Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter som kunskaper och egenskaper värda att vårda! Jag lever så mycket dag till dag att jag blir lite lost när spontant inte funkar. 😅
Fast det är ganska stilla och lugnt här i samhället nu måste jag säga, så det känns inte särskilt provokativt att gå ned för att se över reducedhyllan strax innan stängning några gånger i veckan ändå. :angel:
Jag ska snart gå och storhandla för att min bror är snäll nog att komma och skjutsa mig hem idag med sin bil. Så jag måste passa på och handla ordentligt med tunga saker.
Dvs planera ... :nailbiting:
Än så länge har jag kommit ungefär såhär långt:
Screenshot_20200416-145828_Samsung Notes.webp

🤔

Känns väl som ... bra planerat :angel:
 
Måste gå och köpa mer sopsäckar så jag kan slänga. Men jävlar också, jag trodde jag hade uppsägningstid på en månad, dvs jag säger upp den senast sista datum en månad innan jag flyttar. Det är så jag läste kontraktet? Men nu ser jag att det står:

Visst betyder det att om jag säger upp den innan sista dagen i april så betalar jag hyra tom 1 juni? Eller har jag helt missförstått?

Hjälp!
 
Måste gå och köpa mer sopsäckar så jag kan slänga. Men jävlar också, jag trodde jag hade uppsägningstid på en månad, dvs jag säger upp den senast sista datum en månad innan jag flyttar. Det är så jag läste kontraktet? Men nu ser jag att det står:

Visst betyder det att om jag säger upp den innan sista dagen i april så betalar jag hyra tom 1 juni? Eller har jag helt missförstått?

Hjälp!

Vad står det? :D
 
Men jäklar:

Kontraktet kan av hyresgästen sägas upp att upphöra vid det månadsskifte som inträffar tidigast eller 1 månad från uppsägningen. Hyresvärden kan, om hyresrätten inte är förverkad säga upp kontraktet att upphöra vid det månadsskifte som inträffar tidigast 3 månader från uppsägningen.

Betyder det om jag säger upp innan sista april ska jag betala hyra tom 1 juni? Hurra för hur bra koll jag har :meh:
 
Problemet är att man kanske har råd att åka till ett museum under tre år med en klass, med digitala visningar kan man besöka flera och det ser jag som en vinst. Sen finns det delar man verkligen behöver få uppleva på plats.
Självfallet, det argumenterar jag inte emot. Men här blir museet, som så många andra kulturområden lidande. Alla vill ha, men ingen kan/vill betala för det.
Förr var jag för fri entré, och på ett idiologiskt plan är jag det fortfarande, men när jag har fått insyn i budgetar och hur lite det bidrag som går ut räcker till för att ens täcka inkomstförluster (för att inte prata om ökat slitage och andra merkostnader) är jag inte så säker längre.
 
Men jäklar:

Kontraktet kan av hyresgästen sägas upp att upphöra vid det månadsskifte som inträffar tidigast eller 1 månad från uppsägningen. Hyresvärden kan, om hyresrätten inte är förverkad säga upp kontraktet att upphöra vid det månadsskifte som inträffar tidigast 3 månader från uppsägningen.

Betyder det om jag säger upp innan sista april ska jag betala hyra tom 1 juni? Hurra för hur bra koll jag har :meh:
Säger du upp den nu så betalar du till den sista maj.
 
Visa bifogad fil 48955




:rofl:

Tycker generellt att våra stormöten med hela arbetsplatsen fungerat relativt väl ändå, trots förutsättningarna med 45 pers med olika digital erfarenhet som ska samsas på en skärm.

Jag ska hålla i Skype-undervisning på en av våra grundkurser om några veckor, själva ämnet eller undervisandet i sig bekymrar mig inte så mycket - men jag kommer ju att ha täckt hela den där jäkla brickan innan första pausen. Och jag kommer troligen att förväntas vara den som ska lösa alla andras problem med uppkopplingar från Luleå eller Kalmar eller Uddevalla. *brrr* O_o :nailbiting:
 
Självfallet, det argumenterar jag inte emot. Men här blir museet, som så många andra kulturområden lidande. Alla vill ha, men ingen kan/vill betala för det.
Förr var jag för fri entré, och på ett idiologiskt plan är jag det fortfarande, men när jag har fått insyn i budgetar och hur lite det bidrag som går ut räcker till för att ens täcka inkomstförluster (för att inte prata om ökat slitage och andra merkostnader) är jag inte så säker längre.
Jag tänker att det skulle gå att ta betalt för digitala visningar, den totala kostnaden för att ta en klass till exempelvis Stockholm, lunch och transporter är väldigt hög. Säg att man betalar 1000 kr för en digital visning under en timme och man har fått mycket till klassen och muséet får in pengar.
 
Funderar på vems armsvett som marinerat sig i min klänning runt ca 1986. Jag svettas aldrig så att det liksom luktar men känner tydligt att ngn svettats i denna. Oerhört retro. Måste tvätta den en sväng till. Vägrar kasta den pga den är ROSA ZEBRARANDIG och har klätt skärp i ton i ton OCH axelvaddar som gjort Alexis i Dynastin avundsjuk!
Tvingade precis min chef att lukta i min armhåla. Hen ansåg att odören var mkt svag men nej jag inbillar mig ej. Fan.
 
Jag ska hålla i Skype-undervisning på en av våra grundkurser om några veckor, själva ämnet eller undervisandet i sig bekymrar mig inte så mycket - men jag kommer ju att ha täckt hela den där jäkla brickan innan första pausen. Och jag kommer troligen att förväntas vara den som ska lösa alla andras problem med uppkopplingar från Luleå eller Kalmar eller Uddevalla. *brrr* O_o :nailbiting:
Grattis!
Jag har haft skypelektioner, numera skriver vi istället... Gick inte att höra vad läraren sa, så hon skrev på tavlan istället, men det gick INTE att hålla lektioner skriftligt. Jag uppskattar däremot att höra vad läraren säger, men det var omöjligt. Verkar ju dock som att det fungerat för flera andra, så det är nog inga problem :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp