Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Städar i skafferiet.
Nu är det ordning, gillar inte påsar eller papplådor.
1587294413523.webp

6 kg pasta och 5 kg ris.
 
Springer desperat runt i lägenheten en gång i timmen eller så för att hitta solig plats åt mina kiwifrön som precis börjat gro. 😅 Jag är så glad att de tog sig alls så nu finns det risk att jag älskar ihjäl dem.

De bor fortfarande på en blöt pappershandduk i en påse, allt enligt instruktionerna.
 
Senast ändrad:
Städar i skafferiet.
Nu är det ordning, gillar inte påsar eller papplådor.
Visa bifogad fil 49177
6 kg pasta och 5 kg ris.
Med andra ord äter du pastan så ofta att du inte behöver läsa dig till just den pastans koktid?

själv är jag hopplös på att komma ihåg. Jag är grymt tacksam för att det står tillagningtid på paketen. Har en burk men den har jag en bit från förpackningen upptejpad på :D
 
Tänkte göra i ordning på balkongen, men kom bara igenom sopningen innan jag var tvungen att gå in igen. Gör ett nytt försök när jag ätit mina antihistaminer ett par dagar så att jag slipper bli helt matt av alla nysningar ^^

Har gjort klart allt inför morgondagens seminarium och är snart klar med min del av en gruppuppgift som ska in på onsdag. Tänkte försöka fixa så mycket som möjligt inför ett jobbmöte i morgon också, och så borde jag börja läsa de 300 sidor handlingar jag har inför ett möte på onsdag. Jisses vad man hamnar efter när orken inte är på topp!
 
Med andra ord äter du pastan så ofta att du inte behöver läsa dig till just den pastans koktid?

själv är jag hopplös på att komma ihåg. Jag är grymt tacksam för att det står tillagningtid på paketen. Har en burk men den har jag en bit från förpackningen upptejpad på :D

Jag käkar bara färsk pasta, mkt enkelt, behöver knappt gå ner i vattnet.
 
Inte helt säker på att jag kan rekommendera cidern dock... Hade hoppats att den skulle vara lite mindre sliskigt söt än deras andra, och det är den nog lite grann, men den är fortfarande för söt för min smak och den där basilikan känner jag inte av.

Tur att jag mest köpte den för att flaskan är fin :D
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Inte helt säker på att jag kan rekommendera cidern dock... Hade hoppats att den skulle vara lite mindre sliskigt söt än deras andra, och det är den nog lite grann, men den är fortfarande för söt för min smak och den där basilikan känner jag inte av.

Tur att jag mest köpte den för att flaskan är fin :D
Usch nej, tveksamt om det ens borde få heta cider och inte alskoläsk. Jag har aldrig druckit något som heter Rekorderlig som varit gott och inte sötäckligt. :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
754
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp