Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:eek: Alltså... fick precis reda på att en kollega inte visste att kött är muskler :confused:

Frågade vad hen trodde kött var. Fick svaret att kött är kött. Frågade då vilken del på hens kropp som var kött. Svaret blev "köttet?" Höll på att ramla av stolen. Chockerande!
Jag dejtade en snubbe som trodde samma sak. Han kanske är din kollega. 😂 Blev så sjukt provocerad av att han inte visste att kött är muskler. Han visste inte heller att fläskkött är gris. Hur kan man inte veta det liksom!
 
Vaknade nyss upp från världens dröm. Ni får ursäkta att jag förpestar tråden med mina märkliga drömmar :D

Okej så jag, trump, en kompis som jag inte träffat på massor år, Dumbledore, någon tant som hade en konstig hatt och ännu en tjej jag inte vet vem det är sitter i en grotta.
Det finns en rund stor grop i mitten av grottan. Den är 10m+ djup och ca 10m I diameter.
I mitten av hålet står en pedestal. På den står en skål soppa. Vi är alla undernärda (hur min kropp kunde föreställa sig trump undernärd vet jag inte.)
Vi har i alla fall varsin jättelång skör sked i stället för arm, I mitt fall var vänster arm en sked. Skedarna räckte precis till soppskålen. Alla ville äta ur den. Man fick sträcka sig över hålet, ta en sked soppa... Men sen då?
Var helt omöjligt att föra skedarmen till munnen eftersom den var så lång.
Har aldrig varit så arg och frustrerad i en dröm 🤣
Försökte få de andra att förstå att vi kunde liksom mata varandra så vi fick i oss något men ingen lyssnade.

Vaknade hungrig 🙄
 
Vaknade nyss upp från världens dröm. Ni får ursäkta att jag förpestar tråden med mina märkliga drömmar :D

Okej så jag, trump, en kompis som jag inte träffat på massor år, Dumbledore, någon tant som hade en konstig hatt och ännu en tjej jag inte vet vem det är sitter i en grotta.
Det finns en rund stor grop i mitten av grottan. Den är 10m+ djup och ca 10m I diameter.
I mitten av hålet står en pedestal. På den står en skål soppa. Vi är alla undernärda (hur min kropp kunde föreställa sig trump undernärd vet jag inte.)
Vi har i alla fall varsin jättelång skör sked i stället för arm, I mitt fall var vänster arm en sked. Skedarna räckte precis till soppskålen. Alla ville äta ur den. Man fick sträcka sig över hålet, ta en sked soppa... Men sen då?
Var helt omöjligt att föra skedarmen till munnen eftersom den var så lång.
Har aldrig varit så arg och frustrerad i en dröm 🤣
Försökte få de andra att förstå att vi kunde liksom mata varandra så vi fick i oss något men ingen lyssnade.

Vaknade hungrig 🙄

Den här måste ha susat förbi någonstans i bakgrunden av ditt liv. :D
 
Men! :eek: vad sjukt!
Jag har sett den, för ett bra tag sen. Min hjärna måste ha typ "just det... kommer du i håg denna" :D
Fattar inte hur min hjärna funkar 🙄
Jag drömmer youtuberelaterat rätt ofta. :D Kan ha någonting att göra med att datorn står på på bordet när jag sover. :angel: Det är intressant att se på vilken sida av youtube man hamnat när man vaknar ibland. Kan bli riktiga 'wtf-upplevelser.'
 
Lugn morgon, men jag har fått igång lite saker :) . Tvättmaskinen går, och det blir säkert en bra torkdag utomhus :up:. En surdeg står på jäsning för senare bak. Ska plantera pumpa- och gurkfrön idag, tänkte jag, samt förmodligen också sättpotatisen i sina spannar. Borde också städa undan påskfjädrarna..... Japp - det finns att göra :D !
 
Gjorde precis bort mig lite. En granne skickade mäklarbilder på sin lägga hen ev ska sälja. Hen frågade jag vad jag tyckte. Jag bara "snygga bilder... men ni kanske borde ha anlitat en annan stylist"?
Hen bara "ja alltså det är jag som har stylat".
Jag ba ooookeeeej! Nu när jag kollar igen ser det nog inte så tokigt ut ändå. RIDÅ. :rofl:
 
Har lämnat A hos en kompis och ska nog trotsa allt och åka till gränby och se om jag kan fynda något på sko-augusts konkursförsäljning.
 
Tvättar och städar, ätit en jättestor frukost på havregrynsgröt med äpple och kanel men är hungrig fortfarande. Tänker göra klart det sista här och sedan ta en tidig lunch. Vissa dar behövs lite extra. :p

Såg att det växer en massa utanför tvättstugan nu också, maskrosor som klättrar upp från husgrunden. De ska väl egentligen inte vara där men jag blir glad varje gång jag ser dem. :love: Fighting spirit!



1587200344335.png
 
Jag fick just ett sms från en av mina städfamiljer. Hon är desperat över hur huset ser ut med hela familjen hemma hela dagarna och ingen städhjälp, och jag vill så gärna åka dit och hjälpa! :arghh: Haha, för att inte tala om tanken på hur många städtillfällen det kommer att ta innan jag hunnit ikapp igen. 😅
Hmm … om hela familjen är hemma, kan de inte städa tillsammans då :confused:
 
Skulle på vernissage för en utställning en gammal skolkompis har. Gillar verkligen hennes grejer.
Vaknade dock upp med världens ångest och att då träffa en massa bekanta och småprata känns rätt omöjlig. Men ska in till stan och träffa vänner iaf om xanoren börjar hjälpa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp