Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag däckade över NJ någonstans, svagt. Vaknade utan täcke och med en katt mellan låren. Nu har hon fått mat och är nöjd och jag har ont i halsen. Hmmph. Förhoppningsvis var det gårdagens utsvävningar, eg takeout och pommac som spökar. Hur som tänker jag traska tillbaka till sängen igen.

Planen för dagen är att borra lite i bokhyllor om nog energi kan uppbådas.
 
Näpp. Dags att inventera frys, kyl och skafferi och se vad jag hitta på till middag idag :up: ! Tror det blir någon kycklinggryta, för jag borde fortfarande ha kycklingfilé i frysen.....
 
ECDBD6E8-26ED-4E47-A561-66EB60DEECC1.webp

Han som är sjukligt bortskämd och tror han är Kung hemma 😂 Och för er som kan eran shakespeare borde förstå vilken liten filur den här nissen är döpt efter - Puck ❤️ Ett passande namn på en kattherre i sina bästa år. Just nu tycker han att vi ska låta han ha sängen för sig själv 🤔
 
Har stått ute i 2,5 timmar och tittat på när dottern och grannbarnet åkt pulka. Dottern hade jagat pulkakompis heladagen utan att någon av kompisarna nappat. Tittade ut och såg att nya grannen var på väg någonstans med pulkorna i högsta hugg.
Jag skickade ut dottern som var snabb att fråga om hon fick följa med. Det fick hon och oj så kul dom hade ☺️ och vi mammor fick en trevlig spontan pratstund. Trevligt att lära känna nya grannar.
 
Kom precis hem efter en trevligt sedvanlig jul/nyår med kompisen. På nyårsaftonsmorgon är det nämligen jul, då vi firar jul och öppnar julklappar, nyår börjar faktiskt först efter klockan 13:00.
Vandring i 4 timmar där vi testade nya julklappar och åt uppe på ett berg och hade det mysigt.
Pekinganka till nyårsrätt, och bara myste och sket i att gå ut vid tolvslaget eftersom vi inte hade lust att klä på oss.
Kort och gott et mysigt och lagomt nyårsfirande. :)

I morgon får jag försöka anordna någon form av födelsedag för min pappa. Men det tänker jag inte tänka på nu. Nu ska jag ta det mer lugnt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
372
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
352
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp