Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså?! Här kan man på sin höjd beställa sunkig pizza som tar två timmar att leverera... Förstår plötsligt hur ni kan tänka er att slänga flera miljoner efter ett boende nära sådan service! :love::laugh:
tror det tar 20 min från samtal tills de är utanför dörren, det tar lika lång tid om jag hämtar den själv. Ibland har jag bara inte orkat gå och hämtat och känt mig så lat efteråt
 
Lite låg. Har försökt få en plats på den lokala ridskolan i 1,5 år, men kommer inte med i någon grupp. Har alltid haft djur och hade ponny som yngre. (Jag har inga nu).
Jag tänker att det hade varit bra för min PTSD och GAD, men tyvärr ingen framgång. Eg behöver jag inte ens rida, bara att borsta lite och klappa hade räckt. Jag hoppas att jag har bättre tur snart. 👍
 
Hur kommer det sig att det JOBBIGASTE med ny teknologi är att fysiskt förflytta mig till sovrummet och bokstav för bokstav (som ofta läses högt) skriva in det jävla wifi-lösenordet?! Kan de inte komma med faktiska ord som typ hasselbackpotatis eller rävnäsa eller något?
Äsch - jag har fotat av lösenordet och kollar alltså bara i mobilen när jag behöver skriva in det :up:
 
Lite låg. Har försökt få en plats på den lokala ridskolan i 1,5 år, men kommer inte med i någon grupp. Har alltid haft djur och hade ponny som yngre. (Jag har inga nu).
Jag tänker att det hade varit bra för min PTSD och GAD, men tyvärr ingen framgång. Eg behöver jag inte ens rida, bara att borsta lite och klappa hade räckt. Jag hoppas att jag har bättre tur snart. 👍
Det finns ingen grupp för hästfolk i ditt område? Tänker att du kan höra om det finns någon som vill ha nån som pysslar med en häst ibland? Ibland ser jag den typen av annonser häromkring, oftast nån som har en äldre sällskapshäst de inte tycker de hinner pyssla om även om den får skötsel.
 
Det finns ingen grupp för hästfolk i ditt område? Tänker att du kan höra om det finns någon som vill ha nån som pysslar med en häst ibland? Ibland ser jag den typen av annonser häromkring, oftast nån som har en äldre sällskapshäst de inte tycker de hinner pyssla om även om den får skötsel.
Jag ska försöka kika efter om det finns. Det är lite jobbigt för mig att "tränga sig på", men jag slåss för mitt välmående. Och jag tänker minsann inte ge upp!
Tack för input, jag behöver lite push ibland.
Under tiden har jag målningen som får mig att må bra! ❤️👍
 
Jag fick en tablet idag! :D
Det är inte klokt vad folk lämnar i rummen och aldrig vill ha tillbaka. Vi behåller grejerna i något år eller några månader, lite beroende på. Idag var det rensning av kartonger vi haft sedan 2019 och mina fina supervisors sparade en tablet åt mig. Det är verkligen allt möjligt -riktigt fina klockor, smycken, kryckor (O_o) kläder, sexleksaker, gosedjur, allt mellan himmel och jord! Kläderna skickar vi vanligtvis till stans charityshops men det har ju inte varit läge de här senaste åren.
Jag börjar känna mig så uppkopplad nu, det är nästan lite läskigt.
Jo. Minns när jag jobbade på konferenshotell. Vi brukade ha gäster från bibliotek och ev. Alademibokhandeln. De hade med sig böcker som ännu inte givits ut, som de ofta lämnade kvar. Så jag kan ha läst någon outgiven bok.
Annars lämnade de mest pennor. Jag köpte inte pennor på evigheter.
 
Jo. Minns när jag jobbade på konferenshotell. Vi brukade ha gäster från bibliotek och ev. Alademibokhandeln. De hade med sig böcker som ännu inte givits ut, som de ofta lämnade kvar. Så jag kan ha läst någon outgiven bok.
Annars lämnade de mest pennor. Jag köpte inte pennor på evigheter.
Minns när jag bodde i min första lägenhet. En kompis brukade passera förbi på väg hem från jobbet på tryckeriet. Han hade med sig kassar av "makulatur". Dvs överskottsexemplar. Det är nog flera meter av min bokhylla som består av dessa makulatur-ex.
 
Har du kardinal-fåglar hos dig? De är så fina 🥰 (jag ser att detta inte är det, men kom att tänka på det bara)

Nej, Cardinals ar ostkust faglar. Jag visste det nar jag kom till vastkusten, men till min forvirring sag jag ju flera cardinals och var tvungen att kolla upp det hela. Det visade sig att vi har nagra valdigt roda species av faglar som kan forvaxlas med cardinals, at minstone female cardinals som inte har tofsen pa huvudet. De ar dock mindre, men lika roda och fina.

VI har i alla fall "bluebirds" har i Oregon. Tva olika species, Western Bluebirds and Mountain bluebirds, sa aven har kommer roda och bla faglar och halsar pa ibland.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
527
· Visningar
53 458
Senast: Avalbane
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 105
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 102
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 874
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp