Tror jag läste någonstans att det finns strax över 300st. Synd att man inte är försedd med fotografiskt minneHar pluggat vägmärken. Jises, hur många finns det egentligen?
Nu en mellis-paus!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror jag läste någonstans att det finns strax över 300st. Synd att man inte är försedd med fotografiskt minneHar pluggat vägmärken. Jises, hur många finns det egentligen?
Nu en mellis-paus!
Läs inte appendixet förrän möjligtvis i efterhand. Det gör inget om du inte förstår varenda liten referens. Det är sånt man kan nörda ner sig i när man läser om dem.
Om det är en obligatorisk skolaktivitet (nej mobilen inte solaktivitet ) så borde ju resan bekostas av skolan. Kan jag tycka.På måndag ska vi delta i en efter skolan aktivitet (obligatorisk) som är mellan 17.45 och 19.45. Tidigare idag nämndes det snabbt att vi kommer bli kompenserade dagen efter med sovmorgon. Nu verkar det dock indraget med motiveringen att kvällsaktiviteten inte tillhör samma ämne som första lektionen dagen efter. Blä! Jag hatar sånt här, min kvällsrutin börjar normalt sett vid 19 och kommer bli försenad med minst 2h...
Som om inte det vore nog så ska ju den härliga logistiken lösa sig också... mitt skolbusskort går ut 19.00, så det kan jag ju inte använda. Trodde att mitt privata busskort (periodkort) gällde till 31 Augusti, men tydligen går det ut på söndag, så det kan jag ju inte heller använda. Skulle så klart kunna köpa enkelbiljett, men efter att ha kollat upp det skulle jag behöva TVÅ sånna då restiden är för lång för att rymmas inom en biljett. Restiden blir längre sent på kvällen då bytena inte matchar lika bra. Så nu hoppas jag att pappa inte jobbar kväll på måndag och... eh... vill hämta mig. Tror dock inte att han är jättepeppad på det då det ändå tar 1h enkel väg
Jag menar ... även om det är efter skolan så är det väl skolan som säger att den är obligatorisk? Då är det en skolaktivitet ju, annars skulle det inte vara något tvång.Om det är en obligatorisk skolaktivitet (nej mobilen inte solaktivitet ) så borde ju resan bekostas av skolan. Kan jag tycka.
Jag tänkte att det måste vara ungefär likadant här så jag kollade mobilen, nähä, 19 grader Jag fryser lite nämligenLife is good ... trots att jag jobbar mer an jag tankt mig. men nar sa manga schaufforer har slutat sedan Covid borjade sa maste ju nagon ta tag i recruiting att fa in fler.
Varmen har dock lagt sig och sensommaren har startat sa livet ar harligt!
Visa bifogad fil 56271
Tror jag läste någonstans att det finns strax över 300st. Synd att man inte är försedd med fotografiskt minne
Chefen är tillbaka från semestern och det märks direkt hon vill att man ska vara tillgänglig och sitta på en viss våning, men vi har oftast inte så mycket administrativa uppgifter så ibland har jag suttit och läst nyheter i väntan på mail/nya arbetsuppgifter. Det gillar inte hon
Så ... Jag ska väl då sitta på en annan våning och vänta på mail och sedan gå upp igen när jag fått ett?
Nä alltså, jag kommer ju inte vara där uppe särskilt mycket istället då
Alltså... jag är inte jätteimponerad av den där Thomas Erikson och hans underliga mänskliga färglära, men jag tycker det är vansinnigt kul att du tänkte på mig när du gick förbi den boken
Det är lite komplicerat. Min skola ligger ju i en kommun och jag bor i en annan, dessutom är dessa två kommuner inte ihopkopplade i ett samarbetsområde. Men ja, skolan betalar (lånar ut busskort) till de elever som är berättigade skolbusskort och tvingas göra någon skolrelaterad resa utanför tiden skolbusskortet gäller. Med ett litet men... i kommunen min skola ligger i så har gymnasieeleverna skolbusskort till kl 22. I min kommun (alltså kommunen jag bor i...) får vi skolbusskort som fungerar till kl 19. Det är alltså där problemet ligger, att det är ett mellanrum på 3hOm det är en obligatorisk skolaktivitet (nej mobilen inte solaktivitet ) så borde ju resan bekostas av skolan. Kan jag tycka.