Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker sälja av saker så jag klarar mig till lön.
Går sådär
Ändå är de typ gratis
Förutom marsvinen och buren.
Har mat men behöver tena och mjölk och bröd.
Tur jag ska jobba nästa vecka:)
 
Hm, innan någon halshugger mig så har de bara fått väldigt lite och hönsen knappt något alls, men det kan ha varit så att jag hade en påse ostkrokar, 160 gr för 10 kr på Coop. Den påsen är tom nu och jag har ätit merparten , hundarna har fått några nävar utkastade på gräsmattan och hönsen några sönderbrutna.

Jag har skapat 9 monster! De älskar ostkrokar!

Att hundarna redan är giriga små monster visste jag sedan innan, men hönsen?! 😳
Grannarna brukar sitta på bryggan och kasta ostkrokar till fiskarna.

Kroken flyter en stund och sedan kommer det fiskar och nappar åt sig av dem underifrån. Till slut försvinner krokarna under ytan. Mysigt!
 
Startade dagen med att läsa nyheter som vanligt, ramlade över en intervju med ett syskonbarn. O_o Hur gick detta till? Nyss var hon ju 4 år.:laugh:

Visst är sånt sjukt! Minns det som igår när jag ”barnvaktade” min kusin (hon är 11 år yngre än mig). Har även vaga minnen av att jag drog med henne på det som hon fortfarande anser som ”sitt livs sjukaste bar-runda”.
Den kvällen hade hennes mamma sagt till min ömma mor: ”det känns väldigt skönt att xxx är o trygga händer. Törnis har ju stenkoll på henne. Hörde att de skulle gå på bio”.
Mamma bara: ”ej jo det är verkligen kanon 🙄”.
:rofl: :rofl:
 
Borde gå upp och föna håret men det är ju så himla trååååkigt!
Barnet har gjort yoga eftersom hon tydligen var stel i axeln efter dagens ridtur på racerponnyn :p
 

Bifogade filer

  • IMG_20200415_154725.webp
    IMG_20200415_154725.webp
    793,3 KB · Visningar: 57
Hm, innan någon halshugger mig så har de bara fått väldigt lite och hönsen knappt något alls, men det kan ha varit så att jag hade en påse ostkrokar, 160 gr för 10 kr på Coop. Den påsen är tom nu och jag har ätit merparten , hundarna har fått några nävar utkastade på gräsmattan och hönsen några sönderbrutna.

Jag har skapat 9 monster! De älskar ostkrokar!

Att hundarna redan är giriga små monster visste jag sedan innan, men hönsen?! 😳

Höns är GALNA i ostkrokar. Våra höns var ju vana vid att hänga med runt grillringen när halva sommarstugeområdet samlades där om somrarna och de fick smaka mycket skräpmat. :angel: Silkeshönsen hoppade fräckt från knä till knä och tiggde just ostkrokar och jordnötsringar om de fick välja. Men allra bäst tyckte de om spraygrädde. :o
 
Jag kom precis in efter Längsta promenaden där vi nästan lyckades gå vilse.

Alltså, jag visste precis var vi var men inte hur vi skulle komma hem igen! :laugh: Fick lite panik när jag tittade på klockan och såg at den var kvart i sex - SKIT, affären stänger ju åtta! Lösning? Lyssna på shiban. <3 Hon var så jäkla less så hon valde kortaste vägen hem. Vi hade då varit ute sedan halvt tre ungefär.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp