Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har käkat popcorn och dricker billigt chardonnay, men det funkar det med! :up: Samt avverkat ett kvällspass på ridbanan med Fantastiske Fuxen och chillar nu i kökssoffan i det bästa växthus jag vet. Plan A var annars att städa, men ain't gonna happen en sån här stilla kväll när solnedgången färgar himlen rosa och koltrasten håller serenad.

IMG_4288.webp
 
Har promenerat hundarna och påbörjat vattenbyte i det större karet, alltså också vattnat alla utomhusväxterna med flera hinkar akvarievatten trots att det ser lite hotande ut med regn. Tur jag har dränering i alla krukorna. 😅 Verkar bli rätt kallt inatt dessutom, men jag kan inte md att hälla ut allt vatten i toan och har ingen tunna att förvara det i, så övervattning få rdet bli!
En person jag känner var in i deras utehus för att ta på sig sina löparskor och tömma bastuvattnet (tunnan de tar rent vatten ifrån). Hen tar ut tunnan på trädäcket precis utanför dörren och välter den, det hen inte tänkte på var dock att det var minusgrader ute samt ett lager is under snön. Lagom tills att hen kom ut igen så hade snön blivit till vatten och isen under var "bar". Det i kombination med att hen hade tankarna på helt andra ställen gjorde att hen var väldigt, väldigt nära på att göra en totalvurpa :D

På tal om vatten i kombination med kallt väder...
 
En person jag känner var in i deras utehus för att ta på sig sina löparskor och tömma bastuvattnet (tunnan de tar rent vatten ifrån). Hen tar ut tunnan på trädäcket precis utanför dörren och välter den, det hen inte tänkte på var dock att det var minusgrader ute samt ett lager is under snön. Lagom tills att hen kom ut igen så hade snön blivit till vatten och isen under var "bar". Det i kombination med att hen hade tankarna på helt andra ställen gjorde att hen var väldigt, väldigt nära på att göra en totalvurpa :D

På tal om vatten i kombination med kallt väder...

Riktigt så kallt blir det tack och lov inte här. :D Men det kaaan hända att det kryper nedåt nollan inatt om vi har otur.
 
Åh, vad roligt! Grattis! :banana:
Hur länge var den ful IRL? :laugh:
Inte ful. Ganska snygg och så även mamman och övriga släktingar.

däremot aningen reserverad och lite enstörig. Men kom till ro i famnen och slickade mig i ansiktet efter en stund. Hade jag hållit i den längre hade den nog somnat.

Nu är jag ju van vid flattar och deras översvallande människokärlek så jag har väl lite skeva referensramar :D
Det blir nog bra.

Återkom när jag haft den ett tag och den käkat alla datorsladdar och badat i gyttjan i bäcken några gånger......
 
Har käkat popcorn och dricker billigt chardonnay, men det funkar det med! :up: Samt avverkat ett kvällspass på ridbanan med Fantastiske Fuxen och chillar nu i kökssoffan i det bästa växthus jag vet. Plan A var annars att städa, men ain't gonna happen en sån här stilla kväll när solnedgången färgar himlen rosa och koltrasten håller serenad.

Visa bifogad fil 48988

Underbart!!! <3
 
Jag har precis tingat två marsvin som behövde nytt hem pga allergi! :banana: Min ena avkomma har tjatat väldigt, väldigt länge om hund, men hen har nu kommit fram till att marsvin vore skoj istället. Hund funkar liksom inte praktiskt i vårt liv, men små svinisar har jag haft förut och tycker de är väldigt charmiga och sociala djur. Det ska bli så himla mysigt att ha två stycken som vandrar omkring och pratar härhemma! Och avkomman kommer få rollen som förste maskrosrensare i trädgården från och med nu, hens marvisar måste ju få god mat. Inga baktankar alls från min sida, lovar :angel:
 
*ställer en påminnelse på mobilen att gratta dig imorgon* :angel:

och krya på dig stackare! :heart

Tack! Antar att det blir en udda historia att berätta om ett gäng år.

”Minns ni när jag fyllde 40? När jag hade förmodad Corona, vi var i karantän i månader och inte kunde gå ut och sitta i solen ens för att det luktade som i en gödselcontainer x 100? Och så levde vi på sparpengar, jag mötte inte en människa på evigheter och hela samhället var kaos.”

Check på nytt sätt att fira! 😂
 
Inte ful. Ganska snygg och så även mamman och övriga släktingar.

däremot aningen reserverad och lite enstörig. Men kom till ro i famnen och slickade mig i ansiktet efter en stund. Hade jag hållit i den längre hade den nog somnat.

Nu är jag ju van vid flattar och deras översvallande människokärlek så jag har väl lite skeva referensramar :D
Det blir nog bra.

Återkom när jag haft den ett tag och den käkat alla datorsladdar och badat i gyttjan i bäcken några gånger......
Vad blir det för nåt?
 
Tack! Antar att det blir en udda historia att berätta om ett gäng år.

”Minns ni när jag fyllde 40? När jag hade förmodad Corona, vi var i karantän i månader och inte kunde gå ut och sitta i solen ens för att det luktade som i en gödselcontainer x 100? Och så levde vi på sparpengar, jag mötte inte en människa på evigheter och hela samhället var kaos.”

Check på nytt sätt att fira! 😂

Jag fyller också 40 imorgon, vet inte riktigt vad jag hade tänkt mig för firande men det var definitivt inte så här 😂
 
Tack! Antar att det blir en udda historia att berätta om ett gäng år.

”Minns ni när jag fyllde 40? När jag hade förmodad Corona, vi var i karantän i månader och inte kunde gå ut och sitta i solen ens för att det luktade som i en gödselcontainer x 100? Och så levde vi på sparpengar, jag mötte inte en människa på evigheter och hela samhället var kaos.”

Check på nytt sätt att fira! 😂

Det blir definitivt en bra historia i framtiden! Själv tänker jag något sånthär:
"Hur klarade ni er igenom den stora pandemin -20?"
"Vi fikade. Ibland stöttade vi bageriet en bit här ifrån, ibland det nere på stan, ibland bakade vi själva. Men fika, det gjorde vi!"
 
Lagt ut två märkesridtröjor med prislappen kvar på båda, för 100 kr tillsammans. Har en bild med båda tröjorna framifrån. En tjej vill ha fler bilder. Jag frågar vilken typ av bilder, då det är helt vanliga blå, långärmade tröjor.
Svaret blev "närbilder".
Jag frågar: "på vad?"
"Tröjan"

Det är nästan inte värt att sälja grejer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp