Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror det mer handlar om - Är det verkligen cider och om inte, varför i allsin dar får det kallas cider?
Ja, men ska jag aldrig någonsin få känna mig vuxen då alltså?? Jag är trots allt 34 :cry:

(haha, jaja och jag har även svår åldersnoja och har inga problem med att skämta om att mina smaklökar är lika avancerade som en 12-årings så jag kanske inte ska klaga)
 
Ja, men ska jag aldrig någonsin få känna mig vuxen då alltså?? Jag är trots allt 34 :cry:

(haha, jaja och jag har även svår åldersnoja och har inga problem med att skämta om att mina smaklökar är lika avancerade som en 12-årings så jag kanske inte ska klaga)
Jag visste inte att cider gav särskilda vuxenpoäng. 😅 Det är väl bara att dricka det man tycker om! Det, om något, är väl rätt moget? ;)
 
Är du helt säker på att din lite mer minimalistiska estetik kan hantera det här? :angel:

Alltså det blir en UTMANING men går säkert styla upp med mer spårade grejer? 😅😅
Tänker denna i ROSA. Ok lite väl minimalistisk men ändå bra med ngt ”klassiskt” ;)

1E5649A9-259D-441F-B750-E3F2825FAF96.webp
 
Haha, nej såklart att cider inte alls är jämförbart med årgångsvin gällande vuxenpoäng exempelvis, det är lite av min poäng! :D

Jag menade mest att det är viktigast att dricka det man tycker är gott. Jag har en äldre bror (vi är norrlänningar) som inte dricker KAFFE! :nailbiting: Det du! :D Han gillar inte te heller. Finns det saft eller måltidsdryck tar han det, eller mjölk eller vatten.
 
IMG_20200419_184510.jpg

En vanlig, lugn söndag kväll i detta hus.

Sambon ser en båt (längst uppe till vänster) komma flytande i älven.

Han springer mot logen för att hämta flytoverallen. Jag springer ner till älven och börjar "sjösätta vår båt."

Vår båt ligger förtöjd upp och ner på land och det är typ 10 meter iskant på älven. Men vi lyckas få ner båt och sambo utan att någon blir blöt. Sambon möter upp brandkåren(!! 😂) Som ansluter på andra sidan älven och tar emot båten.

Vad gör alla andra en lugn söndag?
 
Visa bifogad fil 49210
En vanlig, lugn söndag kväll i detta hus.

Sambon ser en båt (längst uppe till vänster) komma flytande i älven.

Han springer mot logen för att hämta flytoverallen. Jag springer ner till älven och börjar "sjösätta vår båt."

Vår båt ligger förtöjd upp och ner på land och det är typ 10 meter iskant på älven. Men vi lyckas få ner båt och sambo utan att någon blir blöt. Sambon möter upp brandkåren(!! 😂) Som ansluter på andra sidan älven och tar emot båten.

Vad gör alla andra en lugn söndag?

Utanför mitt fönster i detta nu!
Ovanligt spegelblankt på kanalen

B24D9586-AC61-42E1-BDF6-EF37F5FEF4E8.webp
 
Har precis kommit hem från att ha hälsat på min pappa, som vanligt en mycket märklig människa. Väcktes inatt någon gång mellan 03-04 av att min ena hund hade ett epilepsianfall, tror alltid att hon kliar sig eller bäddar så vaknar inte förren anfallet är över och hon piper. Hon är även en som alltid får kluster, så hon har haft runt sju anfall under hela dagen. Förra gången hon hade en/ flera epilepsidagar var dock i februari, så det har gått lång tid för att vara henne. Bild på trollet :heart
 

Bifogade filer

  • 15873181414895274216443185127859.webp
    15873181414895274216443185127859.webp
    64,7 KB · Visningar: 16
Känner mig nöjd med dagen kom iväg ut och gick 10 km spåret. Har laget mat så nu har jag matlådor till veckan. Nu väntar jag på att klockan ska bli 20 så mästarnas mästare börjar.
 
Imorgon ska jag sälja in min idé om ”trapphus-vernissage” på styrelsemötet med Br-föreningen. Planerar att baka min mkt saftiga banankaka med flingsalt och valnötter och till det servera kaffe och en torr sherry. VAD KAN GÅ FEL?! 😅🤷🏼‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
754
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 679
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp