Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förundras ständigt över hur mycket mat man har när man tror att man absolut inget har..... Det fanns några kalla potatisar i kylen. Det fanns ägg, tomater och mozzarellaost.

Nu är jag jättemätt efter att ha ätit stekt potatis, stekt ägg och skivade tomater med skivad mozzarellaost ovanpå. Dessutom blev det en jättegod lunch :) !
 
Jag vill på ett sätt berätta för mamma om mina jävla problem, bara för att få säga det till nån liksom, men jag vet inte hur och om jag egentligen vill eller inte :cautious:
Det tycker jag absolut att du ska göra. Det kommer med största sannolikhet att kännas som en stor lättnad att få dela problemen med någon som bryr sig om dig, och din mamma får en ärlig chans att hjälpa och stötta. Du kommer också att få en ökad förståelse för dina problem. Problem som kanske inte annars syns så tydligt utåt?
 
Det tycker jag absolut att du ska göra. Det kommer med största sannolikhet att kännas som en stor lättnad att få dela problemen med någon som bryr sig om dig, och din mamma får en ärlig chans att hjälpa och stötta. Du kommer också att få en ökad förståelse för dina problem. Problem som kanske inte annars syns så tydligt utåt?

Förstår hur du tänker men det skulle knappast leda till nåt "hjälpa och stötta", snarare till ökade konflikter och kanske att hon skulle bli orolig och/eller irriterad, OM hon skulle förstå till viss del. Det skulle mest vara av egoistiska skäl för mig, att "bara få säga det"
 
Förstår hur du tänker men det skulle knappast leda till nåt "hjälpa och stötta", snarare till ökade konflikter och kanske att hon skulle bli orolig och/eller irriterad, OM hon skulle förstå till viss del. Det skulle mest vara av egoistiska skäl för mig, att "bara få säga det"
När jag berättade för min mamma var det inte heller för att få hjälp eller stöttning. Det var ändå på något sätt skönt att säga något, så var det ute i det fria så att säga. Jag var rädd för att det skulle bli konflikt men slapp det som tur var.
Känner du att det skulle kännas skönt att bara säga det tycker jag att du ska försöka göra det. :heart
 
Eftersom jag håller på att läsa ifatt tråden så är jag nu på torsdag kväll och läser om vad katter tycker om partners. Min katt Alice tycker att 26-åringen är himla bra :D

IMG_20200822_131910.webp
 
Ibland undrar jag Har varit och handlat för jag hade tänkt att göra makaronipudding. Men kollade vad jag hade hemma, inte att det var tillräckligt mycket makaroner i förpackningen. Det låg ngr få i botten inte ens en portion :down: Ja ja ska åka och stor handla imorgon, så jag får väl köpa då och titta köket vad som finns till lunch. I kväll ska jag ut och käka med en kompis.
 
När jag berättade för min mamma var det inte heller för att få hjälp eller stöttning. Det var ändå på något sätt skönt att säga något, så var det ute i det fria så att säga. Jag var rädd för att det skulle bli konflikt men slapp det som tur var.
Känner du att det skulle kännas skönt att bara säga det tycker jag att du ska försöka göra det. :heart

Ja, jag vet inte. Nu blev det nyss tjafs, stress och konflikt om annat så kommande dragande med det här också nu är inte ett alternativ ändå :crazy:
 
Ja, jag vet inte. Nu blev det nyss tjafs, stress och konflikt om annat så kommande dragande med det här också nu är inte ett alternativ ändå :crazy:
Kanske kan du vänta lite till det lugnat sig? Och samla på dig lite mod under tiden :)
Tog mig flera månader att samla på mig mod :o Jag ville ha tillräckligt mycket "självförtroende" och förberedelse inför berättandet för att kunna stå emot någorlunda ifall det skulle bli tjafs.
Bara att bestämma att jag skulle säga något gjorde det aningen lättare för mig.
 
Meen så onödigt 🙄. ryggen hade blitt okej oooo så stod jag tydligen i en dum vinkel nör jag böjde mig ner för att ta strumpor o de bara stråla till i antar jag musklerna....😑. jaja inte gnälla, ledig helg är ju härligt 😊. Satt ute en stund i trädgården och åt smörgåstårta med pappa med familj och lillebror med familj; firade 30 år och 60 💕.
 
Min mamma bad mig köpa någon olja man ska droppa i örat mot tinnitus.
Har kollat på oljan, finns bara på riktigt underliga hälsosidor som känns som att de mest kommer ta mina pengar och inte skicka någon olja. Oljan innehåller dessutom bara lite vitaminer och örter. :banghead:
Ska försöka komma på hur jag ska förklara för henne utan att hon blir avig. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
565
· Visningar
56 103
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 340
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 349
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp