Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma en liten stund, ska ut med hundarna och så, sen tillbaka till stallet. Nu bara längtar jag tills jag kommit hem från nästa stall-sväng, duschat osv och klockan blivit tillräckligt mycket för att gå och lägga sig... Jag är SÅÅÅ TRÖTT!
 

Vad jobbig du är :p har inte koll på exakta mått, jag blandar tills jag har en lämplig smet:

squash
rödlök
ägg
bovetemjöl (pga att jag älskar blinier)
panko (chansade och slängde i det första gången, jag ville ha lite mer textur)
salt och peppar

Det blir säkert gott om man slänger i ost också.

Vattna ur squashen, blanda smeten och stek i smör. Jag ska ha St Agur-creme till igen, som jag fick inspiration till av dig, för det var prefekt till med lite valnötter. Sedan blir det en gigantisk tomatsallad också, pga exploderande tomatskörd :angel:
 
Min sambo har fastnat för en låt på min Spotify som har nu spelar på repeat. Grejen är att just den låten var en av mitt ex favoritlåtar. 💁‍♀️ Är ju inte värsta grejen men det känns liksom lite awkward och jag tänker bara på ett major bråk jag hade med exet som handlade om bandet som gjort den låten. 🙈
 
Kul, hittar inte min tvättstugenyckel. Den är helt borta - jag vet att den är hemma så det är inte problemet. Som tur är har min syster en extra så hon skickar den asap. Ack. Jag lovar att jag kommer hitta den när min tvättid är över. Mångamångamångamånga fula ord :turd: :banghead: :arghh:
 
Jag måste lugna mig. Skulle ner och måla igen men stoppades av den ungdomliga grannen som hade vaknat till liv igen efter nattens rejv. ”Törnis för i helvete, du har spårat. Du kommer bränna ut dig. Chilla och ta ett glas vin förfan” sa hen och himlade med ögonen. Så nu chillar jag!
 
Jag måste lugna mig. Skulle ner och måla igen men stoppades av den ungdomliga grannen som hade vaknat till liv igen efter nattens reklamera. ”Törnis för i helvete, du har spårat. Du kommer bränna ut dig. Chilla och ta ett glas vin förfan” sa hen och himlade med ögonen. Så nu chillar jag!

Chillning behövs också. Skål! 🍷

Vad har du i glaset? Här blir det nog riesling.
 
Chillning behövs också. Skål! 🍷

Vad har du i glaset? Här blir det nog riesling.

Jag kör också riesling men tänkte nog växla över till rött sen. Köpte några av dessa idag

1CDF8597-833A-4B12-913C-626C15ECC978.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
560
· Visningar
55 929
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 337
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 347
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp