Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skål! Firar med mig själv och går ut ibland och hoppas på att få se norrskenet igen.
20220115_215546.jpg
 
Jag gick ut för första gången sedan 5 januari idag. Så stod jag där i affären och började må kasst, helt svag och nästan lite svimfärdig. Hann få panik och tänka att shit jag var inte frisk än och nu har jag smittat hur många som helst. 😱

Sedan kom jag på att jag glömt äta och klockan var halv två 🙈🤣🤣

En burek senare och jag mådde finfint igen. 😁
Härligt det löste sig så lätt :laugh: man tappar ju all form av tidsuppfattning och rutiner, vadå äta, inte vart hungrig ungefär 😅 Heja att du kunde gå ut idag :banana:

*skriver notis om att komma ihåg äta frukost innan affären* :angel:
 
🤷‍♂️ hur vet man vad som är reaktioner på vaccin och vad som är covid på riktigt. Frusen och trött med sjukdomskänsla i kroppen men fick 3:e dosen igår.
Jag hann innan det kom vara på fika hos dotterns pojkvän som har fyllt 20, hjälpt en tant som föll handlöst utanför affären på en liten trottoarkant. Samtidigt som mig kom ett annat par så efter det första skedet när vi såg till att hon ändå var med, reste sig och fick med henne till en bänk och papper för att stoppa blodflödet så lämnade jag över till dem när ambulansen var på väg.
Sen snabbhandlade jag tacogrejer. :)
Men nu ligger jag i soffan under en filt och funderar på skillnaden mellan biverkningar och covid.
När jag fick min tredje dos (och alla de andra doserna också för den delen) var de tydliga med att säga att alla symtom som kommer inom de första 48h efter vaccinet ska antas bero på just vaccinationen, men kvarstår de längre än så bör man kontakta läkare. Så jag hade nog legat lite lågt och räknat med att det är biverkningar tillsvidare, det verkar enligt min högst personliga erfarenhet vara många som reagerar lite starkare på tredje dosen än de andra två.
 
Läste ikapp några sidor och ni är inte snälla som frestar mig med både god mat och dryck :mad: Har både fått för mig att göra egen tacokrydda nästa gång och är löjligt sugen på en köttbit med en riktigt god sås. Grytan var god men är sugen på fläskfilé el nåt sånt nu, och vitlöksbröd med räkor! :mad::D

Jag somnade efter maten och vaknade för ca 1 timme sedan så förflyttat mig till sängen och ställt alarmet på 8, måste få till rutiner. Planerar en till gryta imorgon och lite vin till det :d
 
Dagen idag har varit en knasig dag, men ingen vet riktigt Vilken dag det egentligen var idag!
Jag vaknade imorse och trodde det var en ganska vanlig dag och att jag skulle börja en timme tidigare än vanligt, men när jag kom hem från morgonpromenaden och klickade in på schemat visade det sig att jag egentligen skulle börjat Två timmar tidigare, så jag ringde chefen - som också var förvånad över att det var just den här dagen idag och trodde att jag skulle börja den tid jag också trodde. Så det gick ju bra!
Jag hann sedan under dagen glömma bort att det var lördag för Andra gången och anpassade varken kvällsrutinerna ELLER de veckliga kvällssnacksen efter det rutinmässiga tarantellsamtalet och fick delta alldeles försent och utan popcorn och tzatsiki! 😢 En rutin jag inte brutit på snart två år.


HJÄLP! :arghh:😅😂😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 335
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 066
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 091
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 866
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp