Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Otacksamma fågeljävlar :rage: (:D )

Jag brukar inte mata fåglarna. Men så hittade jag "korvar" på Granngården till vettigt pris. Man klär av plasten och hänger upp dem i snöret.

Den första korven har hängt ute i ett par dagar. Helt orörd.
Gissar att jag framåt våren får slänga dem i komposten :meh:

Drog mig sedan till minnes att jag hängt ut talg för några år sedan. Den fick jag kasta i pannan för den var också orörd.

Surt. Jag hade kunnat köpa mat till mig själv för de där slantarna. Där får man för att man är blödig.

"Mina" fåglar äter inte talgbollarna när det är minusgrader, har tänkt att det är för att de fryser och blir hårda då och sen läste jag hör på buke att vissa producenter blandar i en del vatten i talgen så att de verkligen blir stenhårda tyvärr :meh: så vänta tills plusgrader innan du dömer ut fåglarna som bortskämda ;)
 
Snart är min karantän över, sista dagen idag :bump: ska gå till närbutiken imorgon bara för att jag äntligen får :D

Vaknade sent men har ätit så vilar middag. Bestämt att om en halvtimme sätter jag på grytan och röjer upp lite medan den puttrar :up:
Jag gick ut för första gången sedan 5 januari idag. Så stod jag där i affären och började må kasst, helt svag och nästan lite svimfärdig. Hann få panik och tänka att shit jag var inte frisk än och nu har jag smittat hur många som helst. 😱

Sedan kom jag på att jag glömt äta och klockan var halv två 🙈🤣🤣

En burek senare och jag mådde finfint igen. 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 359
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 093
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 867
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp