Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag räknar dörrar. Kategoriserar dem efter vilken typ av dörr de är i nuläget.
Har ritningar att gå efter som är från minst tusen år bakåt :p, alltså är de inte uppdaterade, utan jag sitter och ritar dem rätt :cautious:

Jag gissar att man kanske i ritprogrammet som gjorde ritningarna skulle kunna sett hur många dörrar det de fakto är på varje plan (undantag de dörrar som tillkommit efter år av panikbyggen hit och dit), och suktar efter det. Tänk bara att få se facit. Är så himla osäker på om jag verkligen räknar rätt :meh:
Har nog räknat om alla våningsplan 4-5 gånger nu. :banghead:
 
Men det är väl ändå ovanligt? Gissar att man kan nås på sms om man har chefsposition på högskola. Eller så får man väl maila tillbaka. Att ringa 37 ggr på nån timme verkar ändå inte nödvändigt.

Min myndighet med sisådär 10 000 anställda kan man inte sms:a eller lämna meddelande till särskilt många.
Huruvida man ska mejla eller ringa tillbaka flera gånger låter jag vara osagt. Det jag ville peka på var att sms/meddelande inte alltid är möjligt.
 
Jag räknar dörrar. Kategoriserar dem efter vilken typ av dörr de är i nuläget.
Har ritningar att gå efter som är från minst tusen år bakåt :p, alltså är de inte uppdaterade, utan jag sitter och ritar dem rätt :cautious:

Jag gissar att man kanske i ritprogrammet som gjorde ritningarna skulle kunna sett hur många dörrar det de fakto är på varje plan (undantag de dörrar som tillkommit efter år av panikbyggen hit och dit), och suktar efter det. Tänk bara att få se facit. Är så himla osäker på om jag verkligen räknar rätt :meh:
Har nog räknat om alla våningsplan 4-5 gånger nu. :banghead:
Jobbar du med BIM du med! <3
 
Började arbetsdagen idag med att sortera in papper i mappar som jag hade liggandes på skrivbordet innan. Började bli ohållbart nu när jag har två bolag till som jag sköter redovisningen i. Behöver få lite struktur så jag inte missar något. Så himla skönt att rensa och sortera! Älskar ordning och reda :D

Nu har jag precis ätit min matlåda och ska byta om till ridkläder. Ska ta en tur i solen på min lunchrast och hoppas på att inte blåsa av hästryggen 😅
 
Dåligt med tumhållningen hörni, jag sov inte alls bra i natt (heller)! :mad: Har i alla fall en väldigt lugn helg full av återhämtning framför mig, hallelujah!

Just nu tar jag en paus från jobbet innan jag exploderar och säger saker jag kommer att ångra. Chefen är inne i någon slags hyper-period och är helt oemottaglig för våra kommentarer om att det här projektet möjligen håller på att förvandlas till något alldeles för stort, kanske? "Nä då, det här kommer att gå så bra så!" Lätt för dig att säga, när det inte är du som gör jobbet. Min enda medarbetare inom projektet slutar om en vecka och kvar blir jag. Kuuul! Har i alla fall satt ner foten ordentligt nu och skickat honom ett mail där jag klart och tydligt säger att det här går inte, vi måste skala ner det lite. Det var ett mycket sansat och strukturerat mail där jag verkligen punktade upp omöjligheterna och kom med förslag på lösningar. Återstår att se vad responsen blir...
 
Jag räknar dörrar. Kategoriserar dem efter vilken typ av dörr de är i nuläget.
Har ritningar att gå efter som är från minst tusen år bakåt :p, alltså är de inte uppdaterade, utan jag sitter och ritar dem rätt :cautious:

Jag gissar att man kanske i ritprogrammet som gjorde ritningarna skulle kunna sett hur många dörrar det de fakto är på varje plan (undantag de dörrar som tillkommit efter år av panikbyggen hit och dit), och suktar efter det. Tänk bara att få se facit. Är så himla osäker på om jag verkligen räknar rätt :meh:
Har nog räknat om alla våningsplan 4-5 gånger nu. :banghead:
Älskar även du när när du upptäcker ett fånigt fel men ingen vill ändra det första gången eller 10 gången du tar upp det men sen upptäcker det själva när det har blivit jätte dyrt att ändra och försöker ändra så att det är ditt fel.
 
Jobbar du med BIM du med! :heart
Mja inte direkt, tror jag?
Räknar för att vi äntligen har fått ett optimistiskt kanske till att byta ut tre accessystem från 80 respektive 70 talet. De är så förlegade att det inte längre finns support och inte heller delar om våra skulle gå sönder. De håller på och gå sönder as we speak. Så lite panik här :angel:

Jag måste presentera en lösning som inte skulle kosta allt för mycket, så jag tänker att jag måste börja med en nulägesrapport kring hur många dörrar av varje typ vi har (vi har 5 access-system).
Sen kan jag börja räkna och trolla med knäna för att komma på vilka dörrar som kanske inte behöver lås, eller om man kan bygga skiljeväggar och sätta lås på som går till flera dörrar osv. Sen skriva kravspec, och sen ska det förhandlas och grejer. Helst innan höstterminen börjar då vi har slut på accesskort och de finns inte att få tag på längre 🙈

Är det BIM? :D
 
Men det är väl ändå ovanligt? Gissar att man kan nås på sms om man har chefsposition på högskola. Eller så får man väl maila tillbaka. Att ringa 37 ggr på nån timme verkar ändå inte nödvändigt.
Bara en allmän reflektion.
Jag har träffat höga chefer som betett sig totalt orealistiskt och oförklarligt och kommit undan med det eftersom de har andra värdefulla kvalitéer. Som en landshövding som la sig i pappershanddukarna på toaletterna och gjorde stor sak av det. Plus grannfastighetens p-platser.
Kort sagt - inget förvånar mig. :)

Ibland överträffar verkligheten dikten. Så nöj dig med det du får berättat för dig. Det är mitt tips.
 
Mja inte direkt, tror jag?
Räknar för att vi äntligen har fått ett optimistiskt kanske till att byta ut tre accessystem från 80 respektive 70 talet. De är så förlegade att det inte längre finns support och inte heller delar om våra skulle gå sönder. De håller på och gå sönder as we speak. Så lite panik här :angel:

Jag måste presentera en lösning som inte skulle kosta allt för mycket, så jag tänker att jag måste börja med en nulägesrapport kring hur många dörrar av varje typ vi har (vi har 5 access-system).
Sen kan jag börja räkna och trolla med knäna för att komma på vilka dörrar som kanske inte behöver lås, eller om man kan bygga skiljeväggar och sätta lås på som går till flera dörrar osv. Sen skriva kravspec, och sen ska det förhandlas och grejer. Helst innan höstterminen börjar då vi har slut på accesskort och de finns inte att få tag på längre 🙈

Är det BIM? :D
inte riktigt men mer samordnare! jobbar du med att zona byggnaden eller ett flöde?
 
Bara en allmän reflektion.
Jag har träffat höga chefer som betett sig totalt orealistiskt och oförklarligt och kommit undan med det eftersom de har andra värdefulla kvalitéer. Som en landshövding som la sig i pappershanddukarna på toaletterna och gjorde stor sak av det. Plus grannfastighetens p-platser.
Kort sagt - inget förvånar mig. :)

Ibland överträffar verkligheten dikten. Så nöj dig med det du får berättat för dig. Det är mitt tips.
Åh! Min chef är just nu extremt intresserad av ett inköp av papperskorgar och har dividerat med oss om det i 3 veckor nu :rofl: Samtidigt klagas det på att det är mycket att göra.

Kanske är släkt med den dära landshövdingen? :D
 
Bara en allmän reflektion.
Jag har träffat höga chefer som betett sig totalt orealistiskt och oförklarligt och kommit undan med det eftersom de har andra värdefulla kvalitéer. Som en landshövding som la sig i pappershanddukarna på toaletterna och gjorde stor sak av det. Plus grannfastighetens p-platser.
Kort sagt - inget förvånar mig. :)

Ibland överträffar verkligheten dikten. Så nöj dig med det du får berättat för dig. Det är mitt tips.
Ok. Kommentera inte samtalen vidare.
Nu säger jag absolut inte att Hoarfrost i största allmänhet beter sig orimligt, det har jag så klart ingen som helst insikt i eller aning om. Vi får väl utgå från att hon inte gör det :) Generellt sätt vet jag dock med säkerhet att det inte bara är chefer som kan bete sig orimligt.
 
inte riktigt men mer samordnare! jobbar du med att zona byggnaden eller ett flöde?
Typ lite kanske, jag kommer ju behöva se vilka flöden som behövs för att kunna göra en kravspec sedan. I det flödet behöver jag ju rita in lite zoner över vad som händer i olika områden.

Fast jag har inget fancy program, jag kör med a3 papper med ritningen, passare, penna, anteckningsblock och highlighter pennor :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 385
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 098
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 102
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 870
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp