Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har idag avstyrt fråga från pappa om han och hans sambo ska komma och födelsedagsfika utomhus på lite avstånd imorgon. :laugh:
Alla vet ju att jag älskar födelsedagar och vill ju göra ngt iaf när det är jämnt också.
Pappa och sambo är ju åldersmässigt riskgrupp för Corona.
Men iom att jag är sjuk, det stinker koskit ute, är kallt och de då skulle åka 1,5 enkel väg för det så känns det ju som ett solklart - hell no!
Vi flyttar fram det istället. Jag får äta tårta och har beställt antingen en paella-liknande rätt eller massvis med skaldjur till middag. Det blir fint!
 
Min dator börjar klappa ihop fullständigt. Undrar om den vet att jag beställt en ny dator och är tjurig därför 🤔
Försöker förklara för Creature att precis som Old Man, Little Sister, Big Sister, Eloquent, Zazoom och alla de andra kommer jag inte sparka ut henne. (Japp, mina spelkonsoler och datorer har alla namn, ett genus, och en personlighet. Jag är inte galen bara annorlunda jag lovar!).

Då... Börjar allt funka igen? Lovar att hon fattade. :D

Vilket påminner mig om att jag måste hitta på ett namn till den nya :nailbiting:
 
Nybakade sockerbullar - SÅ gott :d !!
20200416_200155.webp
 
Ingrodd svett är inte kul, och ibland lurigt att få bort :cautious: Testa att ha i ättika när du tvättar, antingen lite utspätt direkt i armhålorna eller i själva tvättvattnet! PS. den låter fantastisk!!

Tack för tipset! :bow: Får viga morgondagen till detta projekt. Min kompis jobbar med inköp av vintagekläder och när hon ser ngt som skriker "TÖRNIS" så lägger hon det åt sidan åt mig. Hon var på besök häromdagen och hade med sig en 70-talsklänning och en 80-talsklänning och bägge var helt MAGISKA!
 
Har idag avstyrt fråga från pappa om han och hans sambo ska komma och födelsedagsfika utomhus på lite avstånd imorgon. :laugh:
Alla vet ju att jag älskar födelsedagar och vill ju göra ngt iaf när det är jämnt också.
Pappa och sambo är ju åldersmässigt riskgrupp för Corona.
Men iom att jag är sjuk, det stinker koskit ute, är kallt och de då skulle åka 1,5 enkel väg för det så känns det ju som ett solklart - hell no!
Vi flyttar fram det istället. Jag får äta tårta och har beställt antingen en paella-liknande rätt eller massvis med skaldjur till middag. Det blir fint!

*ställer en påminnelse på mobilen att gratta dig imorgon* :angel:

och krya på dig stackare! <3
 
Har käkat smörstekt lax, sparris, hollandaise och dricker ett bättre chardonnay. Utanför mitt fönster lyser det sista ljuset upp Stadshustornets tre kronor så att det är sådär artificiellt "guldigt" mot en mörk himmel. Mkt vacker vy!
 
Började dagen med att ha lektion med mina raringar. Sen till arkivet, jag landade där strax efter 11 och 16 var jag tvungen att gå eftersom de ville stänga. Men nu har jag tagit mig fram till 1955, ett besök till och jag borde klara av fram till och med 70 talet. Sen 1,5 h med att skrapa köksluckorna och sen promenad med Ville. Nu har vi precis ätit klart och jag borde sätta mig och sortera upp alla mina bilder. 🙄
 
Min dator börjar klappa ihop fullständigt. Undrar om den vet att jag beställt en ny dator och är tjurig därför 🤔
Försöker förklara för Creature att precis som Old Man, Little Sister, Big Sister, Eloquent, Zazoom och alla de andra kommer jag inte sparka ut henne. (Japp, mina spelkonsoler och datorer har alla namn, ett genus, och en personlighet. Jag är inte galen bara annorlunda jag lovar!).

Då... Börjar allt funka igen? Lovar att hon fattade. :D

Vilket påminner mig om att jag måste hitta på ett namn till den nya :nailbiting:
Corona? :D

———————————
Vi har fått en bok där det man fyller i informationen om sitt nyfödda barn. I den boken finns det även plats för saker som vad som hände i världen när jag var nyfödd, vem som var stadsminister, vad de rapporterar om på nyheterna, aktuella världshändelser osv.
Känner att det inte finns så mycket att fundera på angående vad som händer i världen och vad nyheterna rapporterar om, utan man skulle typ kunna skriva "corona" med stora bokstäver rakt över den sidan och ha besvarat allt. Med undantag för vem som är stadsminister då... men det lär barnet kunna googla sig till när han är äldre :laugh:
 
Har promenerat hundarna och påbörjat vattenbyte i det större karet, alltså också vattnat alla utomhusväxterna med flera hinkar akvarievatten trots att det ser lite hotande ut med regn. Tur jag har dränering i alla krukorna. 😅 Verkar bli rätt kallt inatt dessutom, men jag kan inte md att hälla ut allt vatten i toan och har ingen tunna att förvara det i, så övervattning få rdet bli!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp