Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon gick förbi, la av en brakskit och sprang iväg skrattandes ut ur rummet medan han försökte lura hunden med en filt. Insåg att den där tänkte jag skaffa barn med så småningom och såg framför mig ett gäng med helvilda ungar som lurar och fiser på varandra. Hujeda mig… :crazy:
 
Har i-landsproblem... vilket vin till maten?! :confused: :D
Jag är till och med på nivån att jag inte kan bestämma mig för om det ska bli rött eller vitt! Hjärnan säger rött eftersom det nog är det som passar bäst rent teoretiskt, men smaklökarna har av någon anledning bestämt sig för att vara extremt sugna på vitvin just idag. Jag blir i princip aldrig sugen på vitvin på vinterhalvåret! Aaah, identitetskris! 😱

Har i alla fall säkrat upp genom att lägga en flaska vitt i kylen, så får jag väl bestämma mig när det väl är middagsdags om en timme...
 
Jag dricker gin & tonic (medan jag funderar på mina vinbekymmer :angel:), äter chips och lyssnar på en massa bra musik. Högt. Väntar på att sambon ska komma hem från dagens surf-äventyr så att jag kan sätta igång med maten medan han duschar och fixar i ordning med sin bräda och grejer. Även jag är på ovanligt gott humör! :)
 
DuDu-Du-DUN!
20220115_024419.jpg

Färgskiftande kyrkan har fått för sig att köra Frankenstein-tema igen!

Vet inte riktigt varför den är grön just nu, enda förklaringen jag hittar är att grönt står för andligt växande och att det skulle kunna röra sig om trettondagstiden?
 
Jag är till och med på nivån att jag inte kan bestämma mig för om det ska bli rött eller vitt! Hjärnan säger rött eftersom det nog är det som passar bäst rent teoretiskt, men smaklökarna har av någon anledning bestämt sig för att vara extremt sugna på vitvin just idag. Jag blir i princip aldrig sugen på vitvin på vinterhalvåret! Aaah, identitetskris! 😱

Har i alla fall säkrat upp genom att lägga en flaska vitt i kylen, så får jag väl bestämma mig när det väl är middagsdags om en timme...

Jag tror stenhårt på att man ska köra på det men är sugen på om det är något som man faktiskt känner så för! :up:
 
Blev överraskad med en baby shower idag. Var inte alls beredd, och en annan som inte var beredd var hunden. Han älskar att komma hem till mamma så han jagade upp sig redan på gården, sprang upp och ner i trapphuset med svansen som en helikopter. När vi kommer in hoppar ett helt gäng fram och ropar ”surprise!” och han höll på att gå fullkomligt spel. FULLT PARTY i typ 2 minuter innan maken satte på honom kopplet igen och vände i dörren. Han hade tydligen blivit väldigt snopen och ledsen som inte fick vara med 😅😂:heart
 
🤷‍♂️ hur vet man vad som är reaktioner på vaccin och vad som är covid på riktigt. Frusen och trött med sjukdomskänsla i kroppen men fick 3:e dosen igår.
Jag hann innan det kom vara på fika hos dotterns pojkvän som har fyllt 20, hjälpt en tant som föll handlöst utanför affären på en liten trottoarkant. Samtidigt som mig kom ett annat par så efter det första skedet när vi såg till att hon ändå var med, reste sig och fick med henne till en bänk och papper för att stoppa blodflödet så lämnade jag över till dem när ambulansen var på väg.
Sen snabbhandlade jag tacogrejer. :)
Men nu ligger jag i soffan under en filt och funderar på skillnaden mellan biverkningar och covid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 334
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 066
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 090
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 866
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp