Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@tornblomma Se t.ex. luktsanering.se. De har ozonkammare där man lämna in saker. Kostar visserligen nästan 2000 kr per dygn, men har man flera fina och värdefulla plagg som man vill luktsanera så kan det ju lätt vara värt det. Det går även att sanera inne i egen bostad, men då kan man inte själv vara där under de dygn som luktsaneringen pågår.

@Malin_L Det finns maskiner att köpa, men hur bra de är vet jag inte. Det är nog bättre att låta en professionell firma göra jobbet. Dessutom kan man inte vistas där man sanerar.
 
Hmm, Trafikverket vill ha ytterligare en referens från en som nyligen varit min chef. Det blir svårt att åtgärda då de redan fått min nuvarande chef och den föregående :confused:
 
@tornblomma Se t.ex. luktsanering.se. De har ozonkammare där man lämna in saker. Kostar visserligen nästan 2000 kr per dygn, men har man flera fina och värdefulla plagg som man vill luktsanera så kan det ju lätt vara värt det. Det går även att sanera inne i egen bostad, men då kan man inte själv vara där under de dygn som luktsaneringen pågår.

@Malin_L Det finns maskiner att köpa, men hur bra de är vet jag inte. Det är nog bättre att låta en professionell firma göra jobbet. Dessutom kan man inte vistas där man sanerar.
Ahh jag tänkte om det fanns några speciella såna ozonmaskiner för mindre saker som kläder eller möbler typ.
 
Hmm, Trafikverket vill ha ytterligare en referens från en som nyligen varit min chef. Det blir svårt att åtgärda då de redan fått min nuvarande chef och den föregående :confused:
Eeh, så stingigt? Vad om man varit en lojal anställd och arbetat länge hos sina arbetsgivare? Det blir inte så lätt med "nyligen" då, och lojalitet borde ju vara positivt.
 
Ahh jag tänkte om det fanns några speciella såna ozonmaskiner för mindre saker som kläder eller möbler typ.

Vi har en 'mindre ozonmaskin' på jobbet som vi använder för att sanera hotellrummen efter rökning och sjukdom, den skulle man åtminstone i teorin kunna köra i sitt eget badrum tillsammans med kläder till exempel bara man ser till att dörren är tätslutande.
Vad den kostade i inköp har jag dock ingen aning om. :D
 
Ahh jag tänkte om det fanns några speciella såna ozonmaskiner för mindre saker som kläder eller möbler typ.

Ja, det finns. Det är det jag menar med att det finns maskiner att köpa eller att en firma kommer ut att göra. Men man måste (helst) tejpa igen fönster och dörr i det rum man sanerar i, för ozon är farligt. Det ska tydligen bli mest effektivt också om koncentrationen blir hög i rummet.

Men det är alltså i så fall en maskin som du ställer i ett rum och så behandlas allt i rummet. Det är inte som en skåp där du lägger in grejer (även om det vore fiffigt).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp