Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har halkan kommit också, traktorerna skrapar för fullt utanför innan det fryser till inatt. Nog för jag vill tillbaka till jobbet men känns ändå hyffsat lyxigt att kunna hålla sig inomhus istället för att kämpa sig dit i ishalka och tvärblåst :D
Har preppat för matlagning imorgon, blir en gryta med "thai sweet and sour" bas :d Kanske ska göra soppa också 🤔
 
Lunch och vad gör jag då? Kollar på safari live-cam! O vet ni vad som hände? Det stod lite zebror och gnuer och betade tillsammans, plötsligt började de springa och då kommer en jättestor noshörning travande!! Så coolt! Blev helt till mig här i soffan :rofl: Tog till o med en bild på datorskärmen :laugh:
Måste visa bild. Här är efter den sprang.
6DE5BC23-9142-4349-8F17-5966EDDD6613.jpeg
 
Hemma efter att ha hjälpt äldre släkting med lite elektronik. Först hade hen lurats att köpa ett svindyrt Sonos wifi/router system, eftersom en yngre manlig granne rekommenderat detta. Hen är i lägenheten några dagar i månaden och de har just installerat fiber, ergo behövdes en vanlig enkel router. Sagt och gjort så byttes ett system/router för knappa 3000 till en router för 699.

Sedan blev det stor förvirring eftersom hen trodde att nu med router och wifi skulle hen kunna titta på markbundna kanaler på tv. Blev lite upprört innan jag redde ut att tv är så gammal att den enbart kör mpg2 och nu har det markbundna gått över till enbart mpg4 (har dålig kontroll eftersom jag själv inte tittat på markbundet på gud vet hur många år). Hen tänkte då köpa en ny tv. Jag kollade runt lite och såg snabbt att man kan köpa enbart en liten dosa som gör att man kan se markbundna kanaler på en gammal tv för 500 spänn med anslutning scart/hdmi. Ska dubbel och trippelkolla och sedan vandra över med boxen och installera den.
 
Hur kommer det sig att det JOBBIGASTE med ny teknologi är att fysiskt förflytta mig till sovrummet och bokstav för bokstav (som ofta läses högt) skriva in det jävla wifi-lösenordet?! Kan de inte komma med faktiska ord som typ hasselbackpotatis eller rävnäsa eller något?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
531
· Visningar
53 577
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 107
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 102
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 876
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp