Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Höns är GALNA i ostkrokar. Våra höns var ju vana vid att hänga med runt grillringen när halva sommarstugeområdet samlades där om somrarna och de fick smaka mycket skräpmat. :angel: Silkeshönsen hoppade fräckt från knä till knä och tiggde just ostkrokar och jordnötsringar om de fick välja. Men allra bäst tyckte de om spraygrädde. :o

Men åh vad jag vill komma och grilla hos dig! Låter ju jättegulligt :o:love:
 
Beror på,anser du att jag passar in i det där? 🙈
På den högst vetenskapliga sidan som jag kollar på nu, listas det här som svagheter hos fiskarna: "Fearful, overly trusting, sad, desire to escape reality, can be a victim or a martyr" och det känns inte så du nej, däremot väldigt jag (förutom att jag brukar misstro folk, men samtidigt påpekade du ju rätt nyss att jag tror för gott om folk, haha). :D
 
Det blåser kastvindar här så det knakar i fönster och väggar. Jag vill sova men kan inte, bleh. Tänker för mycket på allt jag borde göra/gjort och blir så stressad att jag inte gör någonting, för det är otroligt konstruktivt :meh:

Och nu satte ungarna igång på en onsdag. Antar att det är gymnasieelever som inte behöver gå upp på morgonen nu. De borde sättas i karantän omedelbart!
 
Jag har haft en otroligt ineffektiv eftermiddag. Har surfat massor på buke, skrivit i timmar med en kompis och lekt/busat med ena katten.

Enda "problemet" nu, är att jag har två prov nästa vecka som jag bara måste fixa 🙄
Det ena är idrotten och det andra är ett prov i samhällskunskap. Så nu sitter jag och övar på den extremt oklara samhällskunskapen... och inser ju mer tiden går att jag MÅSTE sätta fart med idrotten.

Kommer behöva plugga hela helgen, men får se det som att det är sista helgen i alla fall. I vanliga fall försöker jag hålla rätt hårt på att helgen betyder återhämtning, men nu får det bli som det blir.
Lär inte kunna plugga hela tiden ändå med tanke på att jag fyller år i helgen. Så jag lär ju göra något (döda mig inte, hemma!) med familjen en del av tiden i alla fall :)
 
Det blåser kastvindar här så det knakar i fönster och väggar. Jag vill sova men kan inte, bleh. Tänker för mycket på allt jag borde göra/gjort och blir så stressad att jag inte gör någonting, för det är otroligt konstruktivt :meh:

Och nu satte ungarna igång på en onsdag. Antar att det är gymnasieelever som inte behöver gå upp på morgonen nu. De borde sättas i karantän omedelbart!
Det blåser här med så huset nästan viker sig emellanåt,det är något som slår i huset oxå,misstänker ett stuprör,tur att det är på andra sidan av huset från mitt sovrum räknat, så slipper jag leta upp en stege,hammare,skruvdragare eller vad jag nu skulle behöva för att få tyst på eländet.
 
Eftersom klockan nästan är tre på morgonen och jag inte har mycket anat att göra tittar jag på videos med folk som provar olika smaker på nudlar och råkar dessutom snegla över på bananplantan jag räddade från Tesco idag.. igår... whatever. :p Hon har i alla fall redan börjat repa sig efter ett rejält vattenbad. Whoop whoop!
 
Suck, kan inte sova (och nä, det har inte med vattenman/fisk-dilemmat att göra, tyvärr. Det hade varit rätt skön omväxling att se det som ett verkligt problem, haha.) Men som den fisk jag är så har jag väl tendenser att vara lite av en martyr men önskar verkligen att det kunde vända lite, ett tag iaf, man blir rätt matt av att hela tiden överbevisas när man tänkt "nu kan det inte bli värre". Varit så under lite väl många år i rad, ändå har det hår årets första månader varit värst i hela mitt liv, toppar liksom när min mamma gick bort eller när jag fick MS. Svårt att se hur det ska kunna vända inom en överskådlig framtid heller. Tyvärr tänker jag inte "jag fixade det då, jag fixar det nu med" för det blev liksom aldrig tillräckligt mycket bättre, och jag var redan på minus innan allt rasade det här året. Ni kanske kan ha överseende med mitt gnäll om ni tänker en gång till på att jag är en fisk. :angel:
 
Suck, kan inte sova (och nä, det har inte med vattenman/fisk-dilemmat att göra, tyvärr. Det hade varit rätt skön omväxling att se det som ett verkligt problem, haha.) Men som den fisk jag är så har jag väl tendenser att vara lite av en martyr men önskar verkligen att det kunde vända lite, ett tag iaf, man blir rätt matt av att hela tiden överbevisas när man tänkt "nu kan det inte bli värre". Varit så under lite väl många år i rad, ändå har det hår årets första månader varit värst i hela mitt liv, toppar liksom när min mamma gick bort eller när jag fick MS. Svårt att se hur det ska kunna vända inom en överskådlig framtid heller. Tyvärr tänker jag inte "jag fixade det då, jag fixar det nu med" för det blev liksom aldrig tillräckligt mycket bättre, och jag var redan på minus innan allt rasade det här året. Ni kanske kan ha överseende med mitt gnäll om ni tänker en gång till på att jag är en fisk. :angel:

Önskar jag kunde tillfälligt låna ut shiban som just krullat upp sig på min huvudkudde och ligger och snusar mig i nacken. Sömnpillret. <3

Hade det varit en människa hade jag blivit vansinnig, men hunden är ju så himla go! Jag försöker projicera känslan hela vägen till alla sömlösa fiskar och önskar en god natt. Söta drömmar också när det blir dags!
 
Avslutade precis ett samtal med en bakant. Han har lånat vår ena bil medans hans egen bil är på verkstad och drar ut på tiden.

Registreringen på bilen han lånat går ut om 3 dagar och jag ringde honom idag och förklarade läget att jag verkligen inte har pengarna att lägga på denna bilen nu (han har lånat den i 3 dagar bara men om jag visste att hans bil har vart på verkstan i över en månad redan och han billös hade jag lånat ut bilen redan då)...

Han gick med på att betala för bilen för att ha den kvar så lnge det behövs. Han är på väg hit nu med pengarna.

:heart

Jag vet att han är miljonär (AUD $ miljonär ) men vår bekantskap har aldrig varit om pengar. Han köper en runda på puben och jag eller sambon köper nästa liksom.
Han är en social enstöring om det förklarar något?

Jag vet folk som lånat pengar av honom genom åren osv.. han är generös...
Jag vet att $250 registrering är en piss i nilen men jag skulle aldrig ta honom för givet.

Jag förklarade just på telefon att jag har verkligen inte dom pengarna nu och om han vill fortsätta låna bilen är upp till honom och regga den. Han gick med på det...

Känns som en såå stor lättnad
 
Digital släktforskarkonferens på söndag kl 12-18. Fem intressanta föreläsare - 400 kr. Ska jag :D ??? Jag tror det. Titlarna på föreläsningarna lät SÅ intressanta!

Just sådant här är väl konstigt om man inte fortsätter med även efter vi kan resa igen? Det kommer ju ändå alltid att komma folk som vill vara med på plats, men varför inte ge fler chansen att delta på distans? Att betala 400 kr för en halv dags konferens är väl överkomligt för de flesta, men att kanske betala ytterligare ett par tusenlappar för resa och logi är ju en helt annan sak....
 
Digital släktforskarkonferens på söndag kl 12-18. Fem intressanta föreläsare - 400 kr. Ska jag :D ??? Jag tror det. Titlarna på föreläsningarna lät SÅ intressanta!

Just sådant här är väl konstigt om man inte fortsätter med även efter vi kan resa igen? Det kommer ju ändå alltid att komma folk som vill vara med på plats, men varför inte ge fler chansen att delta på distans? Att betala 400 kr för en halv dags konferens är väl överkomligt för de flesta, men att kanske betala ytterligare ett par tusenlappar för resa och logi är ju en helt annan sak....
Jag hoppas att det här gör att man kan titta på mer digitala lösningar framöver. Det är helt suveränt med digitala visningar av museum, helt plötsligt kan man ta med klassen på flera olika museum utan att behöva resa. Men även digitala konferenser, föreläsningar osv.
 
Jag hoppas att det här gör att man kan titta på mer digitala lösningar framöver. Det är helt suveränt med digitala visningar av museum, helt plötsligt kan man ta med klassen på flera olika museum utan att behöva resa. Men även digitala konferenser, föreläsningar osv.
Eller hur? Det känns ju så självklart Tekniken finns redan, men används väldigt lite egentligen..... Vi hade alldeles nyss en digital presentation/möte på jobbet. Power point på skärmen och föreläsare som pratade. Det gick att ställa frågor via chat. I vanliga fall skulle vi alla ha samlats i ett rum några kilometer bort och suttit tillsammans och glott på en lite större skärm. Vi skulle alla behöva lägga minst 30 min av vår arbetstid på att ta oss dit och tillbaka. Så dumt när man tänker på det..... Nu kunde man jobba ända in i sista minuten och koppla upp sig via länk precis när föreläsningen började. Ingen tidsförlust. Och föreläsningen blev precis lika tydlig och bra :) .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp