Vad gör vi? CVII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Nu Ă€r jag anmĂ€ld till den digitala konferensen pĂ„ söndag :) ! Programmet lĂ„ter VÄLDIGT spĂ€nnande:

12.00-13.00 Christina Sagersten: SlÀktforska med DNA

13.15-14.15 Niklas Hertzman: SlÀktforska med ArkivDigital

14.30-15.30 Linda Kvist: Farfar lost+found

15.45-16.45 Fredrik Mejster: Mer kött pÄ benen - slÀktforskning utanför kyrkböckerna

17.00-18.00 Christina Sagersten: Lös slÀktgÄtan

SĂ„....ett glas vin och lite tilltugg....kanske.... :D
 
SÄÄÄÄ.... jag har en hög med olika foldrar med papper och dokument frÄn vÄrt visa-arbete senaste 3 Ären....

Nu kÀnner jag att jag kanske borde göra mig av med detta? KÀnns lite sentimentalt dock. Samt skulle vilja brÀnna upp det men har ingenstans att elda....
 
Strax framme pÄ jobbet. Skulle jobbat 7.30-17 men fÄr 7-18 istÀllet. NÄja, det Àr annat arbetslag sÄ jag fÄr kval övertid :D
 
Vad Àr det för mÄtt pÄ vÀxthuset @LillgrÄdis ?
Gillar att det Àr lite uppbyggt frÄn marken eller hur man sÀger. Ser lite stadigare ut och hÄller kanske vÀrmen lÀngre?

Det Àr fem komma nÄnting gÄnger tre komma nÄnting, 16, 4 kvm totalt. Det Àr byggt för att stÄ pall i varenda skÄnsk storm som kommer farandes över slÀtten de nÀrmaste hundra Ären eller sÄ. :D Det Àr ocksÄ markisolerat underifrÄn, och tegelmurarna pÄ sidorna inbillar jag mig i alla fall skyddar bÀttre och ackumulerar lite vÀrme frÄn nÀr solen stÄr pÄ pÄ dagen. Hoppas det varit tillrÀckligt för att mina kÀnsligare smÄ vÀnner dÀr ska ha klarat nÄgon frostgrad i natt, det har funkat hittills!
 
Jag *peppar, peppar* gillar excel. Det Àr ett magiskt dokument som ekonomen pÄ jobbet skickar till mig och sÄ fyller jag bara i siffror sÄ att det blir en helt fantastisk budget trots att jag inte alls begriper mig pÄ siffror.
Åh vad tur att nĂ„gon annan sa det, jag vĂ„gade knappt sĂ€ga nĂ„got om att jag gillar Excel :o:angel:
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Fritid Jag brukar följa alla trĂ„dar som postas nĂ€r det efterfrĂ„gas om tips pĂ„ sevĂ€rdheter och annat kul nĂ€r en ska ut pĂ„ tur. Är ju sĂ„ mĂ„nga...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trÀdgÄrden och för 1-2 veckor sen la jag in nÄgra i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag anvÀnda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag nĂ€rmar sig med strĂ„lande vĂ€der. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skĂ„la? VĂ„gar ni elda trĂ€dgĂ„rdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgÄs med vÀnner och fixa i trÀdgÄrden och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp