Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
:banghead: Vi har slut på koppar, gafflar och tallrikar igen.
Vi köpte nya i oktober, vi tog antalet anställda och dubblerade, köpte det antalet.
Innan dess köpte vi nya i juni, och innan dess i januari.
Om man räknar ihop det har vi till exempel köpt cirka 350 tallrikar, hur kan de bara försvinna? Vem snor bestick och sådant? Människan måste ju ha hela köket fullt?
Samla ihop enheten och gör en gemensam raid genom skolan, inkl alla kontor, så lär ni hitta ett gäng... vi brukar hitta koppar på det viset :devil:

oooooh,
jag skulle vilja göra något annorlunda i helgen.
Inte bara vara hemma och vänta på klockan.
eller om jobbet ringer, lösa deras problem.
men vad ska man göra, det är som att skallen är bara grå.
Tälta? Åk på en liten trip nånstans? Gårdsbutik, lokalbryggeri som säljer öl el nåt?

Vi kodat efterhand men är som sagt back. Men det går sakta men säkert framåt :up: Vi kommer utan problem hinna koda allt innan 18/1 i alla fall :banana:
Härligt ni hinner med er :laugh:
Är ni många som jobbar o enklare diagnoser(1-2 koder)? Är det nån tidsvinning jämfört med att koda direkt?

Vi har mest avdelning och det tar bara extra tid om någon annan ska koda efteråt, är oftast långa vtf och mycket koder, både icd och kvå. Mottagningen skulle funka att koda i efterhand och startar de med tal-till-text lär det bli så gissar jag, så är lite nyfiken.
 
Härligt ni hinner med er :laugh:
Är ni många som jobbar o enklare diagnoser(1-2 koder)? Är det nån tidsvinning jämfört med att koda direkt?

Vi har mest avdelning och det tar bara extra tid om någon annan ska koda efteråt, är oftast långa vtf och mycket koder, både icd och kvå. Mottagningen skulle funka att koda i efterhand och startar de med tal-till-text lär det bli så gissar jag, så är lite nyfiken.
Oj, jag skrev fel. Vi kodar INTE efterhand, vi kodar direkt.

Men vi har taligenkänning också, vissa läkare har det, då kodar vi i efterhand. Då dikterar de bara in hur patienten ska bevakas samt koderna. Så fixar sekreterare det.
 
Oj, jag skrev fel. Vi kodar INTE efterhand, vi kodar direkt.

Men vi har taligenkänning också, vissa läkare har det, då kodar vi i efterhand. Då dikterar de bara in hur patienten ska bevakas samt koderna. Så fixar sekreterare det.
Ok, då är jag med :)

Härligt, jag längtar tills vi också får det! Sisådär 2024 nåt gissningsvis... så smidigt få bort konsultanteckningar o sånt som oftast är rätt likt.
 
Svängt förbi Täby och lämnat tillbaka en morgonrock, tankat, köpt ett covodtest till grannen, tittat till hästarna, gett hönsen mat och räknat in dem, gett katterna mat och sitter nu i soffan och äter för första gången någonsin blodclementiner! :d

Väldigt smaskigt, smakar som goda apelsiner. Jättestora och platta, typ satsumas men clementfärgade. Tjockt, lättskalat skal men inte skymten av "blod" i fruktköttet.
 
Blåser storm ute, katterna sover och jag har ingen lust att laga mat eller dona. Har ägnat hela dagen åt att surfa på möbel- och inredningssidor. Så skyller på vädret, måste vara det som fick mig tappa inspirationen för att laga mat :angel: men nån mat måste jag fixa, fil eller toast kanske 🤔
 
Strömmen kommer och går. Med den kommer en så lång stund att pumpen hinner fylla trycktanken i alla fall. Så vatten har jag.

När jag törs lita på att strömmen är kvar ska jag gå ner till pannan och tända. Om det är fyr i pannan och cirkulationspumparna inte är igång så kokar det. Det är inte det minsta bra
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 382
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 097
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 100
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 869
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp