Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sisådär halvvägs genom släktforskarkonferensen. Funkar faktiskt över förväntan, tycker jag :) ! Proffsigt och välorganiserat. Folk kan ställa frågor som besvaras under 15 min efter varje föreläsning (som är 45 min lång). Sedan en paus på 15 min till nästa föreläsning. Bra upplägg :)!

Har inte druckit så mycket vin - måste hålla mig skärpt ;) ! Men däremot har ett par koppar kaffe slunkit ner.....
 
DFC9042B-4C7D-4AC9-9F3F-8AFF8B5576AF.webp

Det går att ha olika idéer om hur man avslutar efter en avspolning 🙈. Ren och fin 😂
 
Har verkligen varit effektiv och motiverad hela dagen (ehem, sen kl 13) och gjort allt som ska/behöver göras. Nu är det bara en grej kvar, idrotten!

Och shit vad motivationen sjönk i botten! Det sa poff och så var all energi och motivation puts väck. Uhhhh, ska verkligen försöka tvinga mig själv att inte somna eller slösurfa i mobilen istället. Ska bara... göra massa ovettiga grejer och skjuta allt till sista sekund.

Det är helt underbart väder ute, lagom varmt och nästan helt vindstilla. Har suttit på balkongen med min elefant hela dagen :love:
(Elefanten är ett gosedjur, ingen levande elefant om någon nu skulle tro det 😅)
 
Kom iväg till apoteket till slut. Nu är jag uppe i frikort, wohooo!
Orkade inte gå till Willys, försöker göra det i morgon eller nån annan dag i stället. Gick till Coop i stället, min favoritglass var slut :arghh:
Nu funderar jag på att duscha. 🤔 Varför är det så segt att komma in i duschen?:arghh:
 
Ska tvinga ut sambon i skogen så vi kan blåsa ur lite energi ur chihuahuan, sedan måste vi bestämma vad det blir för middag ikväll (alltid lika svårt) :meh:...

Insåg idag att det bara är 2 veckor kvar tills valpkursen börjar! Jättetaggad, med förra hunden så var nog valpkursen den roligaste kursen vi gick. Nu är det visserligen en annan instruktör men det blir säkert kanon.

Oooch sist men inte minst så ska jag baka idag och göra lite skolarbete samtidigt :angel:
 
Inte helt säker på att jag kan rekommendera cidern dock... Hade hoppats att den skulle vara lite mindre sliskigt söt än deras andra, och det är den nog lite grann, men den är fortfarande för söt för min smak och den där basilikan känner jag inte av.

Tur att jag mest köpte den för att flaskan är fin :D
Usch nej, tveksamt om det ens borde få heta cider och inte alskoläsk. Jag har aldrig druckit något som heter Rekorderlig som varit gott och inte sötäckligt. :wtf:
Jag som tycker att rekorderlig är ofta på gränsen för stark i alkoholsmaken och kunde därför gott vara sötare :angel::angel::rofl:
 
Senast ändrad:
Bah, jag har svårt att börja med att hoppa in i duschen jag också. Men det är för att jag behöver klippa tånaglarna efteråt :arghh: Det är så tråkigt och så gör det mig lite ängslig pga väldigt känsliga fötter som gett mig nageltrång flera gånger om pga tidigare (dålig) nagelskötsel, så jag måste vara så försiktig :cautious::meh:

Nageltrång som i blod och var, bandage och allt det där :meh: Förutom att det gör ont så är det ett himla åbäke att fixa varje dag.
 
Hämtade ut lite paket i kiosken. Fick ett stort paket med ljudböcker, närmare 60 st. Så nu har jag lite att lyssna på i sommar. Ska bara skaffa hörlurar till min cd spelare
Dragen gris eller Pulled pork som det heter, är en av mina favorit rätter. Äter inte det så ofta, så ikväll fick det bli det
Pulled pork, tortillas, tzatziki, majs, tomat, gurka, rädisor
Så nu har jag matkoma
20200419_164555.webp
 
Diskat
Kanske ska laga mat
Är inte taggad för jobb imorgon
Men samtidigt längtar jag efter att ha nåt att göra
Mysko känsla
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
754
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp