Hittade en påse kattmat utan för sovrumsdörren när jag klev upp, någon ville ha mer mat.Ligger och drar mig i sängen, jobbar hemifrån och börjar inte förrän kl 08 om jag vill.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hittade en påse kattmat utan för sovrumsdörren när jag klev upp, någon ville ha mer mat.Ligger och drar mig i sängen, jobbar hemifrån och börjar inte förrän kl 08 om jag vill.
Har också dejt med naprapat idag - längtar ! Ska till min favoritbehandlare och få lite hjälp med axeln. Det brukar bli jättebra, och förhoppningsvis får jag också övningar att hålla igång....Varit hos naprapaten. Det var välbehövligt nu är det ömt och i morgon blir det nog ömmare. Men det blir bra i slutänden.
Ligger och glor på tv i väntan på ronden
Men det är väl ändå ovanligt? Gissar att man kan nås på sms om man har chefsposition på högskola. Eller så får man väl maila tillbaka. Att ringa 37 ggr på nån timme verkar ändå inte nödvändigt.
Jobbar du med BIM du med!Jag räknar dörrar. Kategoriserar dem efter vilken typ av dörr de är i nuläget.
Har ritningar att gå efter som är från minst tusen år bakåt , alltså är de inte uppdaterade, utan jag sitter och ritar dem rätt
Jag gissar att man kanske i ritprogrammet som gjorde ritningarna skulle kunna sett hur många dörrar det de fakto är på varje plan (undantag de dörrar som tillkommit efter år av panikbyggen hit och dit), och suktar efter det. Tänk bara att få se facit. Är så himla osäker på om jag verkligen räknar rätt
Har nog räknat om alla våningsplan 4-5 gånger nu.
Du ser! Så bra ändåHaha nä det var rätt smärtsamt faktiskt. Bindvävsmassage på högerbenet. Fifan vad ont det gjorde! Men nu känns det bra, mjuk som kokt spaghetti
Ja jävla storm. Varför fick det inte vara minusgrader och vindstilla för....Det är helt underbart väder ute. Solen skiner och det känns bara så bra. Gick ut en sväng för att njuta. Gick in igen. Det blåste ju ishavsvindar i stormstyrka!
Älskar även du när när du upptäcker ett fånigt fel men ingen vill ändra det första gången eller 10 gången du tar upp det men sen upptäcker det själva när det har blivit jätte dyrt att ändra och försöker ändra så att det är ditt fel.Jag räknar dörrar. Kategoriserar dem efter vilken typ av dörr de är i nuläget.
Har ritningar att gå efter som är från minst tusen år bakåt , alltså är de inte uppdaterade, utan jag sitter och ritar dem rätt
Jag gissar att man kanske i ritprogrammet som gjorde ritningarna skulle kunna sett hur många dörrar det de fakto är på varje plan (undantag de dörrar som tillkommit efter år av panikbyggen hit och dit), och suktar efter det. Tänk bara att få se facit. Är så himla osäker på om jag verkligen räknar rätt
Har nog räknat om alla våningsplan 4-5 gånger nu.
Mja inte direkt, tror jag?Jobbar du med BIM du med!
Bara en allmän reflektion.Men det är väl ändå ovanligt? Gissar att man kan nås på sms om man har chefsposition på högskola. Eller så får man väl maila tillbaka. Att ringa 37 ggr på nån timme verkar ändå inte nödvändigt.
inte riktigt men mer samordnare! jobbar du med att zona byggnaden eller ett flöde?Mja inte direkt, tror jag?
Räknar för att vi äntligen har fått ett optimistiskt kanske till att byta ut tre accessystem från 80 respektive 70 talet. De är så förlegade att det inte längre finns support och inte heller delar om våra skulle gå sönder. De håller på och gå sönder as we speak. Så lite panik här
Jag måste presentera en lösning som inte skulle kosta allt för mycket, så jag tänker att jag måste börja med en nulägesrapport kring hur många dörrar av varje typ vi har (vi har 5 access-system).
Sen kan jag börja räkna och trolla med knäna för att komma på vilka dörrar som kanske inte behöver lås, eller om man kan bygga skiljeväggar och sätta lås på som går till flera dörrar osv. Sen skriva kravspec, och sen ska det förhandlas och grejer. Helst innan höstterminen börjar då vi har slut på accesskort och de finns inte att få tag på längre
Är det BIM?
Åh! Min chef är just nu extremt intresserad av ett inköp av papperskorgar och har dividerat med oss om det i 3 veckor nu Samtidigt klagas det på att det är mycket att göra.Bara en allmän reflektion.
Jag har träffat höga chefer som betett sig totalt orealistiskt och oförklarligt och kommit undan med det eftersom de har andra värdefulla kvalitéer. Som en landshövding som la sig i pappershanddukarna på toaletterna och gjorde stor sak av det. Plus grannfastighetens p-platser.
Kort sagt - inget förvånar mig.
Ibland överträffar verkligheten dikten. Så nöj dig med det du får berättat för dig. Det är mitt tips.
Ok. Kommentera inte samtalen vidare.Bara en allmän reflektion.
Jag har träffat höga chefer som betett sig totalt orealistiskt och oförklarligt och kommit undan med det eftersom de har andra värdefulla kvalitéer. Som en landshövding som la sig i pappershanddukarna på toaletterna och gjorde stor sak av det. Plus grannfastighetens p-platser.
Kort sagt - inget förvånar mig.
Ibland överträffar verkligheten dikten. Så nöj dig med det du får berättat för dig. Det är mitt tips.
När det gäller @Hoarfrosts arbetsplats är det nog mer en tsunami än flöde.inte riktigt men mer samordnare! jobbar du med att zona byggnaden eller ett flöde?
Typ lite kanske, jag kommer ju behöva se vilka flöden som behövs för att kunna göra en kravspec sedan. I det flödet behöver jag ju rita in lite zoner över vad som händer i olika områden.inte riktigt men mer samordnare! jobbar du med att zona byggnaden eller ett flöde?