Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommer inte helt osökt att tänka på Ensamseglaren som har fest ombord efter 250 dagar! Jag antar att det är lite mer likt mitt isolerade liv. :D (del 30 om tidsmarkeringen inte fungerar.)

Åh, nostalgi! Älskar när han får psykbryt när ransonering av toapapper, t-shirtar och brukravioli havererar. :laugh:
Som seglare sen födseln och med typ seglarfanatisk pappa så är det så mkt småsaker som är så kul och gör att man relaterar.
 
Jag är bara hemma en dag den här veckan och har typ en miljon grejer att göra. Jag skulle behöva använda dagen till återhämtning egentligen.
Det ska såpskuras ett golv, det ska bli spännande att se resultatet! Sen ska jag plantera om ett gäng gurkor, behandla en blomma mot mjöldagg, vattna alla blommor (det tar faktiskt en stund :laugh: ), städa hönshuset, tömma ett helt gäng lådor i köket, då det kommer hantverkare i veckan som ska öppna golvet (:arghh:) och försöka se hur stor vattenskada vi fick förra helgen. Egentligen skulle jag behöva tvätta också, men det får fan vara. Och sen ska vi laga två maträtter så jag får ihop typ 8-9 matlådor till veckan.

När ska jag klämma in återhämtningen? :rofl:
 
Jag är bara hemma en dag den här veckan och har typ en miljon grejer att göra. Jag skulle behöva använda dagen till återhämtning egentligen.
Det ska såpskuras ett golv, det ska bli spännande att se resultatet! Sen ska jag plantera om ett gäng gurkor, behandla en blomma mot mjöldagg, vattna alla blommor (det tar faktiskt en stund :laugh: ), städa hönshuset, tömma ett helt gäng lådor i köket, då det kommer hantverkare i veckan som ska öppna golvet (:arghh:) och försöka se hur stor vattenskada vi fick förra helgen. Egentligen skulle jag behöva tvätta också, men det får fan vara. Och sen ska vi laga två maträtter så jag får ihop typ 8-9 matlådor till veckan.

När ska jag klämma in återhämtningen? :rofl:
Beror väl lite på vad du räknar som återhämtning kanske? Att gå runt och vattna blommor, t.ex, kan ju vara väldigt avslappnande..... :)
 
Beror väl lite på vad du räknar som återhämtning kanske? Att gå runt och vattna blommor, t.ex, kan ju vara väldigt avslappnande..... :)
Absolut, det är trevligt! Men jag skulle behöva ett helt tomt schema, även om det skulle bli att jag gör mycket grejer så blir det återhämtning på ett annat sätt än när jag har ett gäng "måsten". :) den har jag typ 60 blommor + två fulla bord med små plantor, så det tar en stund :laugh:
 
Stege! :D
Jag kommer inte ens åt överskåparna i köket utan stege. Mvh 3,50 i takhöjd 😅

Eller så köper man ett hus från 1800-talet som inte byggdes enligt slottssalsförebilder....

Mvh
2.05-2.12 i takhöjd i fullständigt oförutsägbara mönster och 190cm kroppshöjdsutbredning.

Men en steg-pall borde väl räcka för de flesta saker som en ”kort” människa ska kompensera det en ”lång”, skillnaderna är inte mer än en pallhöjd på 50 cm.
 
Eller så köper man ett hus från 1800-talet som inte byggdes enligt slottssalsförebilder....

Mvh
2.05-2.12 i takhöjd i fullständigt oförutsägbara mönster och 190cm kroppshöjdsutbredning.

Men en steg-pall borde väl räcka för de flesta saker som en ”kort” människa ska kompensera det en ”lång”, skillnaderna är inte mer än en pallhöjd på 50 cm.

Jag tror iofs inte heller att detta byggdes enligt ”slotts-sals-föreskrifter”. Det var väl bara olika hur man byggde? Tex att trapphusen förr var så stora medan balkongerna var minimala. Man fattade inte varför man skulle sitta och glo på en balkong? Balkonger var ju för vädring och piskning av mattor. Tider förändras :)

Jag var lite nyfiken vad som funnits i mitt hus förr i tiden då det finns många lokaler som ser lite speciella ut. En äldre gubbe i huset levererade svaret: BORDELL

Jahapp känns skönt att detta arv lever kvar iallafall i min inredning :angel: :D
 
Ser på Spårlöst. Har ont i huvet som vanligt.
Funderar på om jag ska gå till Willys eller Coop. Kanske mycket folk på Willys idag?
Behöver gå till apoteket också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
754
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp