Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska hålla i Skype-undervisning på en av våra grundkurser om några veckor, själva ämnet eller undervisandet i sig bekymrar mig inte så mycket - men jag kommer ju att ha täckt hela den där jäkla brickan innan första pausen. Och jag kommer troligen att förväntas vara den som ska lösa alla andras problem med uppkopplingar från Luleå eller Kalmar eller Uddevalla. *brrr* O_o :nailbiting:

Tycker skype krånglar rätt mycket när det är större grupper. Vi använder Google Meets som funkar ok, men det bästa jag använt är Zoom än så länge. Smidigt, hackar inte, går att dela upp i smågrupper utan en massa länkar och klickande...

Meets är bra för mindre grupper, och vi har det automatiskt då hela arbetsplatsen använder Classroom, och googe drive. Men för storgrupp håller jag ändå på Zoom.

Uppdatera om hur det gick för dig! :bump:
 
Tycker skype krånglar rätt mycket när det är större grupper. Vi använder Google Meets som funkar ok, men det bästa jag använt är Zoom än så länge. Smidigt, hackar inte, går att dela upp i smågrupper utan en massa länkar och klickande...

Meets är bra för mindre grupper, och vi har det automatiskt då hela arbetsplatsen använder Classroom, och googe drive. Men för storgrupp håller jag ändå på Zoom.

Uppdatera om hur det gick för dig! :bump:

Hmm, låter knepigt det här, vi ska ha en "inför-"genomgång nästa vecka med alla föreläsare så jag får höra då hur planen är. Myndigheter kan ju vara lite fyrkantiga ibland, jag har inte hört talas om att vi har nyttjat Zoom eller andra lösningar men har ju heller inte haft mer än mindre Skypemöten hittills. Har ingen exakt koll på hur stor grupp det handlar om men lär väl ligga runt 20 i alla fall.
 
Ja, de kan ju vara lite mer svårköpta en del av dem än typ settrar. 😂
Men med sina människor brukar det sen inte finnas några spärrar direkt. De stalkar en glatt dygnet runt och överallt. Min som hatar att duscha är typ besviken över att inte få följa med in där med.:cautious:

Fördel pappi om man tänker på gyttjebad. Du lyfter i en i varje hand direkt i duschen. 👍
Pappa valde ras åt oss när jag var liten. Han tänkte på att lyfta av och på segelbåten. Seglarkompisen med 40-kg hund som i en hud/pälspåse den gled runt i var lite avis.

Hoppas vi får följa dig och din lille kompis sen!
När får du hämta och vad ska den heta?
Hämtar den 25. Den heter Fons :meh: Det får jag göra nåt åt. Risken är att den får bli Fåntratten annars.
Uppfödaren kallar den Fonsi. Vägrar.
 
Äter superminikeso, dricker te och lyssnar på föreläsningar om samtalsmetodik. Blåser ännu mer idag än igår, får se om jag vågar mig ut på en promenad i skogen idag. Kanske blåser bort.
 
Funderar på vems armsvett som marinerat sig i min klänning runt ca 1986. Jag svettas aldrig så att det liksom luktar men känner tydligt att ngn svettats i denna. Oerhört retro. Måste tvätta den en sväng till. Vägrar kasta den pga den är ROSA ZEBRARANDIG och har klätt skärp i ton i ton OCH axelvaddar som gjort Alexis i Dynastin avundsjuk!
Tvingade precis min chef att lukta i min armhåla. Hen ansåg att odören var mkt svag men nej jag inbillar mig ej. Fan.

Kanske du kan ozonbehandla?
 
Alltså för första gången på 4 år såg jag inte fram emot att gå till jobbet.

Ytterigare en dust gällande leverans. 2 av kollegorna vill ju hellre skrota runt än jobba.
Det är så frustrerande jag har två kollegor som alltid verkligen drar fötterna efter sig för då löser ju någon annan uppgifterna :meh:
Jag blir på dåligt humör bara jag ser dom för ineffektivitet är deras andra namn
 
Jag försöker komma igång med jobbandet, men det är ett sådant motstånd eftersom både kropp och knopp tycker att det är färdigjobbat för den här veckan.

I måndags satt jag 12 h, i tisdags 21 h (ja, jag sov knappt 2 h, resterande timme gick till promenad med de stackars hundarna samt att jag slevade i mig yoghurt och müsli), i onsdags 20 h (sov 2 h) och igår 8 h. Två ansökningar om forskningsanslag inskickade på tre dagar och nu är jag helt färdig. Dock dignar min mejlkorg över och jag har ett planeringsmöte kl. 11, så jag behöver beta av det innan jag tar helg.

Oj vad jag ska vara ledig i helgen! :love: Jag hoppas på fint väder.
 
Klar för att åka på begravning. I natt ska barnen sova hos sin mormor och morfar så jag och maken ska ta en datekväll uppe vid tjärnet i skogen här. Finns grillplats och en liten jaktstuga. Vi tänkte packa ryggsäckar med några öl, godis och hamburgare och mysa några timmar i kvällssolen där innan det blir mörkt 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp