlig SVANCHOCK! :rofl:
 
Vi fick en galen, knäpp och helt underbar present från vår utökade familj igår. Vi har köpt vårt hus av dem, de köpte hela gården för markens skull och är nu våra närmsta grannar. Men hon som bodde här lämnade kvar en stor mängd porslinssvanar i ett rum där vår utökade familj hade även köpt möblerna som stod i det. Alltså fick porslinssvanarna följa med möblerna när vi hjälpte till att köra hem dem till dem, under vissa protester. Nu visade det sig att vår utökade familj i maskopi med vår snickare har ställt tillbaka alla svanarna bakom väggen i vårt nya badrum när de byggde igen och isolerade i somras. I går fick vi en tavla och den enda svanen som var kvar. 😂 Jag skratta så jag grät! Visa bifogad fil 62598
Tänk om det finns dyrgripar bland svansamlingen :nailbiting: . I sådana fall kan det ju bli liiiiite trixigt att hämta fram dem igen..... :D
 
Funderade på att gå till lådan och hitta nåt att äta men de har visst stängt haha.
Nåja jag har lite alternativ i huset så
 
Sitter i soffan och tar igen mig efter en nyårsafton som blev ungefär dubbelt så bra som väntat. Maten blev alldeles fantastisk och sedan spelade vi brädspel hela kvällen tills det var dags för tolvslaget. I sista sekund bestämde vi oss för att gå ut på gatan och skåla in året där, och vilken tur att vi gjorde det! Där stod nämligen paret som bor snett ovanför oss och som vi varit lite nyfikna på men inte haft möjlighet att prata så mycket med tidigare. Det slutade med att vi stod ute på gatan och pratade och drack bubbel med dem i 2,5 timmar! 😍 Vi stod bokstavligen talat rakt upp och ner på trottoaren med varsitt champagneglas i handen och babblade om allt mellan himmel och jord tills våra frusna tår (grannen hade bara morgontofflor på sig :laugh:) tvingade oss att gå in igen. Det visade sig att vi har massor gemensamt och att de, precis som vi, velat föreslå att vi hittar på något nån gång men aldrig kommit till skott. Nu har vi bytt nummer med varandra och planerar allt från vinkvällar till upprustning av den gemensamma trädgården i vår. Så himla härligt att ha fått lite nya vänner, särskilt med tanke på hur socialt utsvälta vi alla är efter 2020, och det är en underbar känsla när man liksom bara klickar med ett annat par sådär! 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
352
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp