Känner mig lite uttråkad. Vad göra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En riktig cider är jäst äppel- eller päronmust från frukt som pressats.Fast de är rätt söta också? T.o.m sötare än rekorderlig kan jag tycka.
Fast det kan bero på den mindre alkoholhalten.
Aldrig sett heller, såg faktiskt ut som kottarKompisen sa i går att hon varit på promenad och hittat "rosa kottblommor". Så i dag tog vi en promenad till de rosa kottblommorna, hade med oss lite matsäck, och var iväg bra länge - ca 3 timmar.
Tittade på får på vägen dit, ett av fåren var rejält halt och hade ett väldigt svullet framknä så vi letade fram ägarens telefonnummer och ringde. Hen blev mycket tacksam över att vi ringde
De rosa kottblommorna var vätterosor, aldrig sett förut men de var väldigt fina och intressanta små parasiter
Nu hemma och vet inte riktigt vad jag ska hitta på.
Jag har haft sådan gjord av våra egna äpplen och mumsEn riktig cider är jäst äppel- eller päronmust från frukt som pressats.
Jag tror inte det finns något naturligt alls, utom vatten, i de alkoläskerna.Jag har haft sådan gjord av våra egna äpplen och mums
Men jag tänkte på något som man kan köpa i affärer, rekorderlig är väl äppelcider med andra smaker inblandade i. Jag har dock inte bemödat mig till att läsa innehållsförteckningen på dem. Men de är ju tydligen inte cider utan snarare alkoläsk enligt er, därför undrade jag
Har du redan surdegsgrund? I så fall brukar jag göra så här (har bakat 5 gånger nu sedan jag fick surdegen - och detta blir bra ):@athena_arabians eller någon annan, har ni tips på surdegsbrödsrecept?
Ja, precis mina djur älskar uterummet på våren!Vad mysigt det låter med uterum! Inglasat då med tak antar jag ?
Bästa mysigaste speletSitter och tittar när min 12 åring spelar åt mig på Kingdom hearts och fixar det jag försökt klara hur länge som helst.
Jag tror inte det finns något naturligt alls, utom vatten, i de alkoläskerna.
jag blev inspererad av denna tråd och gjorde en surdegsgrund på rågmjöl. Och provade och baka med den idagHar du redan surdegsgrund? I så fall brukar jag göra så här (har bakat 5 gånger nu sedan jag fick surdegen - och detta blir bra ):
Ca 1 dl surdegsgrund
3,5 dl vatten
1 tsk salt
Ca 8 dl vetemjöl special
Jag värmer vattnet till 37 grader. Lägger surdegsgrunden i maskinen och häller i övriga ingredienser. Kör sedan i 10 minuter. Sedan låter jag degen jäsa i bunken i 7 timmar, i rumstemperatur. Jag lägger ett bakplåtspapper i en avlång brödform, "häller" i degen (jag knådar alltså inte den, och degen är rätt lös), och låter sedan formen stå ovanpå spisen och jäsa i en timme till medan ugnen värms till 250 grader. Jag sätter in brödet långt ner i ugnen och bakar på 250 grader i 15 min. Sedan sänker jag till 200 grader och bakar i ca 30 min till. Av detta får jag alltså ett bröd, och det är egentligen ett halverat recept. Förutom saltet, men jag tyckte att brödet blev smaklöst på bara en halv tesked salt.
Fast de cider jag har druckit har varit päroncider i grunden och sedan har det varit smaksättning.märkligt att det ens får kallas cider?
Bästa mysigaste spelet
Eller det verkade vara äpper- eller päronvin som var grundenFast de cider jag har druckit har varit päroncider i grunden och sedan har det varit smaksättning.
Jag förstår inte de här hatiska tongångarna mot sötsliskig cider/alkoläsk? mvh tyckte att Saffran Cider var det godaste någonsin ifjol + känner mig vuxen när jag köper en alkoholfri Briska ibland.märkligt att det ens får kallas cider?