Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du mycket känslig läs inte



Katterna tog en fladdermus igår, blir bara ledsen på dem. Jag lyckades ta den från ena katten, då tog den andra katten den och sprang (när jag tagit den från första flög den en liten bit) in i en tät skog :(
Hoppas att den dog relativt snabbt.

Jag vet ju att katter är rovdjur, men måste dem ta just en fladdermus?
 
Tvättar och städar, ätit en jättestor frukost på havregrynsgröt med äpple och kanel men är hungrig fortfarande. Tänker göra klart det sista här och sedan ta en tidig lunch. Vissa dar behövs lite extra. :p

Såg att det växer en massa utanför tvättstugan nu också, maskrosor som klättrar upp från husgrunden. De ska väl egentligen inte vara där men jag blir glad varje gång jag ser dem. :love: Fighting spirit!



Visa bifogad fil 49070
Tur att jag gillar maskrosor (ja, faktiskt ;) ) . Lättskötta och bra..... :D !
 
Med tanke på smittan fick jag ingen personlig genomgång som det brukar vara att man gör utan nu får jag liksom klura ut lite efterhand men om det är något jag undrar över så kan jag bara höra av mig. Och egentligen gör det inte så mycket blir mest lite förvånad över vissa funktioner :D
@cambodia
 
Är du mycket känslig läs inte



Katterna tog en fladdermus igår, blir bara ledsen på dem. Jag lyckades ta den från ena katten, då tog den andra katten den och sprang (när jag tagit den från första flög den en liten bit) in i en tät skog :(
Hoppas att den dog relativt snabbt.

Jag vet ju att katter är rovdjur, men måste dem ta just en fladdermus?
Jag blir också ledsen på min katt när han tar småfåglar. Eller ödlor. Jag har förståelse för att det ligger i deras natur, men jag försöker alltid rädda de stackars djuren om jag kan!
 
Fucking hellfire. Precis det som jag behöver för att få min universitetsexamen från York accepterad i Sverige och blivit galen på att försöka få tag på och York sagt att de inte har kvar längre, hittar jag nu i original när jag städar. Plus en mer detaljerad förteckning över enskilda kurser jag tagit :banghead: :banghead: :banghead:

Ska ringa York och se om de kan skicka mig ett nytt original av kopian jag har också med alla kurserna i detalj. Men egentligen borde det räcka med den mer allmänna transkript. Annars borde det inte vara så svårt att skriva ut ett original igen.
 
Kunde inte rida idag pga halt häst. Meh! Men har istället varit hos guldsmed med min gamla vigselring och skissat på nytt smycke. De verkade väldigt glada att få nån kund öht i dessa dagar, stackarna!
 
Rotade fram en svartvit vårjacka. Känner mig ovanligt minimalistisk 😅

5061B0A8-1FBA-4419-8114-8DFFCF2B2AFB.webp
 
Puttrat runt i trädgården, ska gräva bort lite hallonskott från fel ställen och riva lite ogräsrötter.

Jag ska hämta hästskit imorgon och vill att det ska vara klart att bara lägga ut.
Ska gå igenom bilen ockå. Den tenderar att bli en lagringsplats för "diverse"....
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp