Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Följer aktiviteten på Kastrup, på FlightRadar24. Upp till 48 knop i byarna nu på morgonen, rakt i sidan... :angel:
SAS från San Fransisco gav upp efter några försök och går till Oslo istället, samma med SAS från New York. SAS från Los Angeles landade på andra eller tredje försöket. Litet trist att ägna större delen av dagen att ta sig ner från Oslo...
 
Blåser fortfarande blir spännande att släpp ut Trulbert, han behöver egentligen ha en liten mössa på sina öron när de blåser pga av att han för totalt haveri i Hjärnkontoret .. Ber att han verkligen inte ska komma in med några sår ikväll och helst alla skor på hovarna 🤦‍♀️

Idag sista lugna dagen innan det drar igång på allvar imorgon. Ska försöka städa av här hemma och ringa veterinären och boka kastrering till Kajsa Morrhoppan.
 
Surprise, surprise.... jag FRYYYYYYYYYSER!!!

Stallägare skickade att hästarna inte kommer komma ut förens vid 12 idag då vinden lugnat sig. Hon har stora öppna ytor och det blåser halv storm här så de får frukost inne idag. Tror att unghästen kommer bli irriterad men gammeltanten kommer tycka det är skönt.

Själv vart jag uppe i tid och drog en borste genom hret, lite makeup och ett par örhängen bara för att klia mig i ögonen när jag kommer till jobbet. :rofl:

Har bara en huligan nu på morgonen. Lilla huliganen orkade inte gå med upp så hon fick sovmorgon med husse.

Blir en lång dag idag men ska iväg och kika på hoppträning efter jobbet så det blir roligt.

Borde klämma in att tvätta bilen någonstans också. Jag tvättade bilen på fredags morgon. På söndag kväll såg den ut såhär...

Jag gillar dessa plusgrader men leriga grusväger not so much.

271981388_10158779300271819_2919055394287963913_n.jpg
 
Så där då har kisse fått tid till kastrering 7 Februari 😅 Matte hjärtat kommer ju blöda om det inte går bra :crazy: Alltid nervöst att söva ned dem trots att Kajsa är kollade från topp till tå innan hon flytta in. Tur det är vår favoritveterinär som sköter hästarna också ❣️
 
Nyss avverkat ett Skypemöte med chefen och börjar bli dags för lite frukost. :d

Eftersom jag låg vaken större delen av natten hoppade jag tyvärr över morgonsimningen i morse, jag har tack och lov inget problem med ländryggen vad jag kan känna annat än att jag är lite öm fortfarande, men nu när det är ljust så kommer jag att ta gräsmattan när jag går ner till hönsen för att fylla på mat och vatten. :cautious:

Naprapat kommer dock att bokas för en genomgång, borde nog gjort det redan när jag föll förra gången. :meh:
 
Gjort i ordning 2 barn på morgonen, lämnat ett skolbarn, tränat, ätit frukost och ska snart lämna datorn till minste sonen. Så snart ska jag fundera ut vad vi ska äta till lunch, mata lillasyster och sen hämta skolbarnet typ. Borde börja på grunden till min C-uppsats då första utkastet ska vara inne på torsdag. Men det är bara att glömma just nu :cautious::laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 154
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 047
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 056
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 835
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp