Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hovis var ute och söp med sina bröder igår varav den ene testade positivt så jag har ställt in skoningen tills vi vet om han klarat sig, så när de ringde från jobbet så kunde jag lika gärna jobba i helgen med. Av 7 lediga dagar blir det 7 dagar kvalificerad övertid. En kollega fick åka hem då frugan testat positivt.

Ser fram emot de kommande två månadernas löneutbetalningar. Decemberlönen med en julvecka på 67 timmar + OB och nu januari med all övertid. :up:
 
Kaos i vardagsrummet just nu. Fått en massa barnkläder av en kompis som vi har gått igenom (ska spara ca en flyttkartong av två) och sen plockade vi fram alla andra barnkläder vi har för att sortera dem rätt. Just nu är alla storlekar blandade hej vilt :p
 
Otacksamma fågeljävlar :rage: (:D )

Jag brukar inte mata fåglarna. Men så hittade jag "korvar" på Granngården till vettigt pris. Man klär av plasten och hänger upp dem i snöret.

Den första korven har hängt ute i ett par dagar. Helt orörd.
Gissar att jag framåt våren får slänga dem i komposten :meh:

Drog mig sedan till minnes att jag hängt ut talg för några år sedan. Den fick jag kasta i pannan för den var också orörd.

Surt. Jag hade kunnat köpa mat till mig själv för de där slantarna. Där får man för att man är blödig.
 
Otacksamma fågeljävlar :rage: (:D )

Jag brukar inte mata fåglarna. Men så hittade jag "korvar" på Granngården till vettigt pris. Man klär av plasten och hänger upp dem i snöret.

Den första korven har hängt ute i ett par dagar. Helt orörd.
Gissar att jag framåt våren får slänga dem i komposten :meh:

Drog mig sedan till minnes att jag hängt ut talg för några år sedan. Den fick jag kasta i pannan för den var också orörd.

Surt. Jag hade kunnat köpa mat till mig själv för de där slantarna. Där får man för att man är blödig.
Jag minns när jag skämde bort mina och köpte de där korvarna, de försvann i ett nafs!
 
Hästarna fått komma in och den trötta matten ska ta en lång varm dusch medan jag lyssnar på en ljudbok. Japp har en portabel vattentålig högtalare i duschen 😏 Ryggen värker, körde ju häst idag .. Måste byta vagn får försöka rota fram Lång vagnen bakom allt skrot, den står såklart längst in på logen 🤦‍♀️🤦‍♀️

Och ja min Pappa har svårt att göra sig av med saker, han slänger in de på logen eller höskullen..
 
Jag är GRYMT bra på att göra egen tacokrydda.... :D ! Glömde - igen - att köpa tacokrydda till köttfärsen, men inga problem.... Lite spiskummin, chiliflakes, lökpulver, vitlökspulver, salt, peppar, paprikapulver, tomatpuré och vatten = PERFEKT :) !

Har skickat mitt manus till ett av förlagen (favoritförlaget) :nailbiting: !! Så glad att man numera skickar manus digitalt.... :D
 
Jag är GRYMT bra på att göra egen tacokrydda.... :D ! Glömde - igen - att köpa tacokrydda till köttfärsen, men inga problem.... Lite spiskummin, chiliflakes, lökpulver, vitlökspulver, salt, peppar, paprikapulver, tomatpuré och vatten = PERFEKT :) !

Har skickat mitt manus till ett av förlagen (favoritförlaget) :nailbiting: !! Så glad att man numera skickar manus digitalt.... :D

Finns ingen anledning att köpa färdig taco-krydda full av skit. Så enkelt och gott att göra själv! :)
Lycka till med manuset!
 
Jag är GRYMT bra på att göra egen tacokrydda.... :D ! Glömde - igen - att köpa tacokrydda till köttfärsen, men inga problem.... Lite spiskummin, chiliflakes, lökpulver, vitlökspulver, salt, peppar, paprikapulver, tomatpuré och vatten = PERFEKT :) !

Har skickat mitt manus till ett av förlagen (favoritförlaget) :nailbiting: !! Så glad att man numera skickar manus digitalt.... :D

Jag gör alltid egen tacokrydda, dels är det godare och dels klarar jag ju inte av paprika som det är i majoriteten av de färdiga blandningarna.

Lycka till med manuset! :up:
 
DSC_5839~2.JPG

:eek: det funkade!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 359
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 093
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 867
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp