Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Däckad av förkylning eller covid idag. Skulle haft besök över helgen. Men avbokat och ligger nedbäddad i sängen med bra ljudbok. Stör mig orimligt mycket på att uppläsaren säger bäääääächt/bääääächa om beige etc. 😅 Och hur jävla många saker kan vara just bäääächt i samma bok. Bilar, chinos, jackor, hus, väggen etc. Det finns ju en del andra färger liksom.. 🤷‍♀️
 
Gud vilken produktiv dag. Har röjt förrådet. Sjukt gött att ha det gjort. Sen kom en granne och skulle mäta lite i ateljén för han har tänkt bygga en arbetsbänk till mig (ja har som alla vet de bästa grannarna).
Sen hann jag förbi konstnärshandeln för att köpa duk och lite annat krafs.
Därefter handlade jag och har nu förberett meze till morgondagens plock-lunch.

Nu ska jag lyssna på lite inspo inför min karriär som medlem i grannarnas band. Jag ska ta plats på synth 😎😎

 
Ätit kardemummabullr och druckit kaffe. Jobbsr på att uppbåda lite energi till att laga mat, blir nog vegofärssås och ärtpasta för då slipper jag gå och handla. Å andra sidan är det fredag och kanske behöver det inhandlas något gott till ikväll? Vet inte om jag är så sugen på att gå ut i blåsten...Beslut. Beslut. Beslut.
 
:banghead: Vi har slut på koppar, gafflar och tallrikar igen.
Vi köpte nya i oktober, vi tog antalet anställda och dubblerade, köpte det antalet.
Innan dess köpte vi nya i juni, och innan dess i januari.
Om man räknar ihop det har vi till exempel köpt cirka 350 tallrikar, hur kan de bara försvinna? Vem snor bestick och sådant? Människan måste ju ha hela köket fullt?
Ta en sväng runt arbetsplatsen så lovar jag att du hittar porslin och bestick på diverse omöjliga och möjliga ställen..... :D
 
Däckad av förkylning eller covid idag. Skulle haft besök över helgen. Men avbokat och ligger nedbäddad i sängen med bra ljudbok. Stör mig orimligt mycket på att uppläsaren säger bäääääächt/bääääächa om beige etc. 😅 Och hur jävla många saker kan vara just bäääächt i samma bok. Bilar, chinos, jackor, hus, väggen etc. Det finns ju en del andra färger liksom.. 🤷‍♀️
Det är värre när de säger bej-gett...
Har mött orimligt många människor som uttalar beige så :cautious:
 
Jobbat till 12. Hovis undrade om hon kunde komma 12:30 till stallet så det blev lite stressigt. Sedan ut med hästen en sväng. Till granngården att köpa kebab och nu sitter jag i soffan och har paltkoma som jag försök behandla med kaffe
 
Ligger i sängen och funderar på om jag ska ta en sömntablett till. Har "1-3 vid behov" på receptet och tog bara 1 nu för att se hur kroppen reagerar men känner i princip ingenting så överväger att ta ytterligare en. Vill gärna inte däcka mig helt men vill också passa på att testa dem nu under helgen så jag vet vad som funkar och inte tills måndag. Får liksom inte vara helt skjuten på morgonen när man ska upp och jobba.
 
Trots tre doser av vaccin är nu föräldrarna sjuka i covid. Mamma har hög feber och allmänt dålig, pappa har mer som en vanlig förkylning.
Och självklart får jag en massa ångest av det och är orolig för mamma. Stackars. ❤
Åh, hoppas de kryar på sig fort! Mitt ex (som jag fortfarande bryr mig mycket om) har ju covid just nu och visst känns det när det kommer så nära! Men hon börjar repa sig nu efter en vecka. Hon hade feber cirka en dag men är väldigt trött. Kroppen orkar inget säger hon. Och smaken är borta. Men annars är hon okej ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 368
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 091
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 099
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 869
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp