Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
TFIF! *

1642187751739.png


*Thank Fuck It's Friday
 
Oj, vilken ohärlig respons. Ta hand om dig och håll hårt på gränserna. Hade jag varit i din sits så hade jag varit extra noga med att jobba endast de timmar som är avtalat och i ett vettigt tempo. Det som inte blir gjort på den tiden, blir inte gjort helt enkelt.
Mm, han kan vara lite ohärlig ibland min chef. 90% of tiden är han fantastisk och den bästa chef jag haft, men så hamnar han i sådana här hyperaktiva perioder då han verkar tappa all verklighetsuppfattning och bara vill ösa på ända in i kaklet utan en tanke på oss andra. Men jag ska absolut stå på mig och inte låta den Duktiga Flickan ta över och jobba ihjäl mig. Jag vet att jag är mer eller mindre oumbärlig för företaget nu när min kollega ska sluta, så jag kommer att vara ganska hård med dem gällande detta och inte göra ett jota mer än mina 8 timmar om dagen. Klagar kunden sen så är det inte mitt problem 🤷‍♀️
 
Happ! Plötsligt strömlöst när vi precis skulle laga middag så nu är jag extra tacksam för att vi bor på landet men ändå så pass centralt att vi bara har typ 3 km ner till samhället och pizzerian :). Också helt underbart vid strömlöst att man bor med braskamin som värmer gott jämfört när vi bodde med enbart eluppvärmning så vid der långvariga strömavbrottet var ynka 8 grader varmt inne 😅
 
Åh herregud, en gång i min ungdom så städade jag på en arbetsplats med knappt 100 anställda eller så? Dagen innan jul så var nästan alla lediga så vi körde ett extra ryck och plockade ihop alla kaffekoppar folk hade på skrivborden och diskmaskinerna gick varma. När vi var klara fick de inte ens nästan plats i köksskåpen :nailbiting::eek:

Det stod på riktigt typ 20, smutsiga, kaffekoppar på något skrivbord!
😇😊 har du städat på vårt jobb? 😂 Fyra koppar på en dag är rätt normalt. Men jag brukar tömma mitt arbetsbord senast fredag varje vecka. Min kollega har alltid en kaffekopp i handen och har fått koppar av elever genom åren så han har en hel hylla i bokhyllan. Men det är hans privata koppar. 😁
 
ja det tycker jag är en så bra lösning
Någon annans underkläder vill väl inte en människa ha. Handdukar skulle jag kunna tvätta. Men jeans? Och tröjor? Och sedan ge de till stadsmissionen?
Känns ju dumt att slänga allt men orkar samtidigt inte tvätta allt. Får nog boka tvättstugetid som finns i föreningen. Frågan är vilken nyckel som går till brickan 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 365
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 081
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 098
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 869
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp