Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från psykologen och utredningen är klar. Han ville inte sätta den diagnos jag utreddes för, som tur är då jag inte känner igen mig i den alls.
Men kanske att jag får en ospecificerad diagnos för att kunna få psykodynamisk terapi. Hoppas på det då jag då slipper gå i det privat.
 
På måndag ska vi delta i en efter skolan aktivitet (obligatorisk) som är mellan 17.45 och 19.45. Tidigare idag nämndes det snabbt att vi kommer bli kompenserade dagen efter med sovmorgon. Nu verkar det dock indraget med motiveringen att kvällsaktiviteten inte tillhör samma ämne som första lektionen dagen efter. Blä! Jag hatar sånt här, min kvällsrutin börjar normalt sett vid 19 och kommer bli försenad med minst 2h...

Som om inte det vore nog så ska ju den härliga logistiken lösa sig också... mitt skolbusskort går ut 19.00, så det kan jag ju inte använda. Trodde att mitt privata busskort (periodkort) gällde till 31 Augusti, men tydligen går det ut på söndag, så det kan jag ju inte heller använda. Skulle så klart kunna köpa enkelbiljett, men efter att ha kollat upp det skulle jag behöva TVÅ sånna då restiden är för lång för att rymmas inom en biljett. Restiden blir längre sent på kvällen då bytena inte matchar lika bra. Så nu hoppas jag att pappa inte jobbar kväll på måndag och... eh... vill hämta mig. Tror dock inte att han är jättepeppad på det då det ändå tar 1h enkel väg 😅
Om det är en obligatorisk skolaktivitet (nej mobilen inte solaktivitet :cautious:) så borde ju resan bekostas av skolan. Kan jag tycka.
 
Life is good ... trots att jag jobbar mer an jag tankt mig. :cautious: men nar sa manga schaufforer har slutat sedan Covid borjade sa maste ju nagon ta tag i recruiting att fa in fler.
Varmen har dock lagt sig och sensommaren har startat sa livet ar harligt!

Screen Shot 2020-08-25 at 7.55.47 AM.webp
 
Life is good ... trots att jag jobbar mer an jag tankt mig. :cautious: men nar sa manga schaufforer har slutat sedan Covid borjade sa maste ju nagon ta tag i recruiting att fa in fler.
Varmen har dock lagt sig och sensommaren har startat sa livet ar harligt!

Visa bifogad fil 56271
Jag tänkte att det måste vara ungefär likadant här så jag kollade mobilen, nähä, 19 grader :cautious: Jag fryser lite nämligen :o:rofl:
 
Chefen är tillbaka från semestern och det märks direkt 🙄 hon vill att man ska vara tillgänglig och sitta på en viss våning, men vi har oftast inte så mycket administrativa uppgifter så ibland har jag suttit och läst nyheter i väntan på mail/nya arbetsuppgifter. Det gillar inte hon :meh:
Så ... Jag ska väl då sitta på en annan våning och vänta på mail och sedan gå upp igen när jag fått ett? :idea::cautious:
Nä alltså, jag kommer ju inte vara där uppe särskilt mycket istället då :confused::grin:

Då tar man initiativ och gör något annat medan man väntar. Det finns alltid något att göra. Fråga någon kollega om hen behöver hjälp tex.
 
Om det är en obligatorisk skolaktivitet (nej mobilen inte solaktivitet :cautious:) så borde ju resan bekostas av skolan. Kan jag tycka.
Det är lite komplicerat. Min skola ligger ju i en kommun och jag bor i en annan, dessutom är dessa två kommuner inte ihopkopplade i ett samarbetsområde. Men ja, skolan betalar (lånar ut busskort) till de elever som är berättigade skolbusskort och tvingas göra någon skolrelaterad resa utanför tiden skolbusskortet gäller. Med ett litet men... i kommunen min skola ligger i så har gymnasieeleverna skolbusskort till kl 22. I min kommun (alltså kommunen jag bor i...) får vi skolbusskort som fungerar till kl 19. Det är alltså där problemet ligger, att det är ett mellanrum på 3h 🤷🏽‍♀️

Vi påpekade detta direkt när kommunen ringde sa att busskortet var färdigt. Men kvinnan på kommunen sa att om det handlar om enstaka resor kan man få ett tillfälligt busskort för de gångerna. Men då måste skolan skriva ett intyg på aktiviteten där de bevisar att de bokat aktiviteten och inte kunde valt en "bättre" tid, dessutom ska det lämnas in två veckor före aktiviteten sker. Så det är ju lite kört när jag får veta det idag, Tisdag, och aktiviteten är på Måndag.

Men 95kr en eller två gånger är inte så mycket i jämförelse. Förra året när mina föräldrar bodde i olika kommuner ville hemkommunen inte ersätta resor till nuvarande kommun varannan vecka. Nuvarande kommun kunde inte heller göra det eftersom de saknade bevis i form av folkbokföring på att jag bodde här varannan vecka. Båda kommunerna la alltså problemet på den andra och sa att de inte kunde göra något (vilket ju är jättekonstigt, jag kunde väl inte vara det första barnet EVER med växelvis boende i olika kommuner?). Det slutade i alla fall med att vi själva fick betala för månadskort... priserna är höjda nu men minns jag rätt var det 1325kr/mån då. Men fördelen var ju att det inte blev något strul med senare skolaktiviteter i alla fall :idea: Typiskt nog hände det inte en enda sån aktivitet under de fem månaderna :cautious:😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 743
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 308
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 340
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 898
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp