Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blåser så det bara dånar i ventilationssystemen här på jobbet. Självklart förstärkt av att det är tomt. Låter helfestligt, lite som man skulle kunna tänka sig att spöken låter när de är fly förbannade.

Väntar fortfarande på att få se ett spöke här på jobbet nu när man är här solo :D Fattar inte att en byggnad från 1770 talet INTE har spökhistorier. Är orimligt upprörd över detta :cautious:
Nej jag tror inte på spöken, men jag tokälskar spökhistorier. Om det nu finns spöken och de vill poppa fram och visa sig får de gärna göra det tycker jag. Komsi komsi :D

Sprang ju till jobbet i dag och kan lugnt säga att jag under vissa kastvindar inte kom en centimeter framåt trots att jag lutade mig mot vinden och tog i. Vinden får gärna fortsätta blåsa åt samma håll dock, då blir det medvind hem :up:
 
Som föremålsantikvarie/utbildad i kulturarv och museipedagogik hoppas jag verkligen inte att lärare ersätter besök på museer med digitala alternativ i framtiden! Det är ett komplement, inte en ersättning i mitt tycke.
Problemet är att man kanske har råd att åka till ett museum under tre år med en klass, med digitala visningar kan man besöka flera och det ser jag som en vinst. Sen finns det delar man verkligen behöver få uppleva på plats.
 
Läraren nämnde att vi troligen kommer undan med att behöva använda geogebra mer än nödvändigt. Men att skolverket vill införa mer användning av geogebra istället för miniräknare. En elev säger att hen ska ringa Stefan Löfven och klaga medan en annan säger att hen ska ringa frigolitbiten, aka utbildningsministern. Läraren säger att de nog är lite upptagna i detta nu med andra, typ viktigare saker. Så nu ska klassen skicka mail till politikerna för att få dem att ändra sig angående miniräknare och geogebra. Planeringen är i full gång :rofl:

Jag älskar drivna personer, men om de verkligen gör action av detta så tror jag att jag helst står vid sidan och tittar på :p
 
Jag har aldrig läst serien själv men den är väldigt populär. Klassisk ungdomsfantasy. Det finns en film med hyfsad budget också. :)

Det är jättefint att höra att det finns etablerad hjälp för marsvinen såklart! :heart Men jag ser typ en basilisk eller varan framför mig när jag hör namnet. 😅
Nej nej, NÄMN INTE FILMEN! :arghh::arghh:
Det räcker utmärkt med böckerna! Fråga mig som tonåring :D
 
45 minuters skogspromenad med hunden på lunchen! Precis vad jag behövde och det var skönt att slippa blåsten. Fågelkvitter och sus i trädtopparna bara :love: Nu ska jag ta mig kaffe och göra klart det sista så jag kan vara ledig i morgon med gott samvete.
 
Skallebang.

På jobbet. Hundarna sover (äntligen) chefen är på plats och så ska vi sätta schemat för kommande veckor samt diskutera varför mina kollegor inte vill göra sitt jobb och köra ut så jag måste ta in utomstående chaufförer.

Ruggigt trött just nu men det blir nog bra så småningom.
 
1587037873320.webp





:rofl:

Tycker generellt att våra stormöten med hela arbetsplatsen fungerat relativt väl ändå, trots förutsättningarna med 45 pers med olika digital erfarenhet som ska samsas på en skärm.
 
Jag har faktiskt tagit en promenad. Och lyssnat på föreläsningar samtidigt. Jag har haft svårt att motivera tiden det tar att promenera (logiskt feltänk) men det här är ju en utmärkt kompromiss. Mottagningen höll hela vägen också så det gick att lyssna :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp