Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis på födelsedagen @godisklubba (förhoppningsvis får jag det rätt nu!)
tenor.gif
 
Blev så att jag stannade hemma idag ändå. Tittat lite på serier och sånt. För trött för att hitta på något ikväll så blir en ensam lördagkväll hemma, kul.
Laddar inför imorgon då jag ska till hästen och rida för första gången sedan jag bröt armen. Tror fodervärden får hjälpa till att sadla dock då jag fortfarande har svårt att göra saker med armen.
 
Hjälp håller på att rensa garderoben och nu blir det ågren, ska jag inte spara vissa saker? Skor ska däremot rensas ordentligt. Kunde kanske sälja på Tradera vissa, men näh, det blir bara för mycket. Tänker skänka till Röda Korset

Min kollega hjälpte mig häromdagen att gå igenom mina garderober. Hon bara "ok du behöver inte shoppa ngt på ca 87 år! :D Sjukt vad man sparar på sig ändå!
Hoppas att du hittar ngt som känns nytt som du glömt bort, det är ju bästa känslan! :D
 
Min kollega hjälpte mig häromdagen att gå igenom mina garderober. Hon bara "ok du behöver inte shoppa ngt på ca 87 år! :D Sjukt vad man sparar på sig ändå!
Hoppas att du hittar ngt som känns nytt som du glömt bort, det är ju bästa känslan! :D

Ja en del tvekar jag faktiskt över, men sedan är det saker jag verkligen gillar men måste ner en hel del för att komma i, men när jag gjort det (vilket jag gjorde tidigare) så känns det onödigt att ha rensat bort det.

Fråga: Jag har ett vacker råsilke tyg, lång klänning så en hel del, klänningen är fruktansvärt ful och dåligt sydd, skulle älska att sy om den till en snygg kort klänning. Men, värt kostnaden och går det ens?
 
Min hjärna behöver sluta tala om för mig att jag inte kan ha vissa kläder.
Skitröd klänning och tights med tryck som gör att det ser ut som att jag har robotben. "Du är för gammal det där kan du inte gå ut i" men jag tycker mest min hjärna ska hålla truten. Snart dags för promenad och jag vägrar byta. :mad:

Hehe... jag är som sagt en snart 50-åring kärring som glatt handlar på EMP och kör med SOA-hoodies och camokläder. Jag kommer aldrig att bli polerad eller kontorsmässig... även om jag faktiskt inte kör med hotpants i lack längre. Det är dock mest för att jag inte tar mig i dem längre :angel:
 
Ja en del tvekar jag faktiskt över, men sedan är det saker jag verkligen gillar men måste ner en hel del för att komma i, men när jag gjort det (vilket jag gjorde tidigare) så känns det onödigt att ha rensat bort det.

Fråga: Jag har ett vacker råsilke tyg, lång klänning så en hel del, klänningen är fruktansvärt ful och dåligt sydd, skulle älska att sy om den till en snygg kort klänning. Men, värt kostnaden och går det ens?

Det går säkert! Men kan säkert kosta en del. I sthlm kan jag tipsa om billig och duktig skräddade!
 
Det går säkert! Men kan säkert kosta en del. I sthlm kan jag tipsa om billig och duktig skräddade!

Heh kommer ihåg för en miljon år sedan när jag hade en asylsökande från Irak, han berättade att han var Bagdads bästa guldsmed (det fanns verkligen fantastiskt duktiga guldsmeder där innan de tvingades fly) och erbjöd sig att bevisa det, hint hint. Jag log vänligt och sa att det inte var relevant. :rofl:
 
Men va? Det regnar. Det ar inte klokt sa fort man vanjer sig vid sol och fint vader. Nu har solen lyst i over tva veckor ... och jag far en latt chock nar jag tittar ut och ser att det regnar. :angel: Med tanke pa att det regnar, i alla fall en stund, de allra flesta dagar i over tre manader varje vinter kanns det latt overdrivet.:cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
754
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp