Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mamma och min bror åkte iväg på en utflykt och kommer hem imorgon, så jag är ensam hemma. Det har gått drygt två timmar och jag är redan sjukt uttråkad, men bara 23h kvar! 😅

Har gjort allt jag planerat att göra och det gick snabbare än jag tänkte mig. Funderar nu på att gå eller ta bussen någonstans och köpa chips. Men jag är verkligen inte sugen på chips och kommer därmed inte äta dem. Så... köpa chips och ge till min bror imorgon så att han får äta dem? Eller stanna hemma och göra ingenting?

Får ta hem kompis(ar) men har inga kompisar i den här staden. Har en kompis men hon vill inte träffas pga covid och jag vill inte tjata på henne.
 
Jag har inte sett den heller, men inte pga någon princip utan pga att handlingen inte lockat mig alls. Samma anledning till att jag inte orkade med Game of Thrones, är handlingen så dålig att det krävs en massa nakna kvinnor och våldtäkter för att få tittare så får det vara för min del. Jag får bara dålig smak i munnen. :yuck:

Nä, handlingen är egentligen inte så dålig. De som gjorde TV-serien gjorde den väldigt dåligt! Böckerna är fantastiska!! Kom igen nu, George R R Martin!! Bli klar med Winds of winter nån gång!!! :rage: :rage: :rage: :banghead:
 
Min mamma bad mig köpa någon olja man ska droppa i örat mot tinnitus.
Har kollat på oljan, finns bara på riktigt underliga hälsosidor som känns som att de mest kommer ta mina pengar och inte skicka någon olja. Oljan innehåller dessutom bara lite vitaminer och örter. :banghead:
Ska försöka komma på hur jag ska förklara för henne utan att hon blir avig. :cautious:
Du kan hälsa från mig att det är bluff och båg och det finns inget botemedel mot tinnitus. Bara sätt att lindra.
Alla prylar som påstås bota tinnitus är precis som du själv säger för att ta folks pengar.

Mvh audionomen
 
Barn är så obehagliga ibland. Dottern pekade precis upp mot lampan i sovrummet och sa "Dick sitter där uppe". 😱
Jag vet inte hur gammal jag var när följande utspelade sig, men jag måste varit mindre än 4 år då vi inte hade flyttat än.

Min ingifta farbror barnvaktade mig och vi pratade om mormor, morfar, farmor och farfar. "På den tiden" var bara farfar död, han dog tre år innan jag föddes. Jag frågade frågor i stil med "Vart är mormor?" och han svarade att hon jobbar och så fortsatte det med alla släktingar. Efter ett tag frågar jag var farfar är och han svarar att farfar är i himlen.
Jag "nej, han sitter precis där!" *pekar i hörnet av rummet*
Han "neej, farfar är död"
Jag "nä, han sitter där och tittar på dig. Får jag mer clementiner nu?"
Han "farfar är i himlen"
Jag "nej, jag ser honom, han sitter där!"
Här blev min ingifta farbror livrädd och sa ungefär "kom nu unge, skynda skynda, vi måste härifrån!"

Han var verkligen livrädd för att stanna kvar i våran lägenhet, så han tog med mig och åkte hem till sin mamma. Det slutade med att pappa fick hämta en jätteglad mini-me mig hos hans mamma 😂
 
Äter lite mat.
Sen blir det att åka och jobba på ett ställe jag inte varit på flera månader. Lite extra uppgifter tillagda som ska göras så fick (äntligen) en snabbgenomgång igår eftermiddag med chefen.
"Skulle det krångla och du inte får det att fungera så är det lugnt. Men det ska nog bra. Brukar fungera, oftast..." Tack för den. Bra att någon tror på en iallafall.:p
 
Äter lite mat.
Sen blir det att åka och jobba på ett ställe jag inte varit på flera månader. Lite extra uppgifter tillagda som ska göras så fick (äntligen) en snabbgenomgång igår eftermiddag med chefen.
"Skulle det krångla och du inte får det att fungera så är det lugnt. Men det ska nog bra. Brukar fungera, oftast..." Tack för den. Bra att någon tror på en iallafall.:p

Vad jobbar du med?
 
Har haft en session i målarrummet med den ungdomliga grannen. Hon hade varit på rejv inatt och gick direkt från det till att sitta modell. Perfekt sliten och stirrig, looken passar min målning perfekt så fick mycket gjort på timmen hon orkade sitta modell. Nu har jag låtit stackarn gå och sova dock.
 
Hur blir konsistensen på den efter mixning?
Mvh/Skulle vilja lära mig tycka om gröt :o

Just det har jag inte provat, men jag började gilla havregröt till frukost ganska nyligen efter att Buke-oraklet (@VLMF ?) tipsade i en tråd om steel cut-varianten. Nu äter jag det regelbundet (alltså inte varje dag, men någon gång i veckan).

Men det är nog nästan motsatsen till slät iofs:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
565
· Visningar
56 103
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 340
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 349
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp