Vad gör vi? CVII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jamen eller hur! Jag blir lika förvirrad varje gÄng! Men man skulle ju kunna gratulera mig pÄ 28,504657342-Ärsdagen i och för sig! :D (det Àr fler decimaler Àn sÄ, men dem orkar jag inte skriva ut)

Jag tappar alltid bort alla datum och avskyr dessutom firanden sÄ min födelsedag brukar svÀva förbi nÄgonstans i perfiferin. NÀr jag vill veta hur gammal jag Àr utgÄr jag frÄn min bror, som Àr ett Är Àldre. :D Om nÄgon frÄgar sÀger jag helt enkelt vilket Är jag Àr född sÄ fÄr de göra matten!
 
@karamelldrottningen! 🎈
EDF28AAB-DAAB-4229-BB9D-427BBEE06256.webp

(För visst hade du eh... finsk slÀkt? Annars fÄr du lÄtsas! :D)

Grattis! 🎊
 
Ok... sÀrbon Àr hÀr sÄ vi jobbar jÀrnet ute med en massa som behöver göras.

Dvs stort grattis till alla som fyller Ă„r, inte fyller Ă„r eller kanske fyller Ă„r idag :banana: :up: :bump:

Edit: Nu ska jag gÄ och lÀgga mig, pga dödstrött och lika lÄng dag imorgon...
 
Jag har tappat rÀkningen pÄ hur mÄnga gÄnger mamma frÄgat mig vad jag önskar att göra pÄ min födelsedag (dvs imorgon) nu :D

Det finns sÄ mycket jag vill göra, men som inte gÄr just nu. Tex skulle jag vilja att vi trÀffas hela slÀkten och har slÀktkalas som vi brukar. Men det Àr högst olÀmpligt under rÄdande omstÀndigheter, sÄ det gÄr inte. Annars skulle jag gÀrna Äka till sommarhuset och bara vara, men kusinerna Àr dÀr. Och det Àr inget nödvÀndigt att ses eller "köra ivÀg" dem för att vi gÄr före. det skulle vara fint att Äka till mormor och morfars grav och göra fint ocksÄ, om nio dagar Àr dagen de dog.

Det kanske blir en promenad till skogen istÀllet! Eller sÄ gör vi ingenting och gÄr bananas nÀr det hÀr Àr över och firar hela slÀkten :banana:

Det blir nog bra trots allt till slut!
 
Jag har tappat rÀkningen pÄ hur mÄnga gÄnger mamma frÄgat mig vad jag önskar att göra pÄ min födelsedag (dvs imorgon) nu :D

Det finns sÄ mycket jag vill göra, men som inte gÄr just nu. Tex skulle jag vilja att vi trÀffas hela slÀkten och har slÀktkalas som vi brukar. Men det Àr högst olÀmpligt under rÄdande omstÀndigheter, sÄ det gÄr inte. Annars skulle jag gÀrna Äka till sommarhuset och bara vara, men kusinerna Àr dÀr. Och det Àr inget nödvÀndigt att ses eller "köra ivÀg" dem för att vi gÄr före. det skulle vara fint att Äka till mormor och morfars grav och göra fint ocksÄ, om nio dagar Àr dagen de dog.

Det kanske blir en promenad till skogen istÀllet! Eller sÄ gör vi ingenting och gÄr bananas nÀr det hÀr Àr över och firar hela slÀkten :banana:

Det blir nog bra trots allt till slut!
Det Àr helt klart tillÄtet att lÀgga alla firanden pÄ hög om man vill!
 
jag fryser,vilket kan bero pÄ att jag glömde slÄ pÄ luftvÀrmepumpen, magen brÄkar o kör lite,mÄr lite illa o sen kör den igen,sen lite ont. MÄste ha Àtit nÄgot riktigt dÄligt för jag Àr normalt utrustad med plÄtmage, nu har den fÄtt en omeprazol sÄ fÄr vi se om den lugnar sig, tidgare idag packade min menisk ihop,eller sÄ Àr det ett korsband, kÀnns som underbenet Àr löst och gör rent ut sagt skitont,sÄ nu har jag tagit en citodon för det, och sen Àr jag jÀvligt gnÀllig.......sÄ jag gÄr o lÀgger mig o hoppas imorgon blir bÀttre. Godnatt pÄ er!
 
SÄÄÄÄ.... jag har en hög med olika foldrar med papper och dokument frÄn vÄrt visa-arbete senaste 3 Ären....

Nu kÀnner jag att jag kanske borde göra mig av med detta? KÀnns lite sentimentalt dock. Samt skulle vilja brÀnna upp det men har ingenstans att elda....

Jag har allt det dar kvar ... i ett par olika foldrar langst ner i en hog med papper. Jag kunde bara inte med att kasta det. Tank om jag skulle behova det igen?:nailbiting::p:p

Fick min tro om att gamla gubbar Ă€r sĂ€msta som finns cementerat pĂ„ hundpromenaden. En lös hund springer fram till mina kopplade hundar som skĂ€ller och har sig, jag och mamma lyckas schasa bort den innan nĂ„got hĂ€nder. Ropar Ă„t gubben att han fĂ„r ta och koppla sin hund eller stĂ€ngsla in sin trĂ€dgĂ„rd om den ska springa ut sĂ„, jag gĂ„r liksom med en tik i höglöp samt en 50 kgs hanhund. Han svarar (efter att knappt ha brytt sig om att fĂ„ tag pĂ„ sin egna hund) att JAG inte borde skaffa stora hundar om jag inte kan kontrollera dem?? 😂 Höll fan pĂ„ att koka över, det var ju hans hund som sprang ut till mina kopplade pĂ„ en gata? Sen började han prata om att jag ska skaffa katt istĂ€llet och att han visst bott dĂ€r i 40 Ă„r, superrelevanta argument...

Det dar har hant sa manga ganger for mig, bade i Sverige och pa ostkusten har. Jag avskyr gubbar ... OCH gummor som inte haller ratt pa sina hundar.

Har ar min "lilltjej" som tycker sa oerhort synd om sig sjalv ... vi at middag och hon ansag att jag lat henne svalta da hon kanner sig valdigt utmarglad och tanig. Hon orkade inte lyfta pa huvudet ... det ar riktigt synd om henne. :cautious: :angel: :D :laugh:

IMG_0894.webp
 
Jag var nere och drack nyss och möttes av 3 hjortar 15 m frĂ„n huset och 7 till lite lĂ€ngre bort. De strosade runt och Ă„t. SĂ„ himla vackra djur! Hur hĂ€rligt att ha dem runt huset sĂ„ ofta liksom? IgĂ„r var rĂ€ven och ett gĂ€ng örnar hĂ€r. ❀
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Fritid Jag brukar följa alla trĂ„dar som postas nĂ€r det efterfrĂ„gas om tips pĂ„ sevĂ€rdheter och annat kul nĂ€r en ska ut pĂ„ tur. Är ju sĂ„ mĂ„nga...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trÀdgÄrden och för 1-2 veckor sen la jag in nÄgra i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag anvÀnda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag nĂ€rmar sig med strĂ„lande vĂ€der. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skĂ„la? VĂ„gar ni elda trĂ€dgĂ„rdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgÄs med vÀnner och fixa i trÀdgÄrden och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • UppdateringstrĂ„d 30
  • Guldfasanerna

HĂ€strelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp